התככים ב’דגל’ נחשפים: הקרב בין יעקב אשר לפינדרוס על יו”ר הסיעה

החלטה של יו"ר 'דגל' משה גפני להעניק את תפקיד יו"ר סיעת יהדות התורה לחבר הכנסת יצחק פינדרוס, נתקלה בהתנגדות של ח"כ יעקב אשר • בינתיים הוחלט: פינדרוס יקבל את התפקיד לתקופה עד להחלטה סופית
אריה ריבקינד
א' שבט התשפ"ג / 23.01.2023 20:16

ח”כי ‘דגל התורה’ התכנסו היום (שני) לישיבה מיוחדת, במהלכה הוחלט למנות את חבר הכנסת יצחק פינדרוס ליו”ר סיעת ‘יהדות התורה’ – תפקיד הנמצא בחזקת ‘דגל’, במסגרת ההסכמים עם אגו”י.

לאחר הבחירות החזיק בתפקיד יצחק גולדקנוף ואחר כך העביר אותו בצורה מסודרת ליו”ר ‘דגל’, ח”כ משה גפני.

גפני, שעסוק מעל ראשו בוועדת הכספים, הודיע בישיבה כי הוא מעביר את התפקיד לח”כ יצחק פינדרוס לחצי קדנציה “ואז נדבר…”

מי שלא אהב את הצעד היה ח”כ יעקב אשר, שהביע התנגדות. בסביבתו טוענים, כי רצה שהתפקיד יימסר לאליהו ברוכי, שיקבל לפי החלוקה הפנימית בסיעה רק את תפקיד סגן יו”ר כנסת ובהמשך אולי חברות בוועדה למינוי דיינים.

ברוכי צפוי להתמנות כחבר כנסת ביום רביעי, לאחר שסגן השר אורי מקלב הגיש בצהרים את התפטרותו ליו”ר הכנסת אמיר אוחנה, במסגרת החוק הנורבגי. אגב, גורמים ב’דגל’ טוענים, כי ברוכי כלל אינו מעוניין בתפקיד יו”ר הסיעה.

לדברי גורם אחר ב’דגל’, ח”כ יעקב אשר – שקיבל במסגרת השלל הקואליציוני את תפקיד יו”ר ועדת הפנים המורחבת – רצה את תפקיד יו”ר הסיעה עבור עצמו, בטענה שהוא ח”כ ותיק יותר, ולכן ראוי שהתפקיד יהיה ברשותו.

מנגד, יצחק פינדרוס, העומד בראש הוועדה לפניות הציבור וחבר בוועדת הכספים, הגיב על ההתנגדות של אשר: ‘אז תן לי חצי קדנציה בוועדת פנים שלך…”

אשר לא נותר חייב והחזיר לו ‘אין בעיה, אז נעשה רוטציה גם על החברות בוועדת הכספים’ (“דבר שאין סיכוי שפינדרוס יסכים לו, הכסא בוועדת הכספים יקר לו מדי”, כך מעריך אחד מחבריו לסיעה).

התוצאה של התככים שנחשפו בסיעה: גפני הכריז על פשרה לפיה פינדרוס יקבל את התפקיד לתקופה שטרם ברור מתי תסתיים, ואחר כך ימונו לתפקיד יעקב אשר ואליהו ברוכי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות