נתניהו: פגיעה בכלכלה? די להפחיד! הרפורמה דווקא תחזק את הכלכלה

במסיבת עיתונאים מיוחדת תקף נתניהו את "עודף המשפטיזציה", ודחה בתקיפות את הביקורת של האופוזיציה: "יריבינו הפוליטיים מנסים לייצר תבהלה שתייצר בהלה בעולם ותפגע בנו כלכלית. המהלכים שלנו יחזקו את הכלכלה" • שר האוצר סמוטריץ': "גם מיליארד שקרים לא יהפכו לאמת"
חרדים 10
ג' שבט התשפ"ג / 25.01.2023 18:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’ כינסו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בה הפריכו את טענות כלכלנים ואת טענות נגיד בנק ישראל לפיהן הרפורמה המשפטית עלולה להביא לירידה בדירוג האשראי של ישראל ולפגיעה בכלכלתה.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

במסיבת העיתונאים משתתפים גם שר חוץ אלי כהן ושר הכלכלה ניר ברקת.

נתניהו פתח: “בימים האחרונים אני שומע חשש לגבי השפעת הרפורמה הכלכלית על החוסן הכלכלי שלנו. האמת היא בדיוק הפוכה. המהלכים שלנו לחיזוק הדמוקרטיה לא רק שלא יפגעו בכלכלה – הם יחזקו אותה. הם יחזירו את ישראל למצב המשפטי של רוב הדמוקרטיות, איפה שהייתה ישראל לפני חמישים שנה”.

לדבריו,  “תהליכים משפטיים מיותרים עיכבו לאורך שנים תהליכים תשתייתיים: כביש 6, הרכבת המהירה. פרויקטים שהקלו על חייהם של מיליוני אזרחים ושינו את פני הכלכלה בישראל נעצרו בגלל עודף משפטיזציה. אין סיבה להפחדות, אין מקום לחוסר האחריות של האופוזיציה – שמנבאת צונאמי של שקרים”.

הוא הוסיף: “עודף המשפטיזציה בישראל הוא כמו חול בגלגלי הכלכלה הישראלית. יריבינו הפוליטיים מוציאים את דיבת ישראל רעה בעולם בלי להניד עפעף, אבל השווקים הרבה יותר חכמים. כשהרפורמה תעבור, תוך הידברות, כולם יראו ששלטון החוק נשאר על כנו ואף יתחזק”.

הוא הזכיר: “היינו בסרט הזה כמה פעמים. בעשור הקודם, יריבינו הפוליטיים התריעו שאם לא נבצע ויתורים מרחיקי לכת לפלסטינים – זה ישפיע כלכלית על ישראל. בפועל, ההפך קרה: ארבעה הסכמי שלום וצמיחה כלכלית. אני אומר למשקיעים – תשקיעו כאן, זה ישתלם לכם. מי שהשקיע בישראל בשנות השלטון שלי הרוויח בגדול, ומי שימשיך להשקיע יוסיף להרוויח בגדול. ישראל היא מקום טוב להשקיע בו, והיא תהיה מקום עוד יותר טוב”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ אמר: “יש קלישאה שחוקה, לפיה שקר שחוזרים עליו שוב ושוב הופך לאמת. נתוני המקרו הפנטסטיים של ישראל והעובדה שמי שהשקיע כאן בעשורים האחרונים הרוויח בגדול, זו תוצאה של מדיניות כלכלית טובה.

“אנחנו נמשיך את אותה מדיניות אחראית של תקציב טוב, מוטה צמיחה ותשתיות. אנחנו מגבשים חבילה של רפורמות ענקיות בכלכלה הישראלית שיובאו בצמוד לחוק ההסדרים, כאלה שיחזקו את התחרות ויקלו מאוד לעשות עסקים”.

הוא הוסיף:  “ראש הממשלה דיבר על משפטיזציית היתר של הכלכלה. תיקי ליטיגציה אזרחיים שנפתחו בשנת 2020 בערכאה ראשונה ביחס למאה אנשים: הממוצע באירופה זה 2.2 תיקים לכל מאה איש, במדינת ישראל אנחנו למעלה מפי שניים מזה, 4.5 תיקים לכל 100 אזרחים. זה עלויות עתק למשק ולכלכלה. אם תוריד את המגף מהקפיץ, תראה אותו משתחרר”.

לדבריו, “נחבר מחדש את הסמכות והאחריות – ניהול הסיכונים יהיה הרבה יותר גמיש ומאוזן, ויהיה הרבה יותר בטוח לעשות כאן עסקים.

הוא הדגיש: “זה ויכוח על כוח, זה בסדר. יש מי שהתרגלו לקבל המון כוח, והכוח הזה עכשיו חוזר לעם. נתווכח על זה, תצעקו על זה, אבל אל תלכו לפגוע במדינת ישראל בכוונת מכוון”.

https://www.youtube.com/watch?v=7pQhwP9yLBQ

שר הכלכלה ניר ברקת אמר: “אני מציע לכולם מימין ומשמאל להפסיק להשתמש בכלכלה ובהייטק לאג’נדות אישיות. תוציאו את הכלכלה מהוויכוח הפוליטי. אל תנסרו את הענף שעליו כולנו יושבים. הכלכלה הישראלית מפרנסת את עם ישראל. מאפשרת את השגשוג, החינוך, הרווחה, וכמובן הביטחון של כולנו. עלינו לשמור עליה ולא להחריב אותה בגלל ויכוח פוליטי.

“אם יש מישהו בהייטק שמעוניין להתעניין בפוליטיקה, אני מציע לעשות מה שעשיתי – להצטרף”, הוסיף ברקת. “אתם מוזמנים להתמודד לכנסת, ולא להשתמש בכלכלה שימוש פוליטי וציני”.

שר החוץ אלי כהן אמר: “בשבועות האחרונים שוחחתי עם שרי חוץ של עשרות מדינות – באף אחת מהפגישות לא הוזכרה אפילו ברמז הרפורמה המשפטית והשלכותיה על הכלכלה”.

הוא תקף את האופוזיציה: “חופש המחאה הוא חשוב, אך הניסיון לפגוע בישראל בעולם על ידי שקרים והכפשות הוא דבר בזוי. אני קורא למתנגדים – שימו את המדינה מעל השיקולים הפוליטיים”.

באופוזיציה תקפו בחזרה. יו”ר האופוזיציה ח”כ יאיר לפיד המשיך במסע ההפחדות: “כל אזרחי ישראל ישלמו עליה מהכיס שלהם וישלמו ביוקר”.

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, אמר: “מסיבת העיתונאים בהשתתפות ראש הממשלה ושלושת השרים מוכיחה שהם מ-פ-ח-ד-י-ם, כי הם יודעים את האמת ומבינים שאף גורם בעולם לא מוכן לבלוע את השקרים והבדיות שלהם. ‏מדינת ישראל בדרך למשבר כלכלי שכמותו לא ידענו עשרות שנים והכל באחריות בנימין נתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות