רבנים ואדמו”רים מהפלג הירושלמי ו’העדה’ התכנסו: לא להתייצב

אלי שוורץ
|
י"ז אלול התשע"ד / 12.09.2014 09:27
רבנים, ראשי ישיבות ואדמו”רים, המזוהים עם הפלג הירושלמי ו’העדה החרדית’, התכנסו באולמי ‘תמיר’ לכינוס נגד גזירת הגיוס – והצהירו: אסור להתייצב בלשכות הגיוס

עשרות רבנים, ראשי ישיבות ואדמו”רים התכנסו אמש (ליל שישי) באולמי ‘תמיר’ בירושלים, לכינוס מחאה כנגד גזירת חוק הגיוס ויצאו נגד ההתייצבות בלשכות הגיוס.

בכינוס נשאו דברים: הגאון רבי שמואל אויערבאך, גאב”ד ‘העדה החרדית’ הגאון רבי יצחק טוביה וייס, ראב”ד ‘העדה החרדית’ הגאון רבי משה שטרנבוך, הגאון רבי שמואל מרקוביץ’ ראש ישיבת פוניבז’, הגאון החיד”א וייס דיין סאטמר מאנטוורפן, הגאון רבי חיים אורי פריינד חבר בד”צ ‘העדה החרדית’ וראש ישיבת הרמ”א, הגה”צ רבי יעקב מאיר שכטר מברסלב.

הנחה את הכינוס רבי שלמה זלמן ברנד, מראשי ‘הוועדה להצלת עולם התורה’ של הפלג הירושלמי, שגם הקריא את החלטות הכינוס.

“נתאספנו על רוע הגזירה, גזירת עקירת התורה ועקירת הדת, אני בעניי לא רואה צורך להסביר לפני היושבים פה, כולם יודעים”, אמר הגר”ש אוירבעך. “זה כואב לי שקוראים לזה קנאות, לקנאות לא זכינו, זו עקירת הדת פשוטו כמשמעו”.

גאב”ד ‘העדה’ אמר: “לא להתייצב כלל בלשכת הגיוס, אפילו לא בשביל פטור. שמעתי בעצמי מבחורי ישיבות רבים, שהיו שם, שאפילו שיצאו מלשכת גיוס עם פטור, אבל מה שעברו שם לפני כן, איזו פריצות וטומאה ופיתויים, שהם מכניסים בכוונה, לפעמים 6-7 שעות.

“ואפילו אלו שנמצאים בגיל שמגיע להם מראש פטור חוק פטור, הם לא מסכימים בשום אופן לשלוח להם את הפטור הביתה, אלא קודם שיבואו ללשכת גיוס, ושם יקבלו את הפטור, וזאת בשביל לנסות ולשכנע אותם”.

יצוין, כי מלבד רבני ‘הפלג הירושלמי’ ו’העדה החרדית’ הפעם השתתפו גם אדמו”רים קהילות חסידיות המחרימות את המדינה, ורבנים מעדות המזרח.

בתוך כך, הבוקר צפוי שחרורו של פנחס ונשטיין, תושב מודיעין עלית. ב’וועדה להצלת עולם התורה’ מתכננים שיירת רכבים שתלווה את הבחור מכלא 6 ועד לביתו.

עמותת חדו”ש לחופש דת ושוויון קראה אתמול למשטרה לסכל את כוונת הפלג הירושלמי לחסום הבוקר כבישים בין חיפה למרכז הארץ באמצעות שיירת מכוניות שייסעו באיטיות במחאה על מעצר סרבני גיוס חרדים.

מנכ”ל חדו”ש אורי רגב קרא למשטרה לעצור למשך השבת כל נהג שיפר את הסדר הציבורי וישתתף בשיירה.