דרעי נגד מועד הכרזת הרפורמה המשפטית של לוין: “זה פגע בי”

"אני משלם מחיר כי נתניהו האויב הגדול של הצד הפוליטי השני", אומר דרעי, המשוכנע כי בשבועות הקרובים ישוב לממשלה, אחרי שפוטר בהוראת בג"ץ • לדבריו, הוא לא רימה את בית המשפט וטוען שלא התחייב לפרוש מהחיים הפוליטיים • הכחיש כי ביקש להתמנות לראש ממשלה חליפי
יוני גרין
ד' שבט התשפ"ג / 26.01.2023 20:48

יו”ר ש”ס אריה דרעי, העניק היום (חמישי) שורת ראיונות לכלי התקשורת, לראשונה מאז פוטר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתאם להוראת בג”ץ.

בריאיון ליערה שפירא בחדשות הערב בכאן 11, התייחס דרעי למסיבת העיתונאים של שר המשפטים יריב לוין, בה הוצגה הרפורמה במערכת המשפט, ערב לפני הדיון בבג”ץ על פסילתו. “לוין היה צריך לעשות את מסיבת העיתונאים שלו בעיתוי אחר, פגע בי שחשדו בי שאני דאגתי למסיבת העיתונאים כדי לאיים על בית המשפט”, אמר דרעי.

דרעי אמר עוד כי הוא “משלם את המחיר כי נתניהו הוא האויב הגדול של הצד הפוליטי השני. כשהציבור אומר שנתניהו צריך אריה חזק, הצד השני אומר שצריך שלנתניהו יהיה אריה חלש”.

בראיון לעמית סגל בחדשות 12 הצהיר כי בכוונתו לשוב לממשלה. דרעי התייחס לאפשרות שבג”ץ יפסול את החוק שיתיר את מינויו לשר: “פעם הייתי עונה לך על זה – אני לא מאמין שבית המשפט יפעל נגד החוק, היום אני לא יודע מה יכול לקרות”. בהמשך הוסיף: “מכים אותנו – אנחנו נתקן, על פי חוק”.

דרעי הדגיש כי הכנסת תמשיך לקדם את החוק שיאפשר את מינויו לשר, למרות הביקורת, אך לא התייחס ללוחות הזמנים. “הם הבטיחו. ראש הממשלה, השרים וראשי הקואליציה: איתמר בן גביר, סמוטריץ’ וגולדקנופף”, הבהיר. “אחזור ברגע שהכנסת תחוקק”.

על הטענות שהונה את השופט, שאישר את הסדר הטיעון לפני כשנה, דרעי השיב: “פרקליטות המדינה מייצגת את האינטרסים של מדינת ישראל. אם הם והשופטים הבינו (את ההסדר), היו בבית המשפט ושמעו אותי מדבר שם, למה הם לא ביטלו את הסדר הטיעון? לא עשיתי את זה במחשכים”.

דרעי הוסיף כי למחרת הסדר הטיעון קיים מסיבת עיתונאים ובה הצהיר כי בכוונתו לחזור לחיים הפוליטיים. “כל אחד ידע שאני הולך להיות שר בכיר בממשלה”, אמר.

לדבריו, ההחלטה של בג”ץ, הפתיעה גם אותו. “הייתי בהלם מחוסר הסבירות המדהים. חודשיים אחריי בחירות, לוקחים את הפתקים של 400 אלף איש וזורקים את הקולות שלהם לפח הזבל”.

בהמשך, דרעי התייחס לטענות כי ביקש להתמנות לראש הממשלה החליפי: “לא ביקשתי את התפקיד”. הוא הבהיר כי הקואליציה לא נמצאת בסכנה: “לממשלה יש מטרה חשובה מאוד – לשמור על הזהות היהודית, לדאוג לשכבות החלשות, לדאוג למשילות ואנחנו נעשה את זה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אתה נפסלת כי גנבת ממס הכנסה
    26/01/2023 20:51
    ביבי של שרה
  1. גם 4 מליון מצביעים לא יכולים להכניס גנב לתפקיד שר

  2. ממש לבכות
    26/01/2023 22:54
    איציק
  3. הכי חשוב בחיים זה אני ואני ואני