פוטין פיטר את הבכיר שכינה את חב”ד באוקראינה ‘כת ניאו פגנית’

נשיא רוסיה פיטר את אלכסי פבלוב, עוזר ראש המל"ל  הרוסי, שכתב לפני כשלושה חודשים על חסידות חב"ד באוקראינה: "עיקרון החיים העיקרי שלה הוא עליונותם של תומכי הכת על פני כל העמים והעמים" • הקהילות היהודיות ברוסיה גינו, וראש המל”ל הרוסי התנצל פומבית
נתן פרל
כ"ט טבת התשפ"ג / 22.01.2023 10:50

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פיטר את אלכסי פבלוב, עוזר ראש המל”ל  הרוסי שכינה לפני כשלושה חודשים את חסידות חב”ד באוקראינה ‘כת ניאו פגנית’, ש”עיקרון החיים העיקרי שלה הוא עליונותם של תומכי הכת על פני כל העמים והעמים”.

בצו עליו חתם פוטין נאמר: “יש לפטר את מר פוולוב א.א. מתפקידו עוזר מזכיר מועצת בטחון של רוסיה”.

הקהילות היהודיות ברוסיה פרסמו גינוי חריף למאמר שפרסם פבלוב.

במאמר שפרסם אלכסיי פבלוב באתר Argumenty i Fakty, הוא כתב, בין היתר: “מאז שנות ה-90 של המאה ה-20, מספר חסידי הכתות הדתיות הוכפל באוקראינה. תנופה חזקה לכך הייתה ההפיכה בקייב ב-2014, המבצעים שנשתלו על ידי וושינגטון בכיסאות הכוח יישמו את המשימות שזרמו מעבר לאוקיינוס.

לדוגמה, ראש הממשלה הראשון ‘אחרי מיידאן’, ארסני יאצניוק, הוא חסיד של ארגון הסיינטולוגיה, שנאסר ברוסיה ככת טוטליטרית. איגור קולומויסקי הוא חסיד ליובאוויטש-חב”ד, וחסיד של התנועה הדתית החרדית. עיקרון החיים העיקרי של חסידות ליובאוויטש הוא עליונותם של תומכי הכת על פני כל העמים והעמים.

“מספר אוליגרכים אוקראינים אחרים שייכים לתנועה זו, במיוחד ויקטור פינצ’וק, חתנו של הנשיא השני של אוקראינה קוצ’מה, מחבר הספר ‘אוקראינה אינה רוסיה’”.

אחרי פרסום המאמר, פורסם באותו אתר מכתבו של ראש המל”ל הרוסי ניקולאי פטרושב, בו הוא מתנער לחלוטין מדברי עוזרו.

באתר נכתב: “פורסם מאמר של עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית אלכסיי פבלוב, המוקדש למצב הדתי באוקראינה. בה, במיוחד, נקראה תנועת חב”ד-ליובאוויטש כת.

““התבטאויות אלה בפרסום פגעו בחלק מהקוראים שלנו. בהקשר זה, עורכי ‘AiF’ קיבלו מכתב ממזכיר מועצת הביטחון של רוסיה ניקולאי פטרושב, שבו הוא כתב את הדברים הבאים:

“מאמר שפורסם בשבועון Argumenty i Fakty על ידי עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית א.א. פבלוב הכיל שורות שגויות על חסידי ליובאוויטש.

“אני מתנצל בפני קוראי הפרסום וברצוני לציין כי פרשנות זו משקפת את נקודת המבט האישית של א.א. פבלוב ובשום מקרה אינה העמדה הרשמית של מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית”.

פטרושב הוסיף: “עבודה רלוונטית נעשתה עם מחבר המאמר”.

עו”ד מרדכי ציבין

עו”ד מרדכי ציבין, פעיל משפטית בעניינים בינ”ל ובזכויות אדם, מיהר לפרסם מאמרים ולמתוח ביקורת חריפה – מיד לאחר פרסום הדברים האנטישמיים, של סגן ראש המל”ל אשר פוטר.

פרובוקטור -אנטישמיות ברוסיה?! • תגובה על עלילת דם מסוג חדש

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האנטישמיות של רוסיה
    23/01/2023 15:24
    מישהו
  1. לצערי, מאז הפלישה לאוקראינה רוסיה הפכה ליותר ויותר אנטישמית. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר ש”גם להיטלר היה דם יהודי” והוא גם השווה את המלחמה של המערב ברוסיה ל”פיתרון הסופי לבעיית היהודים” של היטלר ימח שמו ושם זכרו ועכשיו גם הכלב הזה, ממש צר לי שרוסיה הפכה לאנטישמית יותר מכל הזמנים.