נתניהו העיד: ‘הסכם? שקר, המצאה זדונית’ • שרה: ‘לא היה ולא נברא’

ראש הממשלה ורעייתו שרה העדו בתביעת לשון הרע שהגיש עו"ד שמרון נגד בכיר לשעבר בתעשייה האווירית • שרה נתניהו: "יש הרבה שקרים. אם הייתי תובעת על כל שקר, לא היו לי חיים ולא כסף" • נתניהו: "אני לא יכול להיות אחראי על כל דיבה וכל שקר שיוצא, זה באלפים"
חרדים 10
א' שבט התשפ"ג / 23.01.2023 13:14

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה העידו היום (שני) בבית משפט השלום בראשון לציון, במסגרת תביעת הדיבה שהגיש עו”ד דוד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה, נגד דוד ארצי, בכיר לשעבר בתעשייה האווירית.

ארצי, בכיר לשעבר בתעשייה האווירית, טען בסרטון שהפך ויראלי בתחילת שנת 2021, ששמרון חשף בפניו הסכם שלפיו מינויי בכירים במערכת הביטחון טעונים אישור של שרה נתניהו, וכי יש לה אישור להשתתף בישיבות סודיות. שמרון מכחיש את הטענות, ועל כן הגיש את התביעה על כ-400 אלף שקלים.

ראש הממשלה  כינה את הטענה “שקר גדול ונבזי”. שרה הכחישה: “לא היה ולא נברא”.

נתניהו נשאל בעדותו אם ההכחשה שלו כה גורפת, מדוע אינו מגיש בעצמו את תביעת הדיבה נגד ארצי. “אין לי אפשרות כזו, אבל לא היה הסכם ואין הסכם. אין סעיפים בהסכם, הכול שקר גדול ונבזי, המצאה. לא היה כלום. בדותא מוחלטת ומבישה. אבל אני לא יכול להיות אחראי על כל דיבה וכל שקר שיוצא, זה באלפים”.

עורכת הדין המייצגת את ארצי הקריאה לנתניהו מה שליברמן אמר עליו בעדות – שהוא ושרה “שותפי סוד” והם “יחד בכל החלטה”.

נתניהו הכחיש את הטענה כי רעייתו שרה מעורבת במינויי בכירים – והשיב: “שקר מוחלט. בני משפחתי לא קשורים לסודות מדינה, רעייתי שרה לא יודעת דברים שעשיתי בסיירת מטכ”ל לפני 50 שנה ולכן זה שקר גס. אז אביגדור ליברמן אמר, הוא מומחה גדול לסחיטה”.

על דבריו של בוגי יעלון כי גדי איזנקוט אמר שכמה מועמדים להחליף את אייל זמיר שוחחו עם שרה ארוכות, פרק זמן שהרגיש כמו ריאיון – ענה: “זה שקר וכזב”.

נתניהו התייחס לדברי ראש המוסד לשעבר מאיר דגן ז”ל לפיהם אמר ראש הממשלה בעבר שרעייתו שרה יכולה להישאר בפגישה סודית.

“עזרתי למאיר דגן לקבל כליה. זה לא עזר לי בדברי הבלע שלו. דבריו על מעורבות רעייתי זה שקר מוחלט. מפאת כבודו, הוא נפטר, לא ארחיב על דברים שאמר ועשה והיו פוגעניים”.

לדבריו, “לאורך השנים אנשים שלא קיבלו מינויים הטילו את האשמה על שרה. אמרו ששרה פוסלת ושרה ממנה. אז אני רוצה לתת שתי דוגמאות לכמה הסעיף שלא קיים בהסכם שלא קיים – שקרי. דוגמה ראשונה: החלטתי למנות את תמיר פרדו לראש המוסד. זמן קצר אחר כך, בסוף אזכרה לאחי הוא בא ללחוץ ידיים. ושרה שאלה אותו: מי אתה? והוא אמר אני ראש המוסד. והיא פרצה בצחוק ואמרה, ‘אה, אתה זה שאני מיניתי?’ ושניהם צחקו”.

נתניהו הוסיף: “ויש גם דוגמה הפוכה: לפי ההסכם השקרי אני ממנה לפי המלצותיה. ובכן, שרה התנגדה לכמה אנשים, כפי שאחרים גם התנגדו. הנה מישהו ששרה לא הייתה בעד מינויו, נפתלי בנט, אני חשבתי שצריך למנותו בלשכה – וחבל שלא הקשבתי לה. הרי אם יש חוזה ביני לבין שרה שהיא ממנה – בנט לא היה מתמנה. היא היועצת הכי טובה שלי.

“ההסכם היה המצאה זדונית. שרה לא ממנה אף אחד. אני רוצה לשמוע את דעתה, ואני מצטער על פעמים שלא שמעתי את דעתה ביתר קשב –  אולי הייתי היום במצב טוב יותר. היא אישה חכמה, אינטלגנטית, יכולת חדירה לדברים. אבל לומר שיש הסכם? אין הסכם”.

שרה נתניהו נשאלה בעדותה לגבי הליכים משפטיים שנקטה בעבר.

“מכפישים אותי עשרות שנים”, השיבה. “אני לא תובעת על כל דבר כי כך לא אצא מבית המשפט”.

בשלב הזה, ורצהיזר ציינה שני מקרים שבהם שרה תבעה וניצחה. שרה נתניהו השיבה: “יש הרבה שקרים. אם הייתי תובעת על כל שקר, לא היו לי חיים ולא היה לי כסף, וגם את זה אני לוקחת בחשבון”.

לשרה הוצג ציטוט מביוגרפיה של נתניהו שכתב עליה: “יכולתה להריח זייפנים התגלתה כנכונה, שרה צדקה לא מעט פעמים”.

עו”ד של ארצי שאלה אם יש לשרה דוגמה לזה – והיא השיבה: “בנט”. שרה התייחסה גם לטענות שעשתה לאיילת שקד “ריאיון שני”: “פורסם משהו בתקשורת שישבתי בישיבות ואמרתי לתקוף את איילת שקד. זה לא קרה. זה היה שקר”.

היא הדגישה: “אני לא מעורבת בעניינים ביטחוניים. בעניינים אחרים, נתניהו מתייעץ איתי. דברים פוליטיים של קמפיין, קו של קמפיין. לא מינויי שרים. בביטחון אני לא מתעסקת ונמנעת מלהיות בחדר. לגבי מזכיר צבאי, זה אנשים שגם עובדים איתי צמוד, אז הוא יכול להתייעץ איתי”.

לשרה הוצגה הטענה של ליברמן שסיפר כי בשנת 2010 היא התנגדה למינוי של אלון פנקס לשגריר באו”ם. “ממש לא”, ענתה שרה. “מישהו הפיץ את זה, נורא נוח להפיץ עליי”.

עורכת הדין: “ליברמן אמר שנתניהו העדיף את אייל זמיר על כוכבי לרמט”כלות”.

שרה: “מה פתאום. מאיפה הוא יודע? מה הוא קורא משאלות לב? את כוכבי לא הכרתי, את אייל זמיר הכרתי מהטיסות”.

עורכת הדין: “אמרת את העדפתך לנתניהו?”.

שרה: “אני לא זוכרת, ועובדה שהוא לא מינה את זמיר”.

שרה נתניהו נשאלה אם ראתה את הסרטון שבו ארצי טוען שיש הסכם סודי בינה ובין בעלה. “לא ראיתי את הסרטון. אמרו לי ששוב עולה השקר של החוזה, לא ידעתי שיש סרטון עד הרגע הזה. על ההסכם כבר שמעתי לפני 30 שנה, הוא לא היה ולא נברא. כל פעם זה בוורסיה אחרת, כמה יקפצו על העגלה הזו? אם הייתי תובעת על כל דבר לא הייתי יכולה לעשות שום דבר. למשל, להמשיך בעבודה שלי למען ילדי ירושלים כפסיכולוגית”.

שרה נשאלה גם מדוע לא הגיבה לטענות על הסכם סודי שהושמעו כבר בספרו של בן כספית ב-1997. היא השיבה: “אין מילה אחת נכונה שהוא (בן כספית) אומר עליי. אני לא מתייחסת אליו יותר. הייתי רעיה צעירה מאוד לראש ממשלה, עם ילדים קטנים, ולא התעסקתי בזה”.

היא הדגישה:  “ההסכם הזה לא היה ולא נברא. זה לא נעים שאומרים שיש הסכם בין בני זוג. לא היה הסכם ואף עורך דין לא יראה הסכם. זה לא נתפס דבר כזה”.

היא פנתה לשופט ואמרה: “אני יכולה לסכם לכבודו את כל האירוע – אין הסכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות