נתניהו סיכם עם זוהר: לא יזום פעילות בשבת, אך ימשיך לממן

שר התרבות עורר סערה כשהחליט שמשרדו לא יזום יותר פעילות תרבות בשבת • "בשיחה עם ראש הממשלה הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים יימשכו כרגיל" • זוהר: "השינוי היחיד הוא שהמשרד לא יזום פעילות בשבת, אך ימשיך לממן אותה מול הגופים היוזמים"
אריה ריבקינד
א' שבט התשפ"ג / 23.01.2023 11:50

סערת פעילויות התרבות בשבת: אחרי ששר התרבות מיקי זוהר החליט שלא ליזום ולממן פעילויות תרבות בשבת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לו היום (שני) להמשיך כרגיל.

בהודעה משותפת ללשכת ראש הממשלה ומשרד התרבות והספורט – נאמר: “ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר. בשיחה הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל.

“שר התרבות והספורט הבהיר כי הוא מבקש שהיוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד, מבלי כל פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות”.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיב לאחר פרסום ההודעה: “בשונה מהדיווחים הכוזבים ועל אף שיצאה הודעה ברורה על ידי רה״מ ועל ידי, לא התבקשתי על ידו לשנות דבר, משום שלא שיניתי דבר בעניין המשך הפעילות המדוברת.

“בשיחה עם ראש הממשלה הובהר בדיוק מה שאמרתי אתמול והבוקר: הגופים הנתמכים ימשיכו לקבל מימון מהמשרד ויפעלו כפי שפעלו עד היום בהתאם לסטטוס קוו. השינוי היחיד הוא שהמשרד לא יזום פעילות בשבת, אך ימשיך לממן אותה מול הגופים היוזמים.

“אין לי שום כוונה להתערב בתכנים מלבד כמובן תכנים שפוגעים בחיילי צה״ל, במדינת ישראל ובסמליה”.

במסגרת המיזם ‘שבת ישראלית’, שהושק במרץ 2021, אז כיהן נתניהו כראש הממשלה, המשרד סבסד כניסה חינמית למוזיאונים ולאתרי מורשת בעלות מופחתת במהלך ימי סוף השבוע. ען זאת, בשנה האחרונה השר הקודם חילי טרופר יזם פעילויות באופן אקטיבי דווקא ביום השבת.

שר התרבות מיקי זוהר, התייחס הבוקר לסערה אחרי ביטול יוזמת ‘שבת ישראלית’ של קודמו בתפקיד: “אז אחרי הספין התקשורתי השקרי, הנה האמת כפי שהיא”, כתב זוהר בחשבון הטוויטר שלו. “מעולם לא אמרתי ולא העלתי בדעתי לבטל אירועים או לשלול מימון של מוסדות תרבות הפועלים בשבת.

“להיפך, עם כניסתי לתפקיד הבהרתי חד משמעית כי נשמור על הסטטוס קוו ועל החופש של אזרחי ישראל ובין היתר גם הבהרתי שאני לא אתערב בקיום משחקי הכדורגל בשבת”.

עם זאת, “מקום המדינה, קיים בישראל סטטוס קוו אשר לצערי השר היוצא הפר אותו בשנה האחרונה, ולראשונה בתולדות משרד התרבות הוא החליט ליזום באופן אקטיבי פעילות שמתקיימת דווקא ביום שבת. מה שלא היה אף פעם. כמו שאף גוף ממשלתי רשמי בישראל לא יוזם מטעמו פעילות בשבת, גם משרד התרבות והספורט לא ייזום פעילות בשבת. כך היה מאז ומעולם וכך יהיה. מיותר לציין שיש כאן מעשה לא שוויוני שמפלה לרעה חלק ענק מהציבור”.

הוא הוסיף: “כמובן שבישראל מתקיימים וימשיכו להתקיים אירועי תרבות רבים בשבת שהמשרד מתקצב וכך גם יימשך, אך לא ניזום אותם. בדיוק כפי שעיקרון השיוויון מחייב ובהתאם לסטטוס קוו.

“צר לי שחלק מכלי התקשורת משתפים פעולה עם הספינים השקריים של גורמים באופוזיציה במטרה להפחיד את הציבור במקום לשקף לו את האמת. אבל אתם מכירים אותי. אני לא נרתע מהתקפות ואמשיך לדבוק בעקרונות ובערכים עליהם חונכנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות