בשורה לתושבי בני ברק: הורחב אישור תוספות בניית-גג עד 60 מ”ר

פריצת דרך בעיר הכי צפופה: הוועדה המחוזית של מחוז ת"א אישרה את ההצעה שהגישה עיריית בני ברק • עד כה ניתן היה לבנות חדרי גג, לרבות סוכה, בשטח 40 מ״ר בלבד - ומהיום יורחב האישור לעד 60 מ"ר, בנוסף לשטח סוכה של עד 8 מ"ר • בני ברק - העיר היחידה שתהנה מההקלה הזו
יוני גרין
ב' שבט התשפ"ג / 24.01.2023 13:41

 בשעה טובה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – תל אביב אישרה את התכנית דל עיריית בני ברק, במסגרתה תוכל הוועדה המקומית לתכנון ובנייה להתיר בניה על גג בית מגורים בשטח של עד 60 מ״ר, בנוסף לשטח סוכה של עד 8 מ״ר להקמה במפלס שמתחת לקומת הגג.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

התכנית המחודשת משנה את המצב התכנוני הקיים כיום ובמסגרתו ניתן לבנות חדרי גג, לרבות סוכה, בשטח של 40 מ״ר בלבד.

מציאות זו הגבילה את מימוש השימוש בשטחי קומת הגג ברחבי העיר, דבר שהינו משמעותי במיוחד למשפחות המתמודדות עם מצוקת מקום ובאופן כללי לצפיפות הדיור בעיר של מספר נפשות גבוה למ”ר, שהינו כפול מהממוצע הארצי.

לאחר אישור הצעת ראש העיר, אושרה הצעה בוועדת המשנה העירונית והועברה לוועדה המחוזית ת”א, שכאמור אישרה את התכנית. בעקבות כך, בני ברק היא העיר היחידה במחוז שתהנה מהקלה זו.

ההצעה, שתיכנס לתוקף עם פרסומה ברשויות בעוד 15 יום, מהווה בשורה משמעותית לתושבי העיר, כשהיא מוסיפה נדבך נוסף בהקלה על צפיפות המגורים.

לאחר שהתכנית תכנס לתוקף בעוד שבועיים, עשוי לחול בגינה חיוב בהיטל השבחה על בעלי נכסים שיבצעו עסקאות או יממשו זכויות על פי התכנית החדשה.

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין: “לצד תנופת הפיתוח ומהפכת הבינוי המדהימה של אלפי יחידות דיור בצפון העיר, בני ברק עשתה היום צעד משמעותי נוסף למען איכות החיים של תושביה, כשבתום תקופת עבודה יסודית ומאומצת, אני שמח ומברך על אישור הרחבת הבינוי בקומות הגג ברחבי העיר, תכנית שאושרה בוועדה המחוזית ומהווה פריצת דרך בעיר הצפופה בישראל.

“בני ברק הראשונה באזור לחולל שינוי בתחום זה, כשהיא מגלה יצירתיות ואחריות למען תושבי העיר הזכאים לכל מאמץ בכדי ליהנות מאיכות חיים ראויה יותר במרחב מגורים ראוי ואפשרי”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אז עכשיו יבנו 2 יחידות על הגג 30 מטר כ"א עם מרפסונת.
    24/01/2023 13:46
    שני
  1. זה לא יגדול את הדירות אלא יקטין את היחידות

  2. רק זה היה חסר לנו לעומסים בבני ברק. הלך עלינו קאפוט.
    24/01/2023 14:10
    אחר
  3. טבעת חנק