מנכ”לית פאפאיה: נוציא הכסף מפה • משקיע בחברה: אני נגד הצעד

דובי פרנסס, מייסד קרן גרופ 11 שמושקעת ב'פאפאיה גלובל', תוקף את החלטת המנכ"לית להוציא את כספי החברה מישראל: "אני ממש לא תומך במהלך הזה. אני לגמרי אופטימי לגבי ישראל, עוד יותר אופטימי לגבי תעשיית ההייטק בישראל ואעשה ככל שאוכל להביא ע ו ד כסף לישראל מארה״ב"
יוני גרין
ד' שבט התשפ"ג / 26.01.2023 14:21

עינת גז, מנכ”לית חברת התוכנה הישראלית ‘פאפאיה גלובל’, הודיעה הבוקר (חמישי) כי תוציא את כספיה מהבנקים בישראל – בגלל הרפורמה המשפטית.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

‘פפאיה גלובל’ היא חברת תוכנה שיושבת בהרצליה. פיתחה מערכת מבוססת ענן לניהול עובדים וחישובי שכר עבור תאגידים גלובליים.

גז, אשת שמאל שהשתתפה ונאמה בהפגנה נגד הרפורמה,  צייצה בחשבון הטוויטר שלה: “בעקבות ההצהרות של ראש הממשלה נתניהו כי הוא נחוש להעביר רפורמות שיפגעו בדמוקרטיה ובכלכלה, קיבלנו החלטה עסקית בחברת פאפאיה גלובל להוציא את כל כספי החברה מישראל, ברפורמה המתגבשת, אין שום ודאות כי אנו יכולים לנהל פעילות כלכלית בינלאומית מישראל, זהו צעד עסקי כואב אך מתבקש”.

יצוין, כי העמודים הרשמיים של החברה ‘פאפאיה גלובל’ ברשתות החברתיות, שבדרך כלל פעילים מאוד, לא הוציאו הודעה בעקבות הצהרתה של גז, והחברה לא הוציאה הודעה בנושא גם בערוצים אחרים.

כמו כן, גורם מטעם החברה טרם הסביר על השלכות המהלך, ההשלכות על העובדים, או נתן לוח זמנים ותכנית פעולה לתהליך. גם שותפיה העסקיים של פאפאיה, והמשקיעים בה, עדיין לא יצאו בתמיכה פומבית למהלך.

אחד המשקיעים בחברה, דובי פרנסס, כבר הביע את התנגדותו.

“למנכ”ל/ית יש זכות מלאה לנהל את כספי החברה באיזה בנק שימצאו לנכון והבורד לרוב לא נדרש במעורבות בהחלטה כזו. אבל זה לא אומר שאפשר להשתמש בחשבון בנק ככלי מקח ניגוח ואמירה פוליטי”, כתב פרנסס, מייסד קרן גרופ 11 שמושקעת בפאפאיה גלובל.

פרנסס, שאף מחזיק במושב משקיף במועצת המנהלים של פאפאיה גלובל, כתב בפוסט שפרסם בלינקדאין: “השעה 2 בבוקר פה וקמתי לבכי של אחד הילדים…  פותח את המכשיר ומיד מתחרט. 29 הודעות מחברים וכתבים שמבקשים תגובה – אתה מושקע בפאפאיה גלובל אז מה דעתך על מה שעינת צייצה בטוויטר? אתם המשקיעים מסכימים לזה?

“מבלי לשרבב את עצמי ואת Group 11 לפוליטיקה ולפופוליזם ובגלל שאני ער גם ככה אני אתייחס לגופו של דבר ולא לגופו של דובר: אנחנו כמשקיעי הון סיכון אמונים על כספי משקיעים מוסדיים ופרטיים. ב-Group 11 מושקעות חברות הביטוח והפנסיה הגדולות בישראל ובעולם ואלו מנהלות את כספי המשקיעים של כ ו ל ם מכל קצוות הקשת הפוליטית, מכל המינים וכל הגוונים.

“לעיתים משקיעי הון סיכון ומנהלי חברות שוכחים מי בעל הבית אז אני רוצה להזכיר לכולנו – בעל הבית שלנו הוא האדם הפרטי, בעל פוליסת הפנסיה. זה הכסף שלהם, לא שלי, לא של Group 11, לא של קרן הפנסיה ולא של חברת הפורטפוליו”.

הוא הוסיף: “אז בקצרה – אני אישית מלא הערכה מקצועית לעינת ומלא הערכה אישית לרצונה להביע את עמדתה הפוליטית. אבל אני ממש לא תומך במהלך הזה, זו בעיני לא הדרך להביע עמדה פוליטית אישית, זה בעיני רק מוביל להמשך הפילוג בעם.

“תפקידה של תעשיית ההייטק (שלרוב מנותקת) זה לגשר בין כולם ולתת הזדמנות אדירה לרווחה כלכלית לכל מי שחפץ בכך.

“זו לא הצהרה פוליטית זו הצהרה עסקית שמייצגת את האינטרסים של כלל המשקיעים שלי – אני לגמרי אופטימי לגבי ישראל, עוד יותר אופטימי לגבי תעשיית ההייטק בישראל ואעשה ככל שאוכל להביא ע ו ד כסף לישראל מארה״ב. מעבר ל610 מיליון הדולרים שכבר השקעתי בישראל עד כה בשנים האחרונות”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דוב פרנסיס יצאת צדיק
    26/01/2023 14:46
    שיין
  1. תודה על האמת . הנך ידוע כאיש חכם המכלכל צעדיו בתבונה. ברכה והצלחה

  2. כבוד בנאדם ! דעה שפויה
    26/01/2023 15:43
    יהודי
  3. ככה מדבר אדם הגיוני אוהב את מדינתו ועמו

  4. אין בושה יותר
    26/01/2023 18:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. עוד שמאלנית אפסית שלא מתאים לה המדינה כל עוד היא לא בשלטון