“הכאב הנורא”: אשר בן ה-14 ואליהו ונטלי הי”ד הובאו למנוחות

אשר נתן הי"ד נקבר בהר הזיתים, אלי ונטלי מזרחי הי"ד נקברו בבית שמש • משה לאון בהלוויית אשר: "נעשה הכול כדי לא לחזור לימים הנוראיים שהחרדה שלטה ברחובות" • עליזה בלוך: "אנחנו נזכור בכל נתינה שלנו כאן בעיר בית שמש, קטנה כגדולה, את הלב העצום שלכם נטלי ואליהו"
יוסף גרינבוים
ז' שבט התשפ"ג / 29.01.2023 01:29

אשר נתן הי”ד בן ה-14, שנרצח בליל שבת בפיגוע הנורא ליד ביתו בשכונת נווה יעקב בירושלים, הובא הערב (מוצאי שבת) למנוחות.

מסע הלווייתו יצא מבית ההספד הספרדי בהר המנוחות והוא ייטמן בהר הזיתים.

להלוויה הגיעו מאות בני אדם ובהם השרים יצחק גולדקנופף, מיכאל מלכיאלי, מאיר פרוש, עמיחי אליהו ויצחק וסרלאוף. גם יו”ר ועדת העבודה והרווחה, ח”כ ישראל אייכלר, סגן יו”ר הכנסת אוריאל בוסו וח”כ אברהם בצלאל, השתתפו בהלווייה.

ראש עיריית ירושלים, משה לאון ספד לו בהלווייתו: “אין מישהו שיכול לתאר את הכאב הנורא שצריכים הורים לקבור את בנם אך אני רוצה להגיד לכם מכאן – נצח ישראל לא ישקר. נעשה הכול כדי לא לחזור לימים הנוראיים שהחרדה שלטה ברחובות”.

משה, חבר של אשר, סיפר: “הוא אהב ארץ ישראל בכל נפשו. מסר את נפשו למען ארץ ישראל. האמין באמונה שלמה באלוקים. היה טוב לב. תמיד אהב לעזור. היה שמח כל הזמן”.

אשר, הבכור מבין שמונה ילדים, התגורר בבניין סמוך לבית הכנסת ונרצח ליד ביתו. הוא יצא בליל שבת אחרי הסעודה לפגוש חברים. הוריו שמעו מביתם את היריות ויצאו לחפש את בנם במשך כשעה, עד שהבינו שגופתו בזירה.

בבית העלמין ‘דרך החיים’ בבית שמש הובאו למנוחות הלילה אליהו ונטלי מזרחי הי”ד, בני הזוג שנורו למוות על-ידי המחבל סמוך לבית הכנסת ‘עטרת אברהם’.

בהלוויה השתתפו מאות, ובהם שר הכלכלה ניר ברקת וח”כ אברהם בצלאל.

בני הזוג ישבו יחד לארוחה משפחתית, כשלפתע שמעו קולות ירי מלמטה, ובלי היסוס החליטו לרוץ למטה בכדי לעזור. עדי ראייה סיפרו כי בני הזוג נרצחו בעודם מנסים לסייע לפצועים האחרים בפיגוע. נטלי נרצחה כאשר ביצעה הנשמה בפצוע.

עליזה בלוך, ראש העיר בית שמש, ספדה: “מרק גריסים, עוף, תפוחי אדמה, סלט כרוב וכבד. זה מה שאימא של נטלי הייתה מכינה מדי שבת ושולחת עמם לסעודה שאליהו ונטלי היו אוכלים עם אבא של אליהו בביתו בנווה יעקב.

נטלי ואליהו היקרים שלנו. אם הייתי יכולה לבחור מילה אחת שתתאר אתכם ברגע הנורא הזה, ברגע שאנחנו לא מסוגלים לעצור בו את הדמעות, המילה היא לב. הלב הניע אתכם כל חייכם. לפני שנתיים הלב חיבר בינכם. נישאתם בתקווה לייצר עבורכם קן אוהב וחם.

מדהים היה לשמוע את המסירות בה נטלי ואלי תמכו וסייעו לתמר היקרה אמא של נטלי. נטלי הייתה מדי יום לוקחת את אימה לכל מה שהייתה צריכה. אמא בת 75 שקוברת הערב את בתה בת 46. בלתי נתפס. מארק זכרונו לברכה, אבא של נטלי, גם הוא היה איש מלא נתינה. מארק היה חלק ממשפחת עובדי עיריית בית שמש. מארק עבד באגף שפ”ע. הוא קם מדי בוקר ונתן את כולו לעיר בית שמש.

“מבקשים לדעת עד כמה הלב של נטלי היה עצום כל כך? נטלי עלתה לארץ כנערה ולמדה בויצו. נטלי עבדה במשך 20 שנה בבית החולים הדסה הר הצופים. היא מדי יום עברה עשרות מטופלים חילקה להם את הארוחה החמה. היא לא הסתפקה רק בכך. היא שמעה מדי יום עשרות סיפורים של חולים. הקשיבה למצוקות שלהם ותמיד נתנה עצה טובה או מילת עידוד. כדי לבצע את עבודתה הכי טוב שאפשר היא למדה עברית, אנגלית, ספרדית, צרפתית וערבית את כל השפות הללו כשפת אם. כל חולה קיבל תשומת לב בשפתו שלו.

“ביום שישי האחרון והנורא נטלי סיימה את עבודתה בהדסה, נפרדה מהחולים אחרי שחילקה להם את הארוחה, את הארוחה האחרונה בחייה, ונסעה לביתו של אביו של אלי בעלה. אחרי יום עבודה קשה, שכל כולו נתינה, לא פסחה נטלי על הנתינה בתוך המשפחה, נתינה משותפת לה ולאלי ונסעו לפגוש שם את אביו.

“אלי עצמו עבד כמאבטח. שוב עבודה שצריך בה לב ותשומת לב עצומה כדי למלא את המשימה על הצד הטוב ביותר. אלי היה נוסע בימי שישי באופן קבוע לאביו בנווה יעקב לבלות איתו את ליל שבת כדי שלא יהיה לבד. אלי – איש שכולו לב. אין מילים שיוכלו לתאר את עוצמת הנתינה. אלי ונטלי אמורים היו לנסוע עוד בליל שבת לבית שמש כדי לא להשאיר את תמר לבד.

“באמצע סעודת השבת שמעו אלי נטלי את היריות. לא, הם לא התכנסו בתוך הבית. זו לא התגובה של אלי ונטלי. אליהו ונטלי הגיבורים העצומים שלנו, שמעו את היריות וירדו להגיש עזרה לפצועים במסע הרצח של המחבל. אליהו ונטלי נורו למוות כאשר הם מנסים להושיט עזרה לפצועים.

“נטלי ואלי היקרים שלנו. הלב העצום שלכם חיבר בינכם בחייכם. תשע שנים אתם יחד. רציתם להרחיב את המשפחה ולהעביר אליהם את יכולת הנתינה העצומה שלכם. הלב העצום שלכם חיבר בינכם גם במותכם. היום במותכם את מעבירים את הנתינה לכל ילדי העיר בית שמש.

“מנכ”ל בית החולים הדסה פרופ’ יורם וייס אמר עלייך נטלי שכל מי שעבד איתך סיפר עד כמה היית אישה חמה, מלאת אכפתיות ורק רצית לעשות טוב לכל המטופלים.

“לזכרם של אליהו ונטלי אני מבקשת – בואו נביט ונראה את הטוב. בואו נאמר איש לרעהו את הטוב. בואו נאמר את הטוב ונעשה בכך טוב איש לרעהו. בואו לא נחכה לומר טוב על אלו שהלכו.

“אנחנו כאן בעיר בית שמש נמשיך לשאת את הלב העצום של אליהו ונטלי. אנחנו נזכור בכל נתינה שלנו כאן בעיר קטנה כגדולה את הלב העצום שלכם נטלי ואליהו. יהיה זכרכם ברוך”.

הלוויות של הנער אשר והזוג אלי ונטלי הי”ד  • צילום: יונתן זינדל ואוליבייה פיטוסי, פלאש90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חיסול הטרור
    29/01/2023 09:17
    צבי
  1. צעדים לא רציניים ולא מספיק חריפים.אם זה כל מה שממשלת ימין מסוגלת לעשות זה לא שווה כלום .