נורו למוות: אלה 7 הקדושים הי”ד שנרצחו ליד בית הכנסת בווה יעקב

אשר נתן בן ה-14 היה בדרך לבית כנסת • אליהו ונטלי מזרחי בני 48 ו-46 ישבו בסעודת השבת, וכששמעו יריות יצאו לסייע לפצועים - ונרצחו • רפאל בן אליהו הי"ד, תושב השכונה בן 56 • שאול חי הי"ד בן 68 - גבאי בית כנסת • איליה סוסנסקי הי"ד, בן 26, ואירינה קורולובה, מטפלת סיעודית בת 59 מאוקראינה
חיים טוויל
ו' שבט התשפ"ג / 28.01.2023 20:16

שבעה יהודים הי”ד נרצחו ושלושה נפצעו בפיגוע הירי הרצחני שהתרחש אמש (שישי) סמוך לבית הכנסת ‘עטרת אברהם’ בשכונת נווה יעקב בירושלים.

המחבל עלקם חיירי בן ה-21, הגיע לשכונה והחל לטבוח בתושבים.

אשר נתן הי”ד בן 14, בני הזוג אלי ונטלי מזרחי הי”ד בני 49 ו-46, ורפאל בן אליהו הי”ד בן 56,  שאול חי הי”ד בן 68,  איליה סוסנסקי הי”ד בן 26, ואירינה קורולובה בת 59 מאוקראינה – הם 7 הנרצחים בפיגוע הירי הרצחני ליד בית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים בליל שבת.

יוסי, שטיפל באשר נתן הי”ד,  הנרצח הצעיר ביותר בפיגוע, שהיה בדרכו לפגוש חברים, סיפר: “ניסינו לעשות לאשר החייאה בשטח אבל ללא הצלחה. כשאבא שלו יצא לחפש אותו, הוא פרץ את המחסומים המשטרתיים שהגנו על הגופות וכך הוא גילה את בנו ללא רוח חיים. המשפחה מרוסקת”.

אתר ynet  דווח, כי נתן מתגורר בבניין סמוך לבית הכנסת, ונרצח ליד ביתו. בן ה-14 הוא הבכור מבין שמונה ילדים, יצא בליל שבת אחרי הסעודה. הוריו שמעו מביתם את היריות, וכשהבינו שמדובר בפיגוע יצאו לחפש את בנם במשך כשעה, עד שהבינו שגופתו בזירה. במהלך השבת הגיעו שכנים וחברים לבית המשפחה והיו עימה בשעתה הקשה. בבוקר הלך אביו לבית הכנסת, והמתפללים מספרים שהוא מסר להם “דברי חיזוק ואמונה שהצליחו לרגש אותם”.

שלושת אחיותיו של אשר נתן, לומדות בבית הספר ‘בית חנה’ בירושלים, בכיתות, א’ ו-ד’. המנהלת, רבקה בלוי, פרסמה הערב מוצ”ש, הודעת אבל: “הורים יקרים, לצערינו התבשרנו הערב שאח של תלמידות שלנו נרצח ל”ע בפיגוע בליל שבת. כולנו עם המשפחות בשעתן הקשה”. המנהלת וצוות בית הספר נערכים לטיפול פסיכולוגי עם התלמידות: “נערוך עיבוד עם הבנות בכיתות בתפילה לבשורות טובות ישועות ונחמות”.

הלוויתו של הקדוש אשר נתן הי”ד תצא הערב בשעה 23:00 מבית ההספד הספרדי בהר המנוחות.

אליהו מזרחי ורעייתו נטלי זיסקין  הי”ד התחתנו רק לפני שנתיים. נטלי בת ה-46 עבדה עד ליום שישי, במשך 20 שנה, כמחלקת אוכל בבית החולים הדסה הר הצופים. מדי יום הגיעה לעבודה במסגרתה פגשה מטופלים רבים, דאגה להם לאוכל חם ונהנתה להקשיב לסיפוריהם ולשאול לשלומם.

הלוויתם של הקדושים הזוג אלי ונטלי מזרחי הי”ד  תצא בשעה 23:30 לבית העלמין דרך החיים בית שמש.

אלה סאקוביץ׳, דודתה של נטלי, עובדת ותיקה במחלקה לתפעול משקי בהדסה הר הצופים. נאלצה להגיע אמש יחד עם אמה של נטלי כדי לזהות את האחיינית והבת אשר מותה נקבע בבית החולים מייד עם הגעתה, לאחר שפונתה מהזירה.

״נטלי עלתה לארץ עם ההורים ואחותה בשנות ה-90. היא עבדה בהדסה הר הצופים בעבודה שכל כך אהבה, תמיד עם חיוך, תמיד עם רצון לתת ולהעניק למאושפזים במחלקות. נפגשנו הרבה במשמרות ותמיד ראיתי אותה מרוצה ושמחה. היא הרגישה כאן טוב, שהיא יכולה לתת מעצמה.

“כשאביה, שהוא אחי, נפטר לפני עשור, היא המשיכה לטפל באמא במסירות, כל הזמן עבורה. רופאים, הסעות, תרופות וטיפולים – הכל למען אמא. לפני שנתיים התחתנה עם אליהו לאחר כמה שנות חברות.

“ביום שישי, כמו תמיד, היא סיימה משמרת בהדסה הר הצופים ולאחר חלוקת ארוחת הערב למטופלים היא נסעה לביתו של חמה, אביו של אלי. משם הייתה אמורה כמו בכל יום שישי, לנסוע בחזרה לבית שמש כדי לא להשאיר את אימה לבד.

“כשהיו באמצע ארוחת השבת, הם שמעו את היריות – באמצע האוכל היא ובעלה רצו להגיש עזרה וירדו מהבית כדי לטפל בפצועים, ואז ירו בשניהם.
ככה נגמרו חיים שלמים. אנחנו שבורים, לא מאמינים שזה קרה לנו.״

רפאל בן אליהו הי”ד בן 56,  תושב ירושלים שעבד בדואר, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. אחד מילדיו של רפאל, נפצע קשה במהלך הפיגוע ומאושפז  בבית החולים הדסה בהר הצופים.

בנו אור חיים ספד לו היום: “אבא יקר שלי, הלב לא מצליח לעכל איך לקחו לי אותך ככה. אוהב אותך ומתגעגע כל כך”.

שאול חי הי”ד, בן 68 משכונת פסגת זאב – שם שימש כגבאי בית הכנסת ‘זכור לאברהם’. הוא אכל את סעודת השבת אצל גיסו בשכונת נווה יעקב הסמוכה לביתו ובדרכו חזרה נורה בידי המחבל.

איליה סוסנסקי הי”ד, נרצח כשהוא בגיל 26.

נרצחת נוספת היא אירינה קורולובה, אזרחית אוקראינית בת 59, שעבדה כמטפלת סיעודית.

נשיא אוקראינה ולדומיר זלנסקי גינה את הפיגוע: “אין מקום לטרור. לא בישראל ולא באוקראינה”.

השימוש בתמונות נעשה בהתאם לסעיף 27א’ לחוק זכויות יוצרים
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות