“הרפורמה תזניק את הכלכלה”: נתניהו נועד עם אנשי עסקים

ראש הממשלה נפגש עם עשרות אנשי עסקים בכירים: "המשפטיזציה מעכבת את הכלכלה. הרמת המגף הבירוקרטי-משפטי תזניק את הכלכלה הישראלית כמו קפיץ" • "זה ש'הכל שפיט' זה חסם לעסקים שלא קיים בשום מקום במערב. יש אלפי משקיעים שלא באו לישראל בדיוק בגלל זה"
אריה ריבקינד
ה' שבט התשפ"ג / 27.01.2023 14:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (שישי) עם עשרות אנשי עסקים בכירים בישראל.

נתניהו אמר: “בעיית המשפטיזציה בישראל היא חסם אדיר לכלכלה. הנס הכלכלי הישראלי הוא לא בזכות המשפטיזציה אלא למרות המשפטיזציה הישראלית שהיא מהגרועה בעולם המערבי. הרמת המגף הבירוקרטי-משפטי תזניק את הכלכלה הישראלית כמו קפיץ, בין 1-2% לתל”ג.

“הבנק העולמי קבע שישראל מדורגת במקום ה-75 בעולם באכיפת חוזים מכיוון שלמרות שחוזה הוא חוקי ומוסכם בין הצדדים שחתמו עליו, בית המשפט יכול לקבוע שהוא לא סביר – דבר שלא קיים ברוב הדמוקרטיות בעולם”.

לדבריו, “ההצלחה הגדולה של כלכלת ישראל היא לא בגלל המשפטיזציה אלא למרות המשפטיזציה. זה ש’הכל שפיט’ זה חסם לעסקים שלא קיים בשום מקום בעולם המערבי. כל מי שמשקיע בישראל אומר את זה ויש אלפי משקיעים שלא הגיעו לישראל בדיוק בגלל זה. אתם גם יודעים עד כמה המשפטיזציה מעכבת את העסקים שלכם. לכן הרפורמה המשפטית רק תסייע לכלכלת ישראל ולעסקים בישראל”.

נתניהו הוסיף: “ההוכחה הכי טובה לכך שהמשפטיזציה מעכבת את הכלכלה היא העיכוב במשך שנים בהוצאת הגז מהמים. הצעד הזה הביא מיליארדים לקופת המדינה והביא לאזרחי ישראל ולעסקים בישראל את מחירי החשמל הנמוכים במערב. אבל הוצאת הגז מהמים התעכבה במשך שנים בגלל משפטיזציה מיותרת, אני אישית הלכתי לבית המשפט העליון ונאבקתי על הוצאת הגז. הדבר הזה הוא חסם לכלכלה. תהליכים משפטיים בישראל לוקחים כפול זמן ממקומות אחרים כי הכוח הוא בלתי מוגבל.

“הרפורמה של השר לוין תתקן את זה ותסייע לכלכלה. היא תביא את ישראל למקום טוב מאוד בין רוב מוחלט של הדמוקרטיות בעולם. עצמאות בית המשפט תישמר במערכת של איזונים ובלמים שקיימים בכל המדינות. לא רק שהרפורמה לא תפגע בכלכלה, היא תזניק אותה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מצחיק. איזה איזונים ובלמים בדיוק אתה משאיר? מי אותם משקיעים שביכול לא באים כי יש לנו בג"צ, פושעים?
    27/01/2023 15:54
    הממ
  1. טקסט שאדם חושב לא יסבול.

  2. חחח
    27/01/2023 17:22
    יון
  3. הסגן אמר שקרן בן שקרן .למי להאמין.