פרשן בכיר מזהיר: “ההסתה לפני ‘שומר החומות’, גם ברמדאן הנוכחי”

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי על האירועים הביטחוניים האחרונים: "באופן בו ישראל מטפלת בסוגיית הטרור, היא מאפשרת לו להרים ראש" • "הם יצרו משוואה שאתה פעם הבאה תפחד לעשות מהלכים בג'נין, כי אתה תדאג ממה שקורה ברצועה. בסופו של דבר ידם על העליונה"
חרדים 10
ה' שבט התשפ"ג / 27.01.2023 11:40

צה”ל תקף הלילה מטרות חמאס ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות לדרום: הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי מ’חדשות 13′ שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס לאירועים הביטחוניים האחרונים.

“כל אחד צריך לראות איך הוא מרוויח בסבב הזה. הפלסטינים יצרו פה סוג של משוואה, ככל שהם יחליטו מעבר לרף מסויים של הרוגים, ברגע שהם יחליטו שמשהו שקורה בג’נין – תהיה נקמה בעזה, הם עושים את זה וישראל מכילה את זה”.

לדבריו, “כל אחד מרוויח פה משהו בנוסחה. ישראל הרוויחה בזה שהיא יצרה סוג של הרתעה שהיא נכנסה לג’נין ב-8 בבוקר לחסל מבוקשים ומצד שני הפלסטינים בעזה מסתכלים על זה בעיקרון הסבלנות לאורך זמן, הם יצרו משוואה שאתה פעם הבאה תפחד לעשות מהלכים בג’נין, כי אתה תדאג ממה שקורה ברצועת עזה. גם אם הם ירו – ואתה תקפת מבנים ריקים, בסופו של דבר ידם על העליונה”.

לדבריו, ידם של הג’יאהד והחמאס על העליונה. “בפעם הבאה תפחד לחסל בג’נין. אתה רואה את זה בעיניים מערביות שעכשיו יהיה שקט, הרווחת את הסיכול של אתמול. הם רואים את זה בכך שבפעם הבאה, בתנאי הפתיחה של הסבב הבא, אתה כבר תיזהר לעשות את זה בג’נין. תראה את הוראות הפתיחה באש של החיילים, אם יזהרו לא להגיע לכזו תקרית, ישראל תיסוג מכזה תקדים והחמאס וג’יהאד האסלאמי ימצבו את זה כנקודה הרתעתית.

“הג’יהאד מצד אחד לא פראייר, הוא לא יבליג. שים לב שאתמול אחרי החיסול מיד ישראל נתנה את ההודעה ‘פנינו לא להסלמה’. הם כבר הזמינו את התגובה של הג’יהאד, הג’יהאד ירה, יצא כמגינם של הפלסטינים בג’נין. מדוע? כי אתה בעצם אפשרת את זה.

“עכשיו בוא נראה איך נפעל במחנה הפליטים ג’נין. לא פעם הייתי שם ונשארתי שם לילות, אנחנו מדברים על המקום הזה שהוא בשיאו כרגע. הג’יהאד מצליח להזרים כסף ונשק למבוקשים שם. הרשות הפלסטינית וודאי לא נכנסת לשם וישראל צריכה לשבור את הראש עם קבוצות של מחבלים שגדלות כל הזמן.

“ברמדאן הקודם 19 הרוגים ישראלים בפיגועים שהיו, יש כבר הלהטה על הסיפור של הרמדאן. בכלל כל הרמדאן בשנים האחרונות מצד חמאס ממותג כחודש הג’יהאד כלפי ישראל. גם לבדוק את הממשלה החדשה ואת השר בן גביר.

“אני לא מאלה שמחפשים סיבה ותוצאה, אני לא חשוב שבגלל שצה”ל נכנס לג’נין תהיה הסלמה, הסלמה היא תמיד קיימת, תוצאה של אפשור”.

לדבריו, “ישראל באופן שבה היא מטפלת בסוגיה מאפשרת לטרור להרים ראש, לכן לא צריך סיבה. אני חושב שהרמדאן הזה יתודלק בהרבה הסתה וכל מי שרוצה להסלים ברמדאן הזה ינצל את ההזדמנות. לא סתם השר לביטחון פנים אומר אנחנו לפני ‘שומר חומות 2’. מה היה שנה שעברה? ערביי ישראל הודלקו על ידי חמאס. אותה הסתה קיימת לקראת הרמדאן הנוכחי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקיצור אין חדש
    27/01/2023 13:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא יאומן איך אנחנו חוששים מהם
    לא יאומן שיורים על עיר בישראל ואנו לא יוצאים להשמיד את היורים
    לא יאומן איך אנו מחזירים את עצמנו למצב הזה כל פעם מחדש