זה ביטאון חרדי? ד”ר גדי טאוב פוטר מעיתון הארץ – וזו הסיבה המדהימה

ההיסטוריון והפובליציסט, שפרסם קבוע מאמרים ב'הארץ', פוטר משום ש"הדמוקרטיה מתגוננת ואין מקום למאמרים בעד הרפורמה" • השר שיקלי: "החלטה חלשה ואומללה מאין כמותה. ספרו לנו עוד כמה השמאל מאמין בערכים ליברלים"
אבי כץ
ג' שבט התשפ"ג / 25.01.2023 12:55

ההיסטוריון והפובליציסט ד”ר גדי טאוב, שפרסם קבוע מאמרים ב’הארץ’, פוטר מהעיתון בשל מאמריו ש”נותנים רוח גבית להפיכה משטרית”.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

ד”ר טאוב כתב בחשבון הטוויטר שלו: “ברייקינג: הארץ סגרו לי את המדור. הסיבות הרשמיות: 1. הדמוקרטיה מתגוננת ואין מקום למאמרים בעד הרפורמה. 2. אני סוכן של אורבן. הסיבה האמיתית: אסור לומר את האמת”.

במייל שנשלח לטאוב מהנהלת העיתון נכתב: “אני נאלץ לכתוב לך את המייל הזה, אחרי שנות עבודה משותפות רבות, בהן לצד הקושי בפרסום מאמריך שלא נעמו לרבים מקוראי הארץ, חשבתי שהרמת תרומה חשובה לחופש הביטוי ב’הארץ’ ולאפשרות להיחשף לעמדות אחרות ושונות.

“ובכל זאת, שני דברים אירעו לאחרונה והם משנים את העמדה של העיתון לגבי מאמריך. האחד הוא חילופי השלטון האחרונים, שלוו במתקפה אגרסיבית ומידית על הדמוקרטיה הישראלית, כפי שאנחנו ב’הארץ’ תופשים אותה.

“הרצון להחליש את מערכת המשפט בעזרת מהלכים קיצוניים שנעשים באופן חד צדדי וללא מעצורים, מאלצים גם אותנו, ככלי תקשורת, להתגונן בפני מה שנתפש בינינו כהפיכה משטרית.

“במובן הזה, אנחנו מוצאים קושי רב ליישב את הדיסוננס: מצד אחד להיות בחוד החנית נגד ההפיכה הזאת, ובמקביל לפרסם מאמרים שנותנים רוח גבית לאותה הפיכה. במונחים של דמוקרטיה מתגוננת, אנו מאמינים שכעת זהו זמן של מגננה”.

שר התפוצות עמיחי שיקלי תקף את פיטורי טאוב ואת המניעים שהציגו בעיתון: ”הימין ניצח בבחירות ורחמנא ליצלן מממש את מדיניותו המוצהרת – בתגובה מחליטים ב׳הארץ׳ שלא לאפשר לד”ר גדי טאוב מהכותבים השמרנים הבודדים בעיתון לפרסם את מאמריו. החלטה חלשה ואומללה מאין כמותה, ספרו לנו עוד כמה השמאל מאמין בערכים ליברלים, בחופש המחשבה ובחופש הביטוי – שוקן אתה בדיחה”.

הח”כית לשעבר שולי מועלם רפאלי הגיבה: “האמת, הופתעתי שזה החזיק עד עכשיו”.

איש התקשורת ינון מגל: “הכי חסרים לי כרגע בפיד: כל אבירי זכויות האדם, שיגנו את פיטורי ד”ר גדי טאוב מ’הארץ’ רק בגלל דעותיו. נעלמו. תעלומה”.

איש התקשורת שרון גל: “אבירי הדמוקרטיה וחופש הביטוי סותמים עכשיו לד”ר גדי טאוב את הפה. ובאותה נשימה הם מזהירים שנהפוך להונגריה. ואלה כינו את נתניהו ארדואן. נפלא!”

ארז תדמור שהתמודד בפריימריז של הליכוד: “בתוך צונאמי השקרים ושטיפת המוח ש׳הארץ׳ מבצע בקוראיו היה ד״ר גדי טאוב הקול האחד שהצליח לחשוף במאמרים מנומקים ומבוססי עובדות את הררי המניפולציות בהם מולעטים קוראי ׳הארץ׳. אך כיוון שמערת הבערות של השמאל זקוקה להרמטיות מוחלטת נמצא הפתרון שהיה רק שאלה של זמן: השתקה. סטליניסטים עלובים”.

איש התקשורת אראל סגל: “פיטורי ד”ר טאוב בולשיביזם במלוא הדרו. להקיא מהצביעות”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני בשוק-ן
    25/01/2023 13:27
    מזליקו טוב
  1. הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב רָע שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר.

  2. עיתון הארץ
    25/01/2023 14:13
    עפר נתן
  3. הם נלחמים בכל האמצעים שיש ברשותם ולא בוחלים באף אחד גם אם זה לא מקובל, צריך לאחד את השורות וללכת בכל הכוח ישר קדימה

  4. חופש הביטוי הוא מיועד רק לשמאל, נגד ימין, דתיים, חרדים ובעד ערבים
    25/01/2023 16:49
    חוסה
  5. זה מראה כמה השקר הוא החלק החזק של השמאל

  6. יתד נאמן עם הסבר
    25/01/2023 18:35
    שוקן שווה נתי גרוסמן
  7. לא יאומן העניין עצמו אבל גם כתיבת המכתב שמוציא אותם אידיוטים. כאילו ישרים אבל בעצם זו קנאות נוצרית . נראה שמישהו מסוג של נתי גרוסמן ביתד מייעץ להם.

  8. עיתון הארץ ופיטורי דר גדי טאוב
    25/01/2023 23:12
    אורחת
  9. “הארץ- עיתון לאנשים פחדנים”