עשו ואל תעשו: כך תשפרו את הסיכויים למצוא עבודה בהייטק

אפשר למצוא עבודה בהייטק גם ללא ניסיון ,ויש הרבה שיטות וכלים שיעזרו לשפר במידה ניכרת את הסיכויים שלכם במרוץ הזה • כדי להבין איך בדיוק זה עובד בפועל, שוחחנו עם אלון אלדי, מנכ"ל חברת "שיא דאטה"
תוכן שיווקי
כ"ו טבת התשפ"ג / 19.01.2023 10:36

כשמחפשים עבודה ראשונה בהייטק ללא ניסיון מעשי בתחום, אחד החששות הגדולים ביותר עולים בגלל הדרישה של המעסיקים לניסיון תעסוקתי קודם כתנאי סף לקבלת העבודה. מטבע הדברים, במקרים רבים כשמתפרסמת משרה, מקובל להדגיש בה כי על המועמדים הפוטנציאליים להחזיק בניסיון של לפחות שנה או יותר בתפקיד דומה, לפני שבכלל ישקלו את התאמתם לתפקיד.

עם זאת, אולי יפתיע אתכם לגלות כי במציאות הנוכחית, בהחלט אפשר למצוא עבודה בהייטק גם ללא ניסיון ויש הרבה שיטות וכלים שיעזרו לשפר במידה ניכרת את הסיכויים שלכם במרוץ הזה.

כדי להבין איך בדיוק זה עובד בפועל, שוחחנו עם אלון אלדי, מנכ”ל חברת “שיא דאטה”, אשר יצרה את פלטפורמת אקספוינט לחיפוש עבודה בהייטק. בשיחתנו, הציג אלדי את העקרונות המרכזיים שכדאי לתת עליהם את הדעת כדי לבצע דריסת רגל ראשונה בתעשייה המשמעותית והנחשקת הזאת.

עשו: צרו קורות חיים מקצועיים והתאימו אותם לדרישות התפקיד

אבן הדרך הראשונה והחשובה ביותר בתהליך חיפוש העבודה היא כמובן יצירת מסמך קורות חיים מקצועי ומעוצב, שמתאים בצורה הטובה ביותר לתפקיד הפוטנציאלי שתרצו להשתלב בו. ואת קורות החיים, נדגיש, ניתן לייצר בעצמכם די בקלות, גם אם מעולם לא יצרתם מסמך כזה בעבר.

אחד הכלים שיאפשרו לכם לעשות זאת הוא האשף החכם במערכת “אקספוינט”.

אלדי מסביר: “האשף הזה נועד לאפשר לכל אדם לייצר מסמך קורות חיים מקצועי ומעוצב, על מנת לשפר את הסיכויים לעבור את שלבי הסינון הראשוניים בתהליך הגיוס. בתהליך פשוט של כמה דקות, יידרש מכם להזין את כל הפרטים הרלוונטיים ובסוף תוכלו להוריד ולשמור מסמך שעוצב בקפידה כדי להציג את כל היתרונות הבולטים שלכם בצורה מסודרת ובולטת”.

בהקשר הזה חשוב גם לזכור כי מסמך קורות החיים הוא דבר שכנראה תצטרכו לייצר יותר מפעם אחת. את המסמך כדאי להתאים בכל פעם לתפקיד הספציפי שאליו אתם מתמיינים, אם באמצעות שינויים והתאמות בתוך המסמך ואם באמצעות מכתב מקדים שמצורף אליו ופורס את הסיבות להתאמתכם לתפקיד.

אל תעשו: לא להסתפק בשליחת קורות חיים

חיפוש עבודה, אצל אנשים רבים, הוא תהליך די פסיבי. מוצאים מודעת דרושים, שולחים קורות חיים וממתינים בסבלנות (או שלא) לתשובה.

אלדי מדגיש כי מי שכן מצליחים למצוא עבודה הם במקרים רבים דווקא אלו שיהיו הרבה יותר פעילים בתהליך. “כדאי ומומלץ לפנות לחברות באופן יזום, להציג את עצמכם ולהסביר למה אתם שואפים ומתאימים לעבוד בהן. בדרך זו, אתם גם משפרים את הסיכויים להשתלב בחברות שאתם באמת רוצים לעבוד בהן וגם נותנים למגייסים הזדמנות להכיר אתכם ולהכניס אתכם למאגר של מועמדים שישמש אותם בעתיד, כשיאיישו משרות חדשות”.

עשו: גבשו רשימת ממליצים מכל התחנות המרכזיות בחייכם

גם אם מעולם לא התנסיתם בעבודה מעשית בהייטק, אנחנו משוכנעים שבכל זאת יש תחנות בחייכם שבהן עשיתם חיל ורכשתם אמון והערכה מצד אנשים סביבכם. זה הזמן לחשוב טוב, לפנות לאנשים מהעבר שאתם יודעים שמעריכים אתכם, בין אם מדובר ברבנים, מעסיקים, מורים, מרצים או אפילו אנשים שסייעתם להם בהתנדבות ויוכלו לדבר בשבחיכם.

המלצות אלו, גם אם הן לא מעידות באופן ישיר של ניסיון בעולם ההייטק, בהחלט יוכלו לאפשר למגייסים להבין מי אתם באמת ומהו הערך המוסף שתביאו לארגון שלהם. “במקרים רבים, דווקא העדויות האלו יכולות לייצר רושם גדול על המגייסים ולהשיג לכם זימון לראיון”, מוסיף אלדי.

אל תעשו: לא להיות מקובעים לרעיון אחד

בחיפוש העבודה, הגיוני שיהיה לכם בראש תפקיד אולטימטיבי שאתם חולמים לעבוד בו. מיקוד הוא מרכיב חשוב בחיים בכלל ובחיפוש עבודה בפרט, אך כדאי בהקשר הזה להימנע מלגרום לציפיות שלנו לקבע אותנו ואולי לגרום לפספוס של הזדמנויות טובות אחרות. “ככל שתגלו יותר גמישות ותהיו מוכנים לשקול חברות, תפקידים ומשכורות שונות, כך תגדילו את האפשרויות שייפתחו בפניכם ותשפרו את הסיכויים למציאת עבודה”, אומר אלדי.

כדאי לזכור שברובם המוחלט של המקרים, התפקיד הראשון לא יהיה חייב להיות התפקיד היחיד שתמלאו לאורך כל הקריירה. במקרים רבים, התפקיד הזה יכול להיות מקפצה מצוינת שתפתח בעבורכם דלתות רבות בהמשך.

עשו: צרו קשרים מועילים עם האנשים הנכונים

כיום יש הרבה דרכים ליצור קשרים עם מי שיכולים לסייע בצורה ישירה או עקיפה במציאת עבודה בהייטק – אם זה באמצעות קורסים מקצועיים, כנסים, אירועים מיוחדים או דרך האינטרנט.

ניתן לדוגמה להצטרף לקבוצות מקצועיות ברשתות החברתיות, לעקוב אחרי אנשים משפיעים בתעשייה וגם להגיש בקשות להתמחות. “חברות רבות מציעות התמחות לסטודנטים ולאנשים ללא ניסיון”, מסביר אלדי. “ההתמחות הזאת היא אומנם בדרך כלל ללא תשלום או בתשלום סמלי, אך זו דרך מצוינת לצבור ניסיון מעשי וקשרים שיכולים להועיל מאוד בהמשך”.

לסיכום, מציאת עבודה ללא ניסיון בהייטק יכולה להיות משימה מאתגרת, אך לא בלתי אפשרית. אם לא תסתפקו בשליחת קורות חיים למשרות שמתפרסמות, אלא תגלו יותר מעורבות ויצירתיות בתהליך, תוכלו להגדיל במידה ניכרת את הסיכויים שלכם ליהנות בעתיד ממשכורות גבוהות, עבודה מספקת וסביבת עבודה מעצימה ומאתגרת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות