דרעי על פסיקת בג”ץ: ’11 שופטים יותר נחשבים מ-63 חברי כנסת?’

יו"ר ש"ס אריה דרעי נשא בישיבת ש"ס לראשונה דברים, מאז פיטוריו: "לא נמחול על כבודו של הציבור שלנו, אנחנו נדאג שהכוח יחזור לציבור הזה" • "אם מישהו חושב שהוא יעשה הפיכה שלטונית בכל מיני החלטות מנהליות - הוא לא ימצא מולו אנשים חלשים, הוא ימצא קואליציה חזקה כברזל"
חרדים 10
א' שבט התשפ"ג / 23.01.2023 16:03

חבר הכנסת אריה דרעי נשא אחר הצהרים (שי) בישיבת סיעת ש”ס, בהשתתפות ראש הממשלה וראשי הקואליציה – לראשונה דברים מאז פיטוריו מתפקידי שר הפנים והבריאות.

דרעי פתח: “אני מתנצל שראש הממשלה בנימין נתניהו, שציפו ממנו שיתחמק ויעשה תרגילים, עשה את זה ופיטר. הקואליציה ממשיכה והממשלה ממשיכה. הכול יבוא על מקומו בשלום. אנחנו פועלים כחוק, אנחנו לא אנרכיה ולא ניתן לישראל ליפול לאנרכיסטים שזועקים מעל כל במה”.

“אתם האמנתם שפקידיםם במדינת ישראל שמונו על ידי הממשלה יושבים בחדרים ודנים אם להכריז נבצרות על ראש הממשלה ולעשות הפיכה שלטונית פשוטו כמשמעו, והכל שקט? אנחנו באים, כחוק, להחזיר את המשילות”.

הוא התייחס לפסיקת בג”ץ: “לא ראש הממשלה מינה אותי אלא הכנסת. איפה חוסר הסבירות הקיצונית של כנסת ישראל? איפה 63 ח”כ שפעלו, איפה חוסר הסבירות הקיצונית שלהם? האם 11 שופטים יותר סבירים מ-63 ח”כים שנבחרו כחוק? אף אחד לא הזהיר את נתניהו קודם המינוי שלי לשר וזה היה חודש שלם באוויר. אני ממש חושש שאולי מישהו רצה להכשיל אותו בכוונה.

“אני לא באתי לתת את הפתרונות והמחשבות שלי למה הם עשו את זה, אבל ברור שאם אנחנו רוצים באמת לשרת את הציבור שבחר בנו… אני מחויב מחויבות ברזל לדאוג לכך שיחזירו בחזרה את הפתק שאנשים בחרו ולקחו את זה מהם. על כבודנו אנחנו מוחלים, אבל על כבודו של הציבור שלנו אנחנו לא מוחלים. נדאג שהכוח יחזור לציבור”.

הוא הוסיף: “הטיעון המרכזי נגד הרפורמה של יריב לוין אומר שהתפקיד של בית המשפט זה לדאוג למיעוטים. האם מצביעי ש”ס לא זקוקים למישהו שידאג להם? אם אנחנו מדברים על סבירות, הרי אין לנו סיכוי שמישהו מהשופטים ידאג לציבור שלנו. אנחנו לא האדם הסביר שאותה מיליה שמתמנה כשופטים תדאג להם. מי ידאג לשכבות החלשות?

“זה באמת לא מאבק אישי שלי” אמר דרעי, “אני נמצא כאן בגלל שיש לי מחויבות אמיתית. עבדנו קשה מאוד כדי להעביר את הממשלה הרעה שרצתה לאבד את הזהות היהודית, החלטנו ועבדנו קשה כדי לנצח וכדי להביא לידי ביטוי את מה שהתחייבנו – אמרנו כולנו שנביא משילות וזהות יהודית, ואת שניהם אנחנו מתכוונים להביא”.

דרעי התייחס לפיטוריו על ידי ראש הממשלה ואמר: “שאף אחד לא יתבלבל, זו לא חולשה, זה חוזק שגילינו, איזהו גיבור הכובש את יצרו. אם מישהו חושב שהוא יעשה הפיכה שלטונית בכל מיני החלטות מנהליות – הוא לא ימצא מולו אנשים חלשים, אלא קואליציה יצוקה מברזל שלא תיתן לו לעשות את הדבר הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קשקוש
    24/01/2023 01:46
    אילנה
  1. חצי מהכנסת הם גנ. עם כיפות על הראש