במשרד האוצר ‘עפים’ על סמוטריץ’: “זה כמו לעבוד עם נתניהו ב-2003”

בעלת הטור ב'דה מרקר' מירב ארלוזורוב על שר האוצר: "חריף, חד, אינטלגנטי, בקיא בפרטים, מקשיב ומבין לעומק הם רק חלק מהסופרלטיבים שקושרים הפקידים לראשו"
חרדים 10
ז' שבט התשפ"ג / 29.01.2023 10:38

מירב ארלוזורוב, עיתונאית ‘דה מרקר’, הקדישה את טורה ביום שישי האחרון לאתגרים של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ – וסיפרה כי במשרד “עפים” עליו.

”חריף, חד, אינטלגנטי, בקיא בפרטים, מקשיב ומבין לעומק הם רק חלק מהסופרלטיבים שקושרים הפקידים לראשו, לרבות הסופרלטיב המרשים מכל: ‘זה כמו לעבוד עם בנימין נתניהו ב–2003′”, כתבה ארלוזורוב.

היא הזכירה, כי נתניהו “נחשב לשר אוצר כמעט אגדי בתולדות המשרד, שחילץ את כלכלת ישראל ממשבר עמוק ב–2003–2005 בזכות שורת מהלכים מבניים נועזים ופורצי דרך”.

ארלוזורוב מציינת, כי איתות בנוגע ליכולותיו של סמוטריץ’ כשר אוצר התקבלה בשבוע האחרון עם ההכרזה על הכוונה להגביל את כוחם של היבואנים הבלעדיים בשוק המזון. “זהו מהלך מבני משמעותי, שדורש התעמתות עם כמה יבואנים עשירים מאוד, הגם שההשפעה שלו על יוקר המחיה בשוק המזון תהיה כנראה דלה בלבד. בחברות הגדולות באמת בשוק – תנובה, שטראוס או אסם – נמנע בינתיים סמוטריץ’ מלגעת, והוא גם אינו נוגע עד כה בחסמים הממשלתיים שמונעים תחרות בענף: כשרות, חקלאות ומשרד הבריאות.

“השאפתנות של סמוטריץ’ בשמיים, ובהחלט יכול להיות שהוא ייגע בחלק מהחסמים האלה בהמשך. באוצר בונים על סמוטריץ’ שיגשים את כל החלומות שלהם לשינויים מבניים: מדובר הרי בשר אוצר בעל תפיסות עולם ימניות ניאו־ליברליות, שבא לעבוד ולא חושש מאיש. השילוב של כל אלה יכול להפוך את סמוטריץ’ לשר אוצר מלהיב, אפילו היסטורי”.

עם זאת, היא מציינת כי עננה שחורה מעיבה על כל אלה: “‘תפיסות העולם הקיצוניות’ של סמוטריץ’ והממשלה יכולות לסכן את כלכלת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שכלברמן יקרא הכתבה זו ויחנק
    29/01/2023 13:01
    סמולנים חזירים
  1. סמולנים רק מעלילים ומשמיצים הנה האמת הכתבה זו סטירת לחי מצלצלת