אבנים, בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים: עשרות פיגועים ביו”ש

עשרות פיגועי טרור התרחשו בכבישי יהודה ושומרון מאז שעות הבוקר. רכבים רבים ניזוקו ו2 חיילים ואזרח נפצעו. תושבים מספרים על הטרור שהפך לשגרה מדממת, "אין יום בלי נפגעים חדשים"
חרדים 10
ד' שבט התשפ"ג / 26.01.2023 18:18

הטרור בכבישי יהודה ושומרון לא נעצר לרגע בחודשים האחרונים, אולם נדמה כי היום נשבר שיא חדש בכמות הפיגועים.
מאז שעות הבוקר, ונכון לכתיבת שורות אלו, נרשמו בכבישי יהודה ושומרון למעלה מ30 פיגועי אבנים, שישה פיגועים של השלכת בקבוקי תבערה ושורת אירועים נוספים של הבערת מחסום של צמיגים בוערים בצירי תנועה מרכזיים.

בכביש 505 בין תפוח לאריאל נרגמו באבנים בזה אחר זה רכבים יהודים. נזק נגרם לרכבים, ותושב אחד נפצע באורח קל. גם בסמוך לישוב יקיר נרגמו באבנים רכבים ישראלים, 2 רכבים אוטובוס שחלפו בכביש ניזוקו.

גם בכפר חווארה בו נרשם בשבועות האחרונים זינוק משמעותי בפיגועי הטרור, התרחשו משעות הבוקר ארבעה אירועים שכללו יידוי אבנים והבערת צמיגים.
הטרור לא פסח גם על כביש אלון וכביש 60, שרשמו ביחד קרוב לעשרה פיגועים משעות הבוקר.

הטרור שהפך בחודשים האחרונים לשגרה מדממת, הגיע היום לשיא חדש ותושבי יהודה ושומרון כבר נואשים לשינוי כלשהו בשטח שתביא הממשלה החדשה.

אחדות רום, תושבת נווה צוף שנקלעה הבוקר לפיגוע אבנים תיארה האירוע המטלטל: “נסעתי בכביש מכיוון מודיעין חזרה הביתה לנווה צוף”, סיפרה רום. “ליד צומת הכניסה לכפר דיר אבו משעל, האט לידי רכב עם 2 ערבים שיצאו מהחלונות והשליכו לעבר הרכב שלי אבנים גדולות. האצתי מיד, ואבן אחת הספיקה לפגוע בפח”.

“זה כבר הפך להיות שגרה, אנחנו 10 משפחות ברחוב וכבר 3 מתוכן נקלעו לפיגוע אבנים בכביש בתקופה האחרונה. אין דרך אחרת לתאר את המצב הזה חוץ מהפקרות. אני מצפה מהממשלה לפעול בעוצמה ולהראות לערבים שלא משתלם לבצע פיגועים, אבל למען האמת קשה לי להאמין שהמצב ישתנה”, תיארה רום את התחושות.

משה מנצ’ובסקי תושב יצהר היה עד אף הוא לפיגוע אבנים הבוקר: “נסעתי ליד הישוב עינב, ופתאום אני רואה שלושה ערבים רעולי פנים שיצאו ממסתור ליד הכביש. הם נעמדו בסמוך למעקה ורגמו באבנים גדולות את הרכב שנסע לפניי. אחת האבנים פגעה בפינה של השמשה הקדמית וכמעט חדרה פנימה. אם זה היה כמה סנטימטרים הצידה, כבר היינו במקום אחר לא עלינו”.

לצד אלו שהאיצו את רכבם ונמלטו מהמקום עם נזקים בגוף וברכוש, היו כאלו שהחליטו לעצור ולהשיב מלחמה. אחד מהם הוא עמיצור בן יוסף שנסע הבוקר יחד עם חברו לקרית ארבע ונקלע לפיגוע אבנים: “בירידות מכרמי צור לקרית ארבע, הבחנו ברעול פנים ערבי עומד בצד הדרך ורוגם באבנים רכבים יהודים שעברו בכביש”, סיפר.

“עצרנו מיד את הרכב והתחלנו לדלוק אחריו. הוא נבהל וברח לתוך אחד הבתים הסמוכים. המשכנו לשמור על הציר עד שהצבא הגיע, ואיתרנו בשטח גם כוורת של זיקוקים שכוונה אל הציר. באופן מקומם ביותר, הצבא לא הסכים לבצע שום סריקות על מנת לתפוס את המחבל ואפילו לא התייחס לכוורת הזיקוקים שאיתרנו”, תיאר בן יוסף בכעס.

בן יוסף הוסיף ואמר, כי “הנסיעה בכבישים כבר הפכה לחוויה מפחידה. בכל יום אנחנו שומעים על פיגועים חדשים ותושבים שנפגעו. אנשים חושבים פעמיים אם לצאת מהישוב, אבל התקשורת לא מדווחת. מישהו חייב להתעורר, כי כרגע זו רק שאלה של זמן עד שיהיו פה חלילה נרצחים”, התריע.

ממטה “אפס אירועי טרור” שעומד מאחורי המחאות ביהודה ושומרון כנגד הפיגועים, מסרו בתגובה: “המציאות המדממת בה מתרחשים בכל יום עשרות פיגועי טרור בכבישי יהודה ושומרון רק הולכת ומחריפה. במערכת הביטחון מתייחסים לפיגועים הללו בשווין נפש, ובתקשורת אף אירוע כמעט ולא מדווח”.

לדבריהם, “הפיגועים הללו הם תוצאה ישירה של היעדר טיפול שורשי בטרור. בכל פעם מחדש צה”ל מבצע פעולות נקודתיות ומינוריות שמביאות שקט לתקופה קצרה, עד שהטרור שב ביתר שאת. אנו קוראים לממשלת ישראל להתעשת ולצאת למבצע מקיף ושורשי כנגד תשתיות הטרור, עד להשגת המטרה של אפס אירועי טרור. הפיגועים האלה אינם גזירת גורל, זה אפשרי וזה הכרחי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות