המוכר עשה תנועה מגונה ללקוח חרדי – ופוטר. הלקוח הגיב בצער

צעיר חרדי שהגיע לחנות ספרים בתל אביב נזרק החוצה בבושת פנים על ידי המוכר • הנהלת החנות פיטרה אותו, והחרדי הביע צער על כך שהאדם סיים את עבודתו בגלל מעשיו • "עדיף היה שהוא יתנצל ויבין שטעה"
חרדים 10
ד' שבט התשפ"ג / 26.01.2023 21:38

סיפור מקומם ומרגש: חרדי מבני ברק נכנס לחנות ספרים בתל אביב בחיפוש אחר ספר – אך נזרק החוצה בבושת פנים. הנהלת החנות פיטרה את העובד שהתנהל בצורה מקוממת – והחרדי שנפגע הביע צער על פיטוריו.

בשיחה עם חדשות 12 סיפר הבני ברקי: “נכנסתי לחנות קטנה והבנתי שלא אמצא שם את הספר שחיפשתי, אבל עדיין נשארתי עוד כמה דקות כדי לבחון את המדפים. אני בדרך כלל מוצא מה לקנות כשאני בחנות ספרים.

“כשהגברת שהייתה שם כשנכנסתי יצאה, המוכרן פנה אליי ושאל: ‘מה אתה צריך?'”, מספר יוחאי, “עוד לא עניתי, רציתי לומר שאני מסודר ושאמצא משהו והוא מיד אמר: ‘אין פה ספרי דת’. השבתי לו: ‘נראה לך שחשבתי שיש פה ספרי דת?’ ובתגובה לכך הוא אמר בפנים רושפות: ‘לא, זו הייתה אמירה’ והסתכל על הדלת”.

הוא הוסיף כי בדרך החוצה, המוכר עשה לו תנועה מגונה בידיו.

“זו הייתה חוויה מאוד לא נעימה, בסך הכל הגעתי לקנות ספר. הוא לא ידע מה העמדות שלי, לא ידע מה אני קורא, מה היחס של לאנשים בכלל ולאחיי החרדים בפרטים. לא שאני משווה, אבל בגרמניה בשנות ה-20 הגיעו יהודים ממזרח אירופה שנראו מוזר וב-1933 החליטו למנוע מהם להיכנס לחנויות. יש דברים שפשוט צריכים להישאר מחוץ לוויכוח. אין לי תחושה של זעם, יש לי תחושה של כאב”.

בחנות הספרים פרסמו בעקבות המקרה את ההודעה הבאה בחשבון הפייסבוק שלהם: “החנות ‘חדר קריאה’ מכבדת את כלל לקוחותינו, כולל את הציבור החרדי שהחנות משרתת שנים רבות. אנו מתנצלים באופן עמוק על המאורע. בהתאם העובד כבר לא מועסק בחנות וכארוע חד פעמי אנחנו מתייחסים לעניין בחרטה ובכובד ראש”.

החרדי שנזרק החוצה הגיב לחדשות 12: “אינני מכיר את מלוא הפרטים והשיקולים. ברמה האישית, כואב לי לשמוע על שהפסיקו את עבודתו בגלל זה. אין בי כל תאוות ענישה. עדיף היה שהוא יתנצל ויבין שטעה. אני חש חובה להדגיש גם את ההערכה העמוקה שלי להתנצלות של החנות ולניסוחה. זה נאצל בעיני ומעורר תקווה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות