בן גביר: ‘שומר חומות 2 בפתח, מג”ב יוכפל ויהפוך למשמר הלאומי’

השר בן גביר הכריז במסיבת עיתונאים עם המפכ"ל על הקמת 'משמר לאומי': "יש סכנה גדולה, שומר חומות 2 בפתח - חייבים להיות מוכנים" • הבטיח: שכר השוטרים יועלה ב-20% עד 40%, לצד תוספת של 4,000 שוטרים בשנתיים הקרובות" • ח"כ מיקי לוי הפריע וזעק:  "לאן נעלם בן גביר"
אריה ריבקינד וחיים טוויל
ב' שבט התשפ"ג / 24.01.2023 19:34

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים הערב (שלישי)  מסיבת עיתונאים עם מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי, והכריז על הקמת משמר לאומי.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

על פי התוכנית שהציג בן גביר, שכר השוטרים יועלה ב-20% עד 40%, תוספת של 4,000 שוטרים בשנתיים הקרובות למשטרה והצטיידות באמצעים טכנולוגיים.

בנוסף, בן גביר הכריז על הקמה של משמר לאומי, במסגרתו מג”ב יוכפל ויוקם כוח משימה לאומי. הפעילות של הכוחות המיוחדים, דוגמת ימ”מ, תורחב למלחמה בארגוני הפשיעה ויגויסו 10,000 לוחמים שיהוו זרוע מתנדבים ארצית.

השר בן גביר אמר: “מאז כניסתי לתפקיד אני יושב בהערכות מצב, דיוני הכנה, ובכל הערכות המצב שקיימתי עולה סכנה גדולה לביטחון הלאומי של ישראל. האיום המרכזי שעומד בפנינו – ‘שומר חומות 2’ בפתח.

לתרחיש כזה פיתרון אחד – חיזוק המשטרה הכחולה והקמת משמר לאומי. לאורך שנים רבות סובלת המשטרה ממחסור תקציבי חמור, ובשנים האחרונות יש גל עזיבה כואב.

“יש לנו שוטרים נפלאים – אך האמת חייבת להיאמר: קיבלתי תלושי שכר, חוקר מתחיל במשטרה מרוויח 6,429 ש”ח לחודש. בלש 7,388 ש”ח וסיירת מתחילה 7,350 ש”ח. השוטרים הגיבורים עובדים בלילות ובימים, שבתות וחגים וחוזרים הביתה עם סכומים נמוכים. לא פלא שב-2021 התפטרו פי שניים מ-2020. בשנה האחרונה זינק מספר המתפטרים ל-1,033 שוטרים”.

הוא הוסיף: “לפני שבועיים סיירתי בבאר שבע. בכל העיר יש בסך הכל שבע ניידות סיור. מבינים את המשמעות? ניגש אליי תושב רהט שסיפר לי על המערב הפרוע בדרום ועל כך ששמונה בנותיו לא ישנות בלילה. משה וקנין מקריית שמונה התעורר לבוקר שחור – המשאית שלו הוצתה רק כי לא הסכים להיכנע לכנופייה.

“בשומר חומות ביקרתי בשכונות יהודיות, ראיתי אזרחים שחוששים לחיים שלהם, כאילו אנחנו בשנת תרפ”ט בחברון. שמעתי אזרחים מודאגים בחצי שנה האחרונה – ברור לי שהגיע הזמן לעשות שינוי כיוון משמעותי, להחזיר את המשילות לאזרחי ישראל. לכולנו מגיע ביטחון”.

בן גביר פירט את תוכניתו:  “התכנית שלנו מתחלקת לשני חלקים. הראשון – חיזוק המשטרה הכחולה. נעלה משכורות לכל השוטרים, העלאה של בין 20 ל40% בשכר. נאפשר לשוטרים להתקיים בכבוד ולגייס שוטרים נוספים. אני קורא לכל השוטרים – שובו הביתה. כאן זה הבית שלכם. בנוסף, נגייס 4,000 שוטרים בשנתיים הקרובות.

“החלק השני: הקמת כוח משמר הלאומי – נכפיל את מג”ב, נהפוך אותו לכוח משימה ארצי. נרחיב את פעילות הכוחות המיוחדים לפשיעה מאורגנת, ונקים זרוע מתנדבים ארצית של בוגרי יחידות קרביות. בראש שני החלקים יעמוד קובי שבתאי. כוח המשמר הלאומי קורא לכם – בואו להתנדב. היום הוא יום של בשורות. בשורה לאזרחים לרפורמה במשטרה, לשוטרים, ללוחמים ולכולם. בהסכם הקואליציוני השגנו תקציב משמעותי של 14 מיליארד שקלים. ב-2023-24 לגופי המשרד”.

המפכ״ל קובי שבתאי אמר:  “צריך להעלות את שכר השוטרים. צריך להעלות את מספר השוטרים. המשטרה היא השכפ”צ של המדינה. אני שמח להיות לצידך השר כדי להפיץ את הבשורה. ברור לכולנו שזה לא יקרה מחר בבוקר. זה תהליך , רפורמה, שתכלול ייפוי מערכים מבצעיים, טכנולוגיה טובה יותר, מענה מהיר יותר לאזרחי המדינה, חיזוק השיטור בתחנות לצד הקמת המשמר הלאומי, חזק, שיתן מענה לאירועים רב זירתיים. שדרוג משמעותי במאבק אל מול תופעות פשיעה. הרפורמה הזו מחוייבת במציאות והתוצאות יגיעו”.

צילום: יונתן זינדל, פלאש90

במהלך מסיבת העיתונאים התפרץ יו”ר הוועדה לביקורת המדינה ח”כ מיקי לוי וזעק לעבר השר:  “לאן נעלם בן גביר, סיכנת את אזרחי מדינת ישראל”.

השר ענה לו כי המעשה שלו אינו מכובד והוא מפריע לדברי המפכ”ל.

עוד לפני כן ביקשו מאבטחים מהמשרד לביטחון לאומי מח”כ לוי לעזוב את המקום משום שלא הוזמן למסיבת העיתונאים. לוי סירב ואמר כי עד שלא יובאו שוטרים שיוציאו אותו מהמקום – הוא יישאר. “ששוטרים יבואו להוציא אותי”, אמר.

מאוחר יותר הסביר מיקי לוי מדוע הגיע אל מסיבת העיתונאים והתפרץ:  “אם השר מסרב לשלוח את המפכ”ל לכנסת, הכנסת תגיע לשר. הזלזול שהפגין השר בן גביר בריבון שאמור לפקח על פעולות הממשלה, בלתי מתקבל על הדעת. גם אם יושב ראש הכנסת אוחנה אדיש לכך, לא נאפשר לדרוס את הכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות