אריאל מתחתן בעוד יומיים, עדיין במעצר מנהלי – והאלוף לא עונה

פעיל ימין מהשומרון שוהה במעצר מנהלי בבית הוריו ונאסר עליו לצאת מהיישוב לחתונה - וגם לא כדי להתארגן לקראת היום השמח בחייו • בקשתו לצאת מהמעצר לחתונה עדיין לא נענתה • "לא ייתכן כי יומיים בלבד לפני חתונתו, צעיר המקים את ביתו אינו יודע אם יוכל להינשא"
חיים טוויל
ב' שבט התשפ"ג / 24.01.2023 14:26

אריאל דהרי, תושב השומרון, קיבל לפני מספר שבועות צו מעצר יישובי החתום על ידי אלוף פיקוד העורף, רפי מילוא – בו נאסר עליו לצאת מהישוב בו מתגוררים הוריו.

לרשום את הילדים למוסדות חינוך בי-ם? כנסו: טופס הרשמה דיגיטלי

דהרי הצפוי להתחתן בעוד יומיים, פנה לאלוף הפיקוד במכתב דחוף, באמצעות עו”ד עדי קידר מחוננו, בבקשה כי יאפשר לו לצאת מהמעצר לצורך ההכנות לחתונה, וכי יותר לו לפגוש מכרים אשר נאסר עליו לפגשם, וכן לפקוד מספר קברי צדיקים בצפון הארץ ביום חתונתו ולהשתתף בשבת ‘שבע הברכות’ שלו בירושלים.

מכתבו של דהרי נותר עד כה ללא מענה וזאת למרות מועד חתונתו המתקרב.

שמואל מידד (זנגי), מנכ”ל ארגון חוננו, תקף בחריפות את התנהלות האלוף: “מדובר ברדיפה פוליטית של מתיישב אשר לא הואשם בדבר והושלך למעצר למשך זמן ארוך ללא משפט וללא יכולת להתגונן כנגדו. בקשתו של דהרי לצאת מהמעצר לחתונתו ולשמחת שבע הברכות שלו היא זכות אנושית בסיסית. כל שיטת הצווים המנהליים העוקפים את בתי המשפט אינה מקובלת בדמוקרטיות בעולם. לא ייתכן כי יומיים בלבד לפני חתונתו צעיר המקים את ביתו אינו יודע אם יוכל להינשא לבחירת ליבו”.

מידד הוסיף: “הרדיפה של מתיישבים באמצעות צווים מנהליים דרקוניים הניתנים כלאחר יד ללא הוכחות או משפט צדק חייבת להיפסק מיד. אני בטוח שיגיע בקרוב היום בו “ירד האסימון” לציבור בישראל והוא יבין את חומרת השיטה של הצווים המנהליים. אני קורא לשר הביטחון גלנט להודיע על ביטול הצווים המנהליים כנגד מתיישבים לאלתר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות