משבר בקואליציה? שרי הציונות הדתית יעדרו מחר מישיבת ממשלה

שרי הציונות הדתית יעדרו מחר מישיבת הממשלה, במחאה על מה שהם מכנים "הפרת ההסכם הקואליציוני" בפינוי מאחז 'אור חיים' בשומרון ביום שישי
אריה ריבקינד
כ"ח טבת התשפ"ג / 21.01.2023 20:40

שרי מפלגת הציונות הדתית יעדרו מחר מישיבת הממשלה, במחאה על מה שהם מכנים “הפרת ההסכם הקואליציוני” בפינוי מאחז ‘אור חיים’ ביום שישי, ללא תיאום ובניגוד להנחייתו של סמוטריץ׳ למנהל האזרחי. כך דיווח הערב (מוצ”ש) עמית סגל.

“לא מתכוונים לעבור לסדר היום ובוחנים צעדים נוספים בהמשך”, אמרו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם ביום שישי  הודעה, בה גיבה את ההחלטה לפנות את המאחז שהוקם לזכרו של הרב חיים דרוקמן זצ”ל בשומרון.

מלשכתו נמסר: “הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון, דבר שלא נעשה במקרה זה. ראש הממשלה יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע”.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי גלנט שוחח עם הרמטכ”ל הרצי הלוי “והעניק גיבוי מלא לצה”ל ולכוחות הביטחון”. לפי ההודעה, “כל פעולה בשטח צריכה להיעשות לפי חוק, בתיאום מלא, ובכפוף להערכת המצב הביטחונית”.

מלשכתו של סמוטריץ’ נמסר ביום שישי: “במענה לשאלות כתבים –  שר הביטחון גלנט הורה על ביצוע הפינוי למרות ההנחיה, בלא ששוחח עם השר סמוטריץ’ ובניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים המהווים את הבסיס לקיומה של הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות