השר זוהר ביטל מימון למיזמי תרבות בפריפריה שמתקיימים בשבת

רשויות בפריפריה עודכנו: משרד התרבות יפסיק לסבסד לאלתר אירועים המתקיימים בשבת • שר התרבות: "ציבור שומרי השבת לא יופלה במשמרת שלי" • "ההחלטה של הממשלה הקודמת על פעילות יזומה בשבת, אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות של השר זוהר והשמירה על הסטטוס קוו"
אריה ריבקינד
א' שבט התשפ"ג / 22.01.2023 23:16

שני מיזמי תרבות בגליל העליון וברשויות מקומיות בפריפריה, המסובסדים על ידי המדינה יופסקו לאלתר בשל קיומם בשבת: מיזם אחד הוא ‘רוח ישראלית’ – שמביא הצגות ומופעים בסבסוד של 90% ומתקיים בסופי שבוע, בימים חמישי עד שבת. המיזם השני הוא ‘שבת ישראלית’, שמאפשר פתיחת מוזיאונים ואתרי מורשת בשבת, באופן שבו המדינה מתגמלת את האתרים לפי מספר המבקרים בהם.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בימים האחרונים  משרד התרבות והספורט עדכן את מחלקת התרבות במועצה האזורית הגליל העליון, כי התקציבים המועברים להם לסבסוד מיזם ‘רוח ישראלית’ בוטלו לאלתר, והתקציבים של מיזם ‘שבת ישראלית’ מוקפאים עד שתתקיים בחינה מחדש.

העדכון הגיע לאחר ששר התרבות והספורט מיקי זוהר הנחה את צוות משרדו לבחון את שלל התוכניות של השר הקודם, בהן תוכנית ‘שבת ישראלית’ אשר מתקיימת גם בשבת – ובכך מפלה ציבור שומרי שבת שלם.

תגובת משרד התרבות והספורט: “המשרד בוחן בימים אלו את מיזם שבת ישראלית, פרי יוזמתו של שר התרבות והספורט הקודם”.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר בתגובה לפרסומים לפיהם הינחה את צוות משרדו לבחון תוכניות המתקיימות בשבת: “ציבור שומרי השבת בישראל לא יופלה במשמרת שלי.  המשרד בראשותי אינו מתערב בתכנים של גופים ממומנים, אך יחד עם זאת ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות של השר זוהר והשמירה על הסטטוס קוו.

“לכן, הנחה השר את צוות משרדו לבחון את התוכנית מחדש. מיותר לציין כי מוזיאונים ימשיכו להיות פתוחים בשבת אך לא במימון המשרד”.

יו״ר יהדות התורה והשבת, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, הגיב על ההחלטה: “אני מברך את ידידי שר התרבות והספורט מיקי זוהר על החלטתו לעמוד לצד השבת ושומריה ולמנוע מימון תכניות תרבות בשבת במסגרת פעילות משרדו.

“אמירתו הערכית של השר זוהר כי במשמרת שלו שומרי השבת לא יופלו היא חשובה ומגלמת בתוכה את מהות השמירה על הסטאטוס קוו ועל צביונה היהודי של המדינה”.

סגן שר התרבות ח״כ יעקב טסלר: “עודכנתי בידי ידידי שר התרבות מיקי זוהר על כוונתו לבחון מחדש פעילויות שונות שהונהגו בשנה האחרונה במשרד התרבות, בין היתר מימון למיזם שבת ישראלית, ואני מברך על כך.

“אני סבור כי המימון הציבורי צריך להיות בראיה נרחבת, בעלת קונצנזוס רחב ככל הניתן, ללא הדרת ציבורים מסויימים וללא נקיטת פעולות באפלייה בין האוכלוסיות בישראל. יש לעודד כל צעד שבא לחזק את שמירת הסטטוס קוו, המגן על צביונה היהודי של המדינה”.

יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב בחשבון הטוויטר שלו: “ההחלטה המסתמנת של משרד התרבות לבטל מיזמי תרבות ביישובי הצפון בשל קיומם בשבת היא הוכחה נוספת לכך הממשלה הזאת מתכוונת להחזיר את ישראל שנים אחורה ולהפוך את המדינה למדינת הלכה!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שר התרבות
    23/01/2023 10:05
    ויקי
  1. זה לא יחזיק כל ח”כ או שר זורק הצעה ושוכח ממנה.די חברים תהיו רציניים אף אחד לא רוצה לקפח אף אחד. גם השמאל וגם הימין פטריוטים לפי אמונתם.יום טוב.