תביעה נגד ‘אסותא’: הגיע לניתוח משקם בברך ונשאר נכה לכל החיים

גבר בן 55 שנפל מסולם ושבר את ברכו, נותח בבית החולים אסותא - אך לטענתו הניתוח רק החמיר את מצבו, והותיר אותו עם כאבים לכל החיים • הוא תובע מבית החולים והרופא המנתח 2.5 מיליון שקלים
יוני גרין
כ"ט טבת התשפ"ג / 22.01.2023 12:40

תושב ראשון לציון, בן 55, שנפל מסולם ושבר את הברך, לא שיער כי ניתוח משקם, שאותו בחר לעבור באופן פרטי, לא רק שלא ישפר את מצבו, אלא אף יותיר אותו עם נזק עצבי קשה, וכאבים לכל החיים.

כך נטען בתביעה שהוגשה על ידי עורכי הדין רן שפירא ורותם ציוני, ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא.

התביעה הוגשה נגד בית החולים ‘אסותא’ ונגד הרופא המנתח.

על פי התביעה, באפריל 2016 נפל הגבר מסולם ונחבל קשות בברכו. הוא הובהל לבית החולים ‘וולפסון’, שם עבר סריקת CT, שבה אובחן כסובל משבר מרוסק בברך. בבית החולים קובעה רגלו בסד גבס, תוך המלצה לבצע ניתוח לקיבוע פנימי של הברך.

לדברי עוה”ד שפירא וציוני, החליט התובע לבצע את הניתוח באמצעות פוליסת ביטוח פרטית אותה רכש, ופנה לצורך כך למנתח מומלץ בבית החולים ‘אסותא’.

וכך, על פי התביעה, בחלוף שלושה ימים ממועד התאונה, עבר התובע את הניתוח, שבמהלכו בוצע בברכו קיבוע באמצעות פלטות וברגים. ברשומות הרפואיות צוין שמהלך הניתוח היה תקין.

אלא שלטענת עוה”ד שפירא וציוני, משלב זה הפכו חייו של מרשם לגיהינום מתמשך. הוא החל לסבול מכאבים עזים ביום ובלילה, מנימול, מחום, מזרמים חשמליים ומתחושת שריפה עזה בשוק ימין. עוד נטען, כי בניסיון למצוא מזור לייסוריו, פנה הגבר מספר פעמים לרופא המנתח ולמרפאת כאב, וטופל במשככי כאבים עוצמתיים – אך ללא הועיל.

עוה”ד שפירא וציוני מוסיפים וטוענים בתביעה, כי במספר בדיקות להולכה עצבית מסוג EMG, שאותן ביצע הגבר לאחר הניתוח, נמצא כי הוא סובל מפגיעה עצבית בלתי הפיכה המלווה בכאבים נוירופטיים עזים. “פגיעה עצבית מהווה אמנם סיכון בכל ניתוח”, מבהירים עוה”ד שפירא וציוני, “אך הרופא המנתח לא הזהיר את מרשי מכל סיכון הכרוך בניתוח, ולו היה עושה כן, היה בוחר מרשי שלא לבצע את הניתוח כלל”.

לכתב התביעה צורפה חוות דעתו של ד”ר צבי גורן, מומחה בכירורגיה אורתופדית, שקבע באופן חד משמעי, כי התנהלותו של הרופא המנתח חרגה מגדר הסביר, ולמעשה היא זו שגרמה לנזקיו הקשים של המטופל.

“היה על המנתח לשים לב שבביצוע הגישה הניתוחית שבחר לא ייגרם נזק לתובע, אך לא כך היה. בדיקות ה-EMG החוזרות העידו שלא מדובר בנזק חולף, אלא בפגיעה משמעותית ובלתי הפיכה, שהתרחשה במהלך הניתוח הרשלני ב’אסותא'”. לפי אבחנתו, הפגיעה העצבית הקשה מקורה בחוסר זהירותו של המנתח, שלא נתן את דעתו על המרכיבים העצביים באזור הניתוח.

בסיכום חוות דעתו, קובע ד”ר גורן, כי לתובע נותרה נכות צמיתה בשיעור של 20 אחוזים.

לדברי עוה”ד שפירא וציוני, טרם התאונה היה התובע איש עצמאי, מלא שמחת חיים, שעבד כסוכן ביטוח, עבודה הכרוכה בנסיעות רבות ובמאמץ רב, ואילו עתה הפך לשבר כלי, הנזקק לסיוע בחיי היומיום.

בתביעה מבקשים עוה”ד שפירא וציוני, מבית המשפט לחייב את ‘אסותא מרכזים רפואיים’ ואת הרופא המנתח, לפצות את מרשו בסכום המקסימלי שבסמכותו של בית המשפט – 2.5 מיליון שקלים.

התביעה הוגשה בימים אלה לבית משפט השלום בתל אביב. עדיין לא הוגש כתב הגנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות