“נמנע פיגוע גדול”: מסתערבים חיסלו 9 מחבלים במבצע בג’נין

כוחות הביטחון נכנסו הבוקר לג'נין, בעקבות מידע מודיעיני משב"כ, כדי לעצור בכיר בג'יאהד האיסלמי, שעמד בראש חולייה של ארגון הטרור שתכננה לבצע פיגוע משמעותי נגד יעד ישראלי • הפעולה במחנה הפליטים החלה בכניסת כוחות מסתערבים בתוך משאית של מוצרי חלב • רחפן צה"לי הופל
חיים טוויל
ד' שבט התשפ"ג / 26.01.2023 10:33

לאור יום: כוחות הביטחון פעלו הבוקר (חמישי) בתוך מחנה הפליטים ג’נין, בעקבות מידע מודיעיני על כוונה לביצוע פיגוע גדול נגד יעד ישראלי מצד ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי.

לרשום את הילדים למוסדות חינוך בי-ם? כנסו: טופס הרשמה דיגיטלי

היעד למבצע היה בכיר בג’יאהד האיסלמי.

המבצע נוהל ומובל על ידי שב”כ עם מידע מודיעיני מקדים ולוחמים בשטח שהצטרפו ללוחמי הימ”מ של המשטרה.

מדובר במבצע חריג שיצא לדרך הבוקר בעקבות מידע מוצק. בפעילות השתתפו לוחמי ימ”מ, מג”ב, מגלן וסיירת חרוב.

בהודעה משותפת לשב”כ, צה”ל ומג”ב נמסר:

בפעילות משותפת של שב”כ, ימ״מ, מג”ב וצה״ל הבוקר בלב מחנה הפליטים ג׳נין, מול התארגנות צבאית של פעילי ג’יאהד האיסלמי, נוטרלו שלושה מבוקשים. במהלך ניסיון מעצרם, פתחו המבוקשים באש ונהרגו בחילופי אש עם כוחותינו.

המבוקשים, פעילי ג’יאהד האיסלמי המעורבים בעת האחרונה בפעילות טרור ענפה, חשודים בביצוע מספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה”ל ותכנון של פיגועים משמעותיים נוספים.

במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני מבוקשים חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם.

אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים. במהלך ניסיון המעצר בוצע ירי לעבר כוחותינו אשר השיבו אש לעבר החמושים. זוהו פגיעות במספר חמושים.

נבדקות טענות על הרוגים נוספים כתוצאה מחילופי הירי.

אין נפגעים לכוחותינו.

הפעילות בוצעה בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב״כ אשר הוביל את כוחות הלוחמים של הימ״מ, מג”ב, צה”ל ושב״כ לדירת מסתור במחנה הפליטים ג׳נין בה הסתתרו המבוקשים.

‏בצה”ל אומרים כי מוכרת טענה על פגיעה באזרחית פלסטינית, וכי נסיבות המקרה בבדיקה.

אתרי חדשות פלסטיניים דיווחו, כי הפעולה הישראלית במחנה הפליטים של ג׳נין החלה בכוחות מסתערבים שנכנסו בתוך משאית של מוצרי חלב – ובהמשך הפעילות המשאית חולצה על ידי ג’יפים צבאיים.

במהלך המבצע נפגעו עשרות מחבלים חמושים.

הפלסטינים מדווחים על 9 הרוגים במהלך חילופי אש עם כוחות הביטחון.

הפלסטינים דיווחו כי הצליחו לפגוע ברחפן מסוג דורון צבאי שכיוון את הכוחות בעיר. גורם ביטחוני אישר כי במהלך המבצע רחפן צה”לי הופל במחנה הפליטים, אך אין חשש לדליפת מידע לארגוני הטרור.

מקורות בג’נין מדווחים שצה”ל הפסיק את זרם החשמל במחנה הפליטים. מספר חמושים הסגירו את עצמם לכוחות הביטחון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות