אחרי ראיון הדמעות של מארק – זה הצעד שעשתה המנכ”לית הקודמת

הילה חדד-חמלניק, המנכ"לית לשעבר של משרד החדשנות כתבה כי שוחחה עם אוסנת מארק,שהמינוי שלה לתפקיד מנכ"לית המשרד לא יצא לפועל - בין היתר בשל הביקורת על המינוי • "לא יכולתי להישאר אדישה. הלעג יצא מפרופורציה"
אבי כץ
כ"ט טבת התשפ"ג / 22.01.2023 20:43

הילה חדד-חמלניק,  מנכ”לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה לשעבר, סיפרה בחשבון הטוויטר שלה,  כי היא נמצאת בתוך סערת המינוי של אוסנת מארק, שיועדה  להחליף אותה בתפקיד – אך הכריזה על פרישה.

הילה כתבה: “בשלושת השבועות האחרונים אני מצויה בליבה של סערה… קורות החיים שלי בכל מקום ואני מקבלת פירגונים מכל עבר. לא אשקר ואודה שזה מחמיא מאוד לקבל הערכה כל כך גדולה. אני גאה מאוד בכל תפקיד שעשיתי ובכל תואר שלמדתי. הדרך שלי מעולם לא הייתה קלה או סלולה והתמודדתי עם אתגרים רבים בדרך”.

היא הוסיפה: “לצערי מצידה השני של אותה סערה, בהפך המוחלט לפרגון שאני מקבלת, מצויה אישה, אסנת מארק, שאני בטוחה שלאורך חייה נתקלה, כמוני, בהמון קשיים ואתגרים, יכלה להם, ניפצה תקרות זכוכית רבות כמו כל אישה שמגיעה לקדמת הבמה בימינו. היא מנגד ‘זוכה’ לביקורת ולעג, שכמו המחמאות אלי, יצאו מפרופרציה”.

הילה סיפרה: “לא יכולתי להישאר אדישה לראיון של אסנת אתמול. אין שום סיבה בעולם ששום אישה (או איש) תרגיש ככה בבואה לשרת את הציבור, גם ביקורת וסאטירה לא מתירה הכל ויכולה להפוך את האנשים שחשופים אליה ואת בני משפחתם לשקופים. שוחחתי אתמול עם אסנת וביקשתי לחזק אותה בימים אלו.

“לא חייבים להסכים על הכל, כנראה שהפערים ביננו קיימים ומשמעותיים, אבל זה לא אומר שהשיח והתגובות צריכות להיות כל כך קיצוניות – בתוך הטירוף הכללי פה בשבועות האחרונים, אנחנו חייבים לנסות ולשמור על שפיות השיח. בסוף – אין לנו מדינה אחרת. לכולנו. יחד”.

בריאיון ראשון אחרי שפרשה מהמועמדות לתפקיד מנכ”לית משרד המדע, אמרה אמש אוסנת מארק לאיילה חסון בתכנית ‘המטה המרכזי’ בדמעות: “למה משחירים אותי? על מה? על זה שגדלתי באופקים ופרצתי את כל תקרות הזכוכית האפשריות? אבא שלי עבד כדי שנלך ונלמד – אנחנו ארבע עורכות דין בבית”.

היא תקפה את התוכנית ‘ארץ נהדרת’ ואמרה: “זו גזענות נוראית”.

“על מה? למה משחירים אותנו? מה עשיתי?”, שאלה מארק, “מה, בגלל שאני לצידו של נתניהו? אני אמשיך להיות לצידו של נתניהו. על מה עשו לי את זה? זה בגלל שאני אישה, אני מזרחית, אני ימנית ולצידו של נתניהו”.

הילה חדד-חמלניק הייתה בתפקידה הקודם סמנכ”לית חדשנות ואסטרטגיה בחברת נתיבי ישראל. לפני כן כיהנה כראש מינהלת מיזמי תשתיות לאומיות במשרד התחבורה, ובצוות הפיתוח של מערכות ‘כיפת ברזל’ ו’חץ 3′ במפא”ת.

היא מחזיקה בארבעה תארים, בהם הנדסת חלל ואווירונאוטיקה בהצטיינות מהטכניון, תואר שני בלימודי דיפלומטיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני נוסף במדיניות ציבורית וממשל מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אכלו לי שתו לי
    23/01/2023 00:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. דמעות תנין אישה אלימה רגשנית אך לא רגישה לזולת בכל הראיונות הייתה מתלהמת, גסה וקולנית ללא קשר למוצא, עד כמה ניתן לרכב על השד העדתי

    • אתה כזה רשע   23/01/2023 02:49

      אתה ברברי

    • יעל   23/01/2023 10:32

      הבאת את זה על עצמך!
      שכחת מה עדיתם לבנט?
      למי הלכת להתלונן?
      לאילה חסון שפימפמה על בנט השכם והערב?
      עכשיו הרגשת מה זה להיות בצד השני!
      חצופה!

  2. אסנת מארק אין קשר לאופקים למזרחיות וכיוב
    23/01/2023 08:45
    האמת היא
  3. את פשוט אישה אגרסיבית דורסנית מפלגת במקום לאחד, וולגרית ועושה שם רע לא למזרחיים ולא לאופקים ולא לנשים אלא אך ורק לעצמך.
    הכותבת הנה מזרחית.

    • ברוררררררררררררר   25/01/2023 02:31

      בכל מקום במדינת ישראל יש אפליה ושנאה ושחצנות והתנשאות כלפי עדות המזרח
      מידה כנגד מידה עוד תסבלי הרבה יותר מגברת מארק

    • מכמ מידה כנגד מידה   25/01/2023 19:34

      עוד תפלי כמו מארק ותתפוצצי מזעם ולא ירחמו עלייך. כי את ר-ע-ה אין לך רחמים ולא חמלה