מתכון למטבח מושלם: המדריך לעיצוב המטבח

המטבח הוא במרבית המקרים לב-לבו של כל בית, וככזה, עליו להיות כמה שיותר נוח, יפה, מזמין ופונקציונלי • איך תתכננו את המטבח שלכם כך שיענה על כל הקריטריונים הללו ויתאים במיוחד עבור הצרכים שלכם? •  בפניכם המדריך השלם
תוכן ממומן על ידי ישראכרט
ז' שבט התשפ"ג / 29.01.2023 12:00

אין ספק כי המטבח הוא אחד החדרים החשובים ביותר בבית. בחדר זה אנו מאחסנים מזון ושתייה, מבשלים ולעיתים אף מתאספים לארוחות משפחתיות. בשל העובדה שהמטבח הוא חדר שאנו עושים בו שימוש תדיר ויומיומי, עלינו לא רק לתת את הדעת על הנראות שלו, אלא גם להפוך אותו לכמה שיותר פונקציונלי ונוח עבורנו, כך שיוכל לענות על כל הצרכים שלנו באופן המיטבי ולהפוך את החיים שלנו לקלים ופשוטים יותר.

בדיוק מסיבה זו, ארגנו עבורכם מדריך מפורט לתכנון המטבח המושלם, צעד אחר צעד.

צעד ראשון: הגדרת התקציב

מטבע הדברים, תכנון ועיצוב של מטבח הוא עסק לא זול, שלעיתים קשה לאמוד את העלויות שלו מראש בשל מגוון של גורמים בלתי צפויים שעלולים להשתבש או לצוץ בדרך.

מסיבה זו, עוד לפני שאתם ניגשים לתכנון המטבח שלכם, חשוב מאוד להגדיר תקציב ריאלי שמאפשר מרווח תמרון מסוים, ולהקפיד להיצמד אליו על מנת להימנע מעלויות נוספות שאולי לא תוכלו לעמוד בהן. אם אתם בכל זאת מוצאים את עצמכם במצב שבו אתם זקוקים לתקציב גדול יותר מזה שאתם יכולים להרשות לעצמכם, או שבזמן תהליך השיפוץ והעיצוב צצות עלויות נוספות שלא נערכתם אליהן, תוכלו לשקול להיעזר בהלוואה לכל מטרה – הלוואה ללקוחות כל הבנקים שלרוב מתאפיינת בפריסת תשלומים נוחה יחסית, אותה כדאי לבחון טרם בקשת ההלוואה ביחד עם בחינה אחראית של הגוף המלווה, הריביות ותנאי השירות.

כך תוכלו למצוא את הלוואה שתהיה נוחה ומתאימה לכם ושתאפשר לכם לסיים את התהליך בצורה טובה ולשביעות רצונכם.

צעד שני: בחירת סגנון המטבח

כאמור, המטבח הוא לא סתם חדר שמטרתו לשמש אותנו לצרכים מסוימים, אלא חדר שאנו מבלים בו לא מעט זמן על בסיס יומיומי, ולכן עליו להיות כמה שיותר נעים ויפה עבורנו. מסיבה זו, השלב השני בתהליך תכנון המטבח הוא בחירת הסגנון שלו.

חשבו כיצד הייתם רוצים שהמטבח שלכם ייראה: חמים וביתי? מודרני ומלוטש? בהתאם להעדפות האסתטיות שלכם, וכמובן בהתאם לסגנון בו מעוצבים שאר חללי הבית, תוכלו להחליט על סגנון המטבח המתאים והנכון ביותר עבורכם. דוגמאות לסגנונות כאלה הן מטבח כפרי שמתאפיין במראה חמים יותר, מטבח מודרני שמתאפיין בצבעים ובקווים נקיים, מטבח וינטג’ שמתאפיין בחומרים ובצבעי רטרו, מטבח מינימליסטי שיוצר בחלל החדר תחושה של מרחב פתוח ועוד.

צעד שלישי: בחירת החומרים

לאחר שבחרתם את סגנון המטבח, תוכלו לעבור בקלות לשלב הבא: בחירת החומרים. בתהליך זה, חשוב מאוד לתת את הדעת על סגנון המטבח שבחרתם ולהתאים את החומרים אליו באופן המיטבי. במטבחים כפריים, למשל, לרוב נעדיף לבחור בחומרים שמתקשרים יותר לטבע – כמו למשל אבן טבעית ועץ.

במטבחים מודרניים, לעומת זאת, נוכל לבחור בחומרים מבריקים ו”חלקים”, שיספקו לחדר מראה מלוטש יותר. בעת בחירת החומרים, חשוב לתת את הדעת גם על הארונות ומשטחי העבודה , ולהקפיד לבחור בחומרים עמידים ואיכותיים ביותר, שיוכלו לעמוד בפני שינויי טמפרטורות, לחות, רטיבות ועוד – שכן כל אלה רווחים במטבח.

צעד רביעי: אבזור המטבח

השלב הרביעי והאחרון בתכנון המטבח הביתי הוא האבזור שלו. עבור אנשים רבים, מדובר בשלב המהנה ביותר בתהליך, שכן הוא זה שלמעשה מעניק למטבח את הטאצ’ הסופי שלו והופך אותו לשלם. בעת אבזור המטבח, חשוב לתת את הדעת על דברים כמו מכשירי החשמל שתזדקקו להם, אביזרים נלווים כמו מגבות, אזורים שבהם תרצו לתלות את כלי המטבח או הסינרים ועוד.

בשלב זה, חשוב מאוד לתת את הדעת לא רק על המראה של האביזרים והאופן שבו הם משתלבים בחלל החדר, אלא גם על הפונקציונליות שלהם. אם יש לכם, למשל, מכונת קפה ומטחנת קפה – הקפידו למקם אותן בסמיכות אחת לשנייה, כך שיהיה לכם נוח יותר להשתמש בהן; אם אתם משתמשים במצנם או בטוסטר לעיתים תכופות – הקפידו למקם אותם באזור נגיש, שיאפשר גישה קלה ונוחה אליהם וכדומה.

החדר הכי טעים בבית

תכנון ועיצוב המטבח אמנם יכולים להפוך למשימה מורכבת, אך כאשר עובדים באופן מסודר, על פי תקציב שהוחלט מראש ובשלבים מוגדרים, ניתן בהחלט להפוך את המטבח הביתי למטבח החלומות ולחדר הכי טעים ונעים בבית.

היצמדות לשלבים שהוצגו במדריך זה, תסייע לכם לתכנן את המטבח הביתי בהתאם לצרכים ולרצונות הספציפיים שלכם, וליהנות מחדר יפה ופונקציונלי שישרת אתכם נאמנה למשך שנים רבות.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע”מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.
***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות