גנץ: הוא סוס טרויאני • סמוטריץ’: קשה לאליטה שמזיזים את הגבינה

יו"ר המחנה הממלכתי קרא לנתניהו "לקחת עכשיו מידי סמוטריץ' את כל הסמכויות" • סמוטריץ' תקף: "קשה לגנרל כמו גנץ שאנחנו נכנסנו למקום שלו" • האשים גורמים באופוזיציה: "הופכים לסוסים טרויאנים בתוך מדינת ישראל ועושים הכל כדי לפגוע בדירוג האשראי שלנו ולהבריח משקיעים"
אריה ריבקינד
א' שבט התשפ"ג / 23.01.2023 15:01

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף היום (שני) בחריפות, בישיבת סיעתו –  את השר בצלאל סמוטריץ’, וטען כי הוא לא יכול לשמש בתפקיד שר במשרד הביטחון.

“בסוף השבוע האחרון קיבלנו לראשונה גם דוגמית להשלכות החמורות של החדרת סוסים טרואיינים ללב ליבה של מערכת הביטחון”, אמר גנץ. “כפי שהזהרתי – לצה”ל חייב להיות מפקד אחד, ולמערכת הביטחון יש שר ממונה אחד. העובדה שהגענו למצב שניתנות הנחיות סותרות בנוגע לפעילות מבצעית שגרתית של פינוי מאחז – הן תמרור אזהרה לראש הממשלה ולשר הביטחון שהפוליטיקה חודרת עמוק לתהליכי קבלת ההחלטות”.

הוא הצהיר: “אין ולא יכול להיות שר ביטחון ב’, אין ולא יכול להיות מפעיל כוח אלטרנטיבי ביהודה ושומרון. אני קורא לראש הממשלה לעצור את הפארסה – ולקחת עכשיו מידי סמוטריץ’ את כל הסמכויות ולהכפיפו לשר הביטחון באופן מלא, או לבטל לאלתר את מינויו כשר במשרד הביטחון.

“אני קורא לו להודיע לבן גביר שמג”ב איו”ש היה וישאר חלק מהכוח האורגני של פיקוד המרכז. אני קורא לו לעשות את זה כעת, לפני שיהיה מאוחר מדי. לפני שנעמוד במבחן משמעותי שבו הסכמים קואליציוניים וצרכים פוליטיים, יפגעו במשימה המבצעית ויפגעו בביטחון אזרחי ישראל. אל תשחקו בביטחון”.

סמוטריץ’ משיב לגנץ: “אני לא נבהל, כשלאליטה מזיזים את הגבינה, קשה לקבל את זה. יש היום באופוזיציה סוסים טרויאנים למדינה. כאלה שאם הם לא בשלטון אז מותר להם להוציא את דיבתה של ישראל, ולנסות להוריד את דירוג האשראי, ולהבריח משקיעים” .

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ’, השיב בישיבת סיעתו ליו”ר המחנה הממלכתי: “שמעתי את בני גנץ מכנה אותי סוס טרויאני. אני רוצה לומר לגנץ שאני לא נבהל. תמיד כשלאליטה מזיזים את הגבינה קשה לה לקבל את זה.

“לכן קשה לשופטים ולפרקליטים לקבל את יריב לוין כשר משפטים ואת שמחה רוטמן כיו”ר ועדת חוקה. לכן קשה לגנרל כמו גנץ לקבל את העובדה שאנחנו נכנסים ליהודה ושומרון, מפסיקים את הממשל הצבאי, ומתערבים במשהו שבמשך הרבה מאוד שנים אותה אליטה התרגלה לחשוב שמתנהל על פי תפיסתה”.

הוא האשים: “אופוזיציה לוחמת זה דבר טוב וחלק בלתי נפרד מהדמוקרטיה. מה שפחות לגיטימי ואחראי הוא שחלקים מסויימים מהאופוזיציה הופכים לסוסים טרויאנים בתוך מדינת ישראל ועושים הכל כדי לפגוע בה ולהוציא את דיבתה בעולם היהודי ובעולם כולו, כדי לפגוע בדירוג האשראי של ישראל, להשמיץ אותה בזירה הבינלאומית ולהבריח משקיעים. זה חסר אחריות. אני קורא ליאיר לפיד, בני גנץ ומרב מיכאלי – תהיו אופוזיציה לוחמת – אל תשרפו את מדינת ישראל”.

סמוטריץ’ התייחס לויכוח עם שר הביטחון יואב גלנט סביב הסמכויות שהובטחו לו בהסכם הקואליציוני. “במשא ומתן דרשנו לקבל את האחריות על ההתיישבות ביהודה ושומרון ועל המנהל האזרחי כדי לעשות שינוי אמיתי בשטח. הגיע הזמן שתושבי יהודה ושומרון יפסיקו להיות אזרחים סוג ב’ שחיים תחת משטר צבאי ויזכו לקבל שירותים אזרחיים באיכות גבוהה כמו כל אזרחי ישראל. לכן אנחנו מתכוונים לפעול להוציא את כל הנושאים האזרחיים מידי הצבא.

“בנוסף ראינו בשנים האחרונות שיש השתלטות פלסטינית פרועה על השטחים הפתוחים כשהמטרה שלה היא הקמת מדינה פלסטינית דה פקטו. גם מול זה אנחנו נאבק בנחישות. הצעדים שאנחנו רואים לפינוי הבנייה הפלסטינית הלא חוקית בימים האחרונים זה מעט מדי ומאוחר מדי. אנחנו מתכוונים לעשות שינוי כיוון ומהפכה בכל נושא האכיפה של הבנייה הפלסטינית הלא חוקית, כולל בחאן אל אחמר ובכל מקום שבו זה יקרה. הדבר הזה נקבע בהסכמים הקואליציוניים”.

הוא הדגיש: “אתם יודעים שאצלנו מה שאתה בוחר – זה מה שאתה מקבל, ולכן אנחנו נעמוד על כך שההסכם יכובד במלואו. שוחחתי על כך עם ראש הממשלה יחד עם ראשי מפלגות הקואליציה ואני סמוך ובטוח שראש הממשלה יפעל באופן מיידי כדי להבטיח שכל שרי הממשלה יכבדו את ההסכמים הקואליציוניים”.

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעתו: “הצעתי לנשיא הרצוג להקים ועדה נשיאותית בלתי תלויה, שתגבש הצעה אמיתית, מאוזנת ושקולה, לתיקון ושיפור מערכת המשפט. הוא בוחן בימים אלה את הרעיון, מקווה שהוועדה אכן תוקם ותמנע את הקרע הנורא והרס הדמוקרטיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות