קצין בכיר: סיכלנו פצצה מתקתקת של הג’יהאד, ערוכים להסלמה

המחבלים הפעילו אזעקה ופרסו 30 בריקדות • קצין בכיר: "מדובר בפעילות שנמשכה שלוש שעות. רוב הזמן היתה עבודה על דירת המסתור, פעולת 'סיר לחץ'" • מפקד הימ"מ: "הלוחמים נכנסו ללב המחנה בקרבות פנים מול פנים מול המחבלים, הפגינו נחישות וחתירה למגע ואומץ לב בלתי רגיל"
חרדים 10
ד' שבט התשפ"ג / 26.01.2023 13:07

קצין בכיר בצה”ל שוחח עם התקשורת על הפעילות המוצלחת של כוחות הביטחון הבוקר (חמישי) במחנה הפליטים ג’נין.

לרשום את הילדים למוסדות חינוך בי-ם? כנסו: טופס הרשמה דיגיטלי

“סיכלנו פצצה מתקתקת של הג’יהאד האיסלמי שתכננה פיגועים בעורף”, אמר הקצין הבכיר.

הקצין סיפר, כי המחבלים הפעילו אזעקה ופרסו 30 בריקדות כשנכנסו הכוחות למחנה. לדבריו,  אש נפתחה גם על ג’יפ מפקד אוגדת איו”ש.

הקצין הבכיר אמר: “מדובר בפעילות שנמשכה שלוש שעות. רוב הזמן היתה עבודה על דירת המסתור, פעולת ‘סיר לחץ’ בה הופעלו מטענים וטילי נ”ט. לקח זמן לבודד את הזירה אחרי הפעילות, לקראת יציאה החוצה –  כדי שהלוחמים יצאו מהעיר בצורה מאובטחת. בזמן הפעילות פלסטינים הציבו בריקדות בכבישי מחנה הפליטים כאשר הכוחות נכנסו, מהרגע שהופעלה אזעקה”.

לדבריו, מתכנני הפיגוע הם “לא עוד חוליית ירי, אלא חולייה ‘התראתית’ שתכננה לבצע פיגועים נגד כוחות הביטחון ואזרחים. אנחנו ערוכים, וזה יכול להביא להסלמה”.

מפקד הימ”מ, תת-ניצב ח’, סיפר על הפעילות: “בשבועות האחרונים היחידה פעלה יחד עם שירות הביטחון הכללי לסכל פיגוע גדול שתוכנן בעורף. היום לפנות בוקר השב”כ הצליח לסגור מעגל עם חברי החולייה. זה המבצע הראשון שהתבצע בלב המחנה על מנת לעצור חולייה שתכנן לבצע פיגוע בטווח זמן מיידי.

“הלוחמים שלנו הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות בצורה סמויה ללב המחנה, הכוח פרק והתחילו חילופי אש עם המחבלים שהיו בבית. הלוחמים נכנסו ללב המחנה בקרבות פנים מול פנים מול המחבלים, הפגינו נחישות וחתירה למגע ואומץ לב בלתי רגיל”.

כאמור, לאחר כשלוש שעות כוחות הביטחון יצאו ממחנה הפליטים.

לפי הדיווחים, המסתערבים של הימ”מ נכנסו למחנה הפליטים בתוך משאית למוצרי חלב, פרקו ממנה, והתפרסו יחד עם כוחות רבים שהגיעו למקום.

הכוחות התמקמו סמוך לביתו של מבוקש בכיר מג’יהאד אסלאמי, שהתבצר בתוכו – ובמקום החלו חילופי אש בין הצדדים.

לפי שירות הביטחון הכללי וצה”ל ומג”ב,  שלושה מחבלים נהרגו מאש כוחות הביטחון במבצע, שמטרתו הייתה לעצור אנשי ג’יהאד אסלאמי החשודים בירי לעבר חיילים ותכנון של פיגוע גדול נגד יעד ישראלי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יערוך היום הערכת מצב ביטחונית, בעקבות המבצע – מחשש להסלמה.

מקורות פלסטיניים דיווחו על ‘פגישה דחופה’ שיקיימו ארגונים הטרור ברצועת עזה. הג’יהאד האסלאמי הודיע למתווכים, כי ישראל נושאת באחריות למתקפה, וכי אם התוקפנות נגד ג’נין לא תיפסק – “כל האפשרויות פתוחות”.

משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי מספר ההרוגים בפעילות כוחות הביטחון עלה לתשעה.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לפעילות צה”ל בג’נין: “מחזק ומברך את ידי כוחות הביטחון שפעלו בגבורה ובאומץ לב יוצא דופן בג׳נין. ידעו כל אויבי ישראל כי מדינת ישראל תפעל כנגדם בנחישות ובמלוא העוצמה ללא כל חשש ומורא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דיוק
    26/01/2023 18:02
    יאיר גולן
  1. ..אבל צריך 10 להשלים..מניין..בגיהני גיהנם..אין בעיה השבוע יצטרפו אליהם..עוד כמה נבילות אשר בני גנץ החמור דואג להם..איך לפיד קורא להם.נפלו בקרב למען השלום..יאיר לפיד יקבל השנה..פרס נובל לטימטום..כי מטומטם כזה שלא סיים שנות לימוד.ופולט שטויות בלי סוף..לא היה מבריאת העולם..