צמרת עולם הרבנות ספדה: הלווית הגאון רבי שמעון אליטוב זצ”ל • צפו

מאות ידידים ותלמידים ליוו היום למנוחות  את הגאון רבי חיים שמעון גד אליטוב זצ"ל, זקן חברי מועצת הרבנות הראשית ומזקני רבני חב"ד • בלוויה נשאו דברים הרבנים הראשיים, רבה של בני ברק, חברי מועצת החכמים, רבנים  ואישי ציבור
יוסף גרינבוים
ג' שבט התשפ"ג / 25.01.2023 19:20

מאות ידידים ותלמידים ליוו היום (רביעי) למנוחות  את הגאון רבי חיים שמעון גד אליטוב זצ”ל, זקן חברי מועצת הרבנות הראשית ומזקני רבני חב”ד, שנפטר הבוקר בגיל 85.

הוא נטמן בחלקת הרבנים בהר המנוחות.

בלוויה נשאו דברים הרבנים הראשיים, רבה של בני ברק, חברי מועצת החכמים, רבנים  ואישי ציבור.

ראשון הספיד בן דודו, הגאון רבי ראובן אלבז, חבר מועצת חכמי התורה, שסיפר על עבודתם המשותפת בקירוב לבבות בישיבת ‘אור החיים’ בירושלים ולאחר מכן בישיבת ‘עוז מאיר חב”ד’.

אחריו נשא דברים ידידו האישי, הגאון החסיד רבי טוביה זילברשטרום, רב שיכון חב”ד בירושלים, שתיאר את היותו של הרב אליטוב עמוד התורה של בית הכנסת בשיכון, עמוד התפילה, עמוד העבודה ועמוד גמילות החסידים. “כמה ויתר על מידותיו וכמה תרם בסתר לנזקקים”. את דבריו חתם בתיאור מדת התקשרותו ודביקותו ברבי מליובאוויטש זצ”ל.

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף סיפר על עבודה של 10 שנים משותפות ברבנות הראשית לישראל. את אהבתו וקירבתו של אביו מרן הרב עובדיה יוסף אליו, את תקיפותו בנועם במועצת הרבנות וכך שהכל שמעו לדבריו, ועל היותו מייצג נאמן לעמדות הרבי מליובאוויטש ברבנות.

הרב הראשי לישראל ונשיא בית דין הגדול, הגאון רבי דוד לאו, דיבר נרגשות על עבודתם המשותפת ועל כך שכה יחסר.

הגאון רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה דיבר על הקשרים של אביו עם המנוח זצ”ל.

הגאון רבי יצחק אייזיק לנדא, רבה של העיר בני ברק, נשא דברים על הכרת הטוב שיש לו כלפי המנוח זצ”ל, בפועלו לרבנות בני ברק. וביקש: “כשתעלה לשמים תיכנס להיכלו של הרבי מליובאוויטש ותבקש על הגאולה האמיתית והשלימה במהרה”.

הגאון רבי שמואל אליהו רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית דיבר על הידידות בין המשפחות עוד מהעיר העתיקה בירושלים, לפני מלחמת העולם השניה.

הגאון רבי מנחם מענדל גלוכובסקי מבית דין רבני חב”ד דיבר על עבודתו הרבה של המנוח זצ”ל בשליחות הרבי מליובאוויטש בחינוך ילדי ישראל ברשת אהלי יוסף יצחק בערי השדה.

יו”ר תנועת ש”ס ח”כ אריה דרעי דיבר על הכרת הטוב שיש לו כלפי הרב אליטוב על פועלו ברבנות בארץ הקודש.

נציגי המשפחה, החתן הרב אליהו אסולין, שליח חב”ד ורב בית אליעזר בחדרה, והבן ר’ יוסף יצחק אליטוב, סיפרו בשם המשפחה על אביהם היקר.

בלוויה נכחו רבנים ואישי ציבור נוספים – ביניהם: הרב רלבג והרב שפירא חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, הרב דוד ועקנין רב העיר מנחמיה, הרב שמעון אלמליח רב העיר חיפה ועתלית, הדיינים הרב אליעזרוב, הרב חביב, הרב יהודה רבינוביץ וראשי הישיבות הרב גרבוז והרב גולדבלום. רבני וחסידי חב”ד בירושלים ועוד רבים.

צילום: שלומי כהן וקובי הרשברג
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות