צוקרברג חשף: האמונה בה’ עוזרת לי להישאר עם רגליים על הקרקע

מייסד פייסבוק ונשיא ומנכ"ל חברת מטא התארח בפודאקסט של טים פריס וסיפר: "יש ליהדות חלק הולך וגדל בחיי בשנים האחרונות, ככל שאני לומד יותר תורה, אני מגלה את החוכמה שבה"
אבי כץ
כ"ח טבת התשפ"ג / 21.01.2023 19:21

מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק ונשיא ומנכ”ל חברת מטא, התארח לפני תשעה חודשים בפודאקסט של טים פריס, ובמהלך השיחה סיפר על החיבור שלו ליהדות.

דבריו תורגמו על ידי איש הדיגיטל רוני ארזי.

צוקרברג סיפר: “יש ליהדות חלק הולך וגדל בחיי בשנים האחרונות. גדלתי על ברכי היהדות. כשהייתי בקולג’ לא הייתי מחובר ליהדות שלי, אבל ב-6 השנים האחרונות אני בהחלט מחובר אליה.

”אנחנו מחנכים את הבנות שלנו ליהדות. בכל יום שישי אנחנו אוכלים סעודת שבת ומארחים חברים. את הארוחה אנחנו מתחילים להכין כבר ברביעי-חמישי. אלה דברים שעשיתי כילד והיו משמעותיים עבורי, ובאותה רוח אני מגדל את הבנות’.

”יש ליהדות משמעות נוספת עבורי. מאז 2016 הסנטימנט כלפי פייסבוק הפך מחיובי לשלילי ואלה היו שנים קשות עבורי. האמונה שיש דברים גדולים ממך בחיים מסייעת בתקופות כאלה. האמונה באלוקים עוזרת לי להישאר עם הרגליים על הקרקע.

”ככל שאני לומד יותר תורה, אני מגלה את החוכמה שבה. כשהתורה אומרת שאדם נברא בצלם אלוקים, זה אומר שאחד מהתפקידים שלנו הוא ליצור דברים טובים בעולם. אז כשיש לי יום רע או חודש רע, אני נזכר בתפקיד החשוב שיש לנו כאן וזה עוזר לי”.

צוקרברג מקורב אל שליח חב”ד באוניברסיטה היוקרתית הארוורד, הרב צבי הירש זרחי, שם למד והשתתף בפעילויות שנערכו בחגים היהודיים.

לפני 5 וחצי שנים שיתף מארק את הגולשים בתמונות משפחתיות בהן רואים אותו, בין היתר, מחזיק את בתו מקס ליד נרות שבת. “לערב שבת, הענקנו למקס גביע לקידוש שעבר במשפחה שלנו כמעט 100 שנים”, כתב בעמוד הפייסבוק האישי שלו.

“סבא רבא רבא שלה, מקס, קיבל אותה לאחר שהמשפחה שלנו היגרה לכאן, והיא הועברה מדור לדור במשפחתנו מאז”.

רנדי צוקרברג, אחותו של מארק, ומי שחולשת על חברת תוכן בבעלותה ‘צוקרברג מדיה’, העניקה לפני שנה וחצי ראיון זום לעדי רובינשטיין שהתפרסם ב’ישראל היום’.

צוקרברג לא חוששת להתעמת עם עמק הסיליקון על מינון הטכנולוגיה בחיינו. לדעתה, “הדיון הטכנולוגי כיום חורג מהרשתות החברתיות, ומתייחס למינונים של טכנולוגיה בחיינו באופן כללי. זה משהו שאנחנו יוצאים איתו מהקורונה”.

את לא חוששת לקבוע שבעקבות המגיפה, הכיוון הנכון לנו הוא להפחית את השימוש בטכנולוגיה, אומר לה רובינשטיין.

“בהחלט, זה משהו שכתבתי עליו ודיברתי עליו כבר שנים לפני הקורונה, ובגלל זה אנשים בעמק הסיליקון הסתכלו עלי באופן מוזר. אבל לפתע, אחרי שאנשים בילו חודשים שלמים בבית בזמן המגיפה, והיו תלויים בחסדי הטכנולוגיה, שומעים בארה”ב קולות רבים שדוגלים ביום אחד בשבוע שבו הטלפונים הניידים והמחשבים יונחו בצד, והיום הזה יוקדש לעשייה שאינה טכנולוגית.

“מתלבטים פה איך לקרוא למיזם הזה, ואיך להגדיר אותו, ואני צוחקת ואומרת לכולם: זה נקרא ‘שבת’, כדאי לנסות. לא צריך להמציא כאן שום דבר חדש בהקשר הזה”.

צוקרברג שומרת על זהות יהודית – שמות ילדיה הם אשר, שמחה ושירה – ובעלה נושא את שם המשפחה טוורצקי. “היהדות שלי לימדה אותי לאן אני הולכת אבל גם מהיכן באתי”, היא אומרת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות