פעילי ימין הקימו שוב את מאחז ‘אור חיים’ – ופונו באלימות • צפו

עשרות פעילי ימין הקימו מחדש את המאחז 'אור החיים' בשומרון, שפונה ביום שישי האחרון בהוראת גלנט ובגיבוי נתניהו • לכוחות הביטחון לקח יותר מארבע שעות לפנות את כל המאחז • חוננו: הכוחות משליכים את המתיישבים מגובה" • עשרות נעצרו • השר בן גביר: "להרוס גם בנייה ערבית"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"ט טבת התשפ"ג / 22.01.2023 17:43

יומיים אחרי שפונו: עשרות פעילי ימין הקימו היום (ראשון) מחדש את המאחז ‘אור חיים’ בשומרון, לאחר שפונה ביום שישי האחרון בהוראת שר הביטחון יואב גלנט בגיבוי נתניהו. לפי ההודעה שפרסמו משפחות הגרעין, הם הקימו שני מבנים חדשים במקום.

אלא שכוחות מג”ב הגיעו למקום בתוך דקות והחלו בהריסת המבנים הלא חוקיים.

לפי שעה, 12 בני אדם נעצרו.

הפינוי נמשך כבר למעלה מארבע שעות, כאשר עשרות שוטרי מג”ב מנסים לפנות כ-100 הפעילים שעלו בפעם השניה למאחז.

לפי הדיווחים, שוטרי מג”ב ירו עשרות רימוני גז לעבר התושבים, ועצרו פעילים נוספים.

שישה פעילים מתבצרים על גג המבנה, ולפי דיווחים מהשטח מורדים מהגג באלימות.

לפי חוננו, הכוחות משתמשים באלימות קשה כנגד המתיישבים במקום. לפחות אחד מהמתיישבים נפצע מאלימות שוטרים במקום. מתיעודים מהמקום ניתן לראות כי הכוחות משליכים את המתיישבים מגובה במהלך הפינוי מגג המבנה, וכן שוטרי מג”ב מכים מפונים ללא צורך באלימות קשה.

מגרעין אור חיים נמסר: ”לצערנו גלנט בוחר להמשיך את מדיניות ממשלת השמאל הקודמת, שכללה התנכלות ורדיפת ההתיישבות עד חורמה – אותה הוביל שר הביטחון הקודם בני גנץ. העם בחר בגלנט כדי לקדם מדיניות ימין, וכעת מתברר שהוא מיישם מדיניות שמאל.

“בכוונתנו להמשיך ולהיאחז בגבעה גם אם נפונה שוב ושוב, אפילו 100 פעמים. המערכה על יהודה ושומרון בשיאה ואסור לנו לוותר לרגע. קוראים לכל עם ישראל לבוא ולהצטרף אלינו”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הציג היום בישיבת הממשלה מסמך ובו תיעוד של שורת מבנים שנבנו על ידי ערבים ביהודה ושומרון בחודש האחרון, ודרש להרוס גם אותם.

בן גביר אמר לנתניהו ולגלנט: ”אכפתם ביום שישי בגלל שזה בניגוד לחוק אבל מה עם חאן אל אחמר?”.

נתניהו השיב: ”אוכפים את החוק במאוזן, היום המנהל הרס שלושה בתים בלתי חוקיים לערבים”.

בן גביר ענה לו: ”ממש ממש לא מאוזן, הנה דוגמית מהחודש האחרון”.

בראש הרשימה שהגיש השר בן גביר לחברי הממשלה, נמצא המאחז הבלתי חוקי חאן אל אחמר. בנוסף הציג השר מבנים שנבנו בחודש האחרון ברחבי יהודה ושומרון: בסאוויה (ליד רחלים), במוחמאס (ליד מכמש), באל מועייר (בין שילה לכוכב השחר), בג’ית (ליד קדומים) ובניה בלתי חוקית בין הכפרים אל ערוב ובית אומר בגבול שמורת טבע גאבל אל קרן.

השר בן גביר דרש להחיל דין שווה גם על מבנים אלו, ולהרוס את כולם באופן מיידי.

לדברי בן גביר: “חוק הוא חוק ודין אחד לכולם, במשמרת שלי לא אקבל גזענות נגד יהודים וכפי שבחר שר הביטחון להרוס את המאחז היהודי, אנחנו דורשים להרוס בנייה ערבית בלתי חוקית ביהודה ושומרון”.

שרי מפלגת ‘הציונות הדתית’ נעדרו הבוקר מישיבת הממשלה בעקבות הריסת המאחז.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אקו
    23/01/2023 18:13
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. להרביץ להם ולשים שם שמירה קבועה