דרעי: ‘יצא מזה טוב. כששמעתי את החלטת בג”ץ, היתה לי שמחה’

יו"ר ש"ס לח"כי התנועה, שהתייצבו לתמוך בו: "מתחייב להמשיך המהפכה, ביתר שאת ועוז. יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון" • הגר״ש מחפוד: "כולנו איתך רבי אריה, אל תיפול ברוחך. מאחוריך ציבור שלם! אתה תנהיג אותנו לעולם ועד!" • פרוש: "זה מאוד כואב לנו, לא נעזוב אותו!" • צפו
אריה ריבקינד
כ"ה טבת התשפ"ג / 18.01.2023 19:07

אחרי פסיקת בג”ץ: יו”ר ש”ס אריה דרעי אמר הערב (רביעי) לחברי הכנסת והשרים של ש”ס, שהגיעו לביתו בשכונת הר נוף, כדי להתייצב מאחוריו: “הכל לטובה. אין לי ספק שיצא מזה טוב. אנחנו נלמד את הנושא בימים הקרובים ונחליט מה עושים” .

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

בתום כינוס התמיכה בביתו אמר דרעי לחברי הכנסת של ש”ס: “אני מודה לכל הרבנים הגאונים שהגיעו לחזק, וכן לראש הממשלה והשרים וכל האנשים החשובים. זה באמת מחזק ומעודד.

“כששמעתי היום את החלטת בג״ץ, לא שהיא היתה בלתי צפויה, היתה לי שמחה. אין שמחה כהתרת הספיקות. טוב שהם אמרו את דברם וטוב שזה נגמר בצורה כזו של 10 מול 1. ישפוט העם ויראה.

“אני לא אכנס עכשיו לגוף הנושא, עוד יהיה לי זמן להתבטא. רק רציתי שהחברים ידעו דבר אחד: בשבוע שעבר ליווינו את זקן חברי מועצת חכמי התורה מרן הרב בעדני זצוק״ל, והיה לי קשה מאד לדבר בהלוויה, ואני חוזר על מה שאמרתי והבטחתי שם בפני רבבות עם ישראל: אנחנו נמשיך ביתר שאת וביתר עוז את המהפכה שהם התחילו. לא משנה באיזה צורה נעשה זאת, אנחנו מחוייבים לשלושת המנהיגים שלנו שנפטרו להמשיך את הדרך עליה הם מסרו את נפשם, למען כלל הציבור שלנו.

“אין לנו את הלוקסוס לחשוב מחשבות אישיות. זו השליחות שלנו ונעשה אותה בכל בעוצמה. יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון. יסגרו לנו את החלון נפרוץ את התקרה, בעזרת ה'”.

אל מפגן התמיכה בביתו של יו״ר ש״ס הגיעו חבר המועצת הגר״ר אלבז, הגר״מ בן שמעון, הגר״י כהן רראש ישיבת יקירי ירושלים, הגר״ש בצלאל ראש ישיבת  פורת יוסף, הגר״י זר, הגר״ש מחפוד, המקובל הגר״ד בצרי, הגר״ש זעפרני, הגר״י לסרי, הגר״י כהן, הגר״פ איפרגן, הגר״ד אברהם.

כמו כן התייצבו כל השרים וחברי הכנסת של ש״ס, יו”ר הכנסת אמיר אוחנה, השרים בצלאל סמוטריץ’, שלמה קרעי ומאיר פרוש, והח”כים יצחק פינדרוס וישראל אייכלר. גם מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הגיע.

הגר״ש מחפוד אמר בכינוס התמיכה בביתו של יו״ר ש״ס: ״כולנו איתך רבי אריה, אל תיפול ברוחך. מאחוריך ציבור שלם! כל עם ישראל! אתה תנהיג אותנו לעולם ועד!״.

השר מאיר פרוש אמר לדרעי: “זה מאוד כואב לנו, זה הפסד ענק ליהדות החרדית. גם אם ר’ אריה לא יהיה סביב שולחן הממשלה לימים בודדים זה הפסד גדול. באתי לפה כי זה מה שאבי היה עושה, הוא לא עזב אותו לרגע וגם אנחנו לא נעזוב אותו”.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה ח”כ הרב ישראל אייכלר  סיפר על תחילת המאבק השלטוני נגד דרעי לפני שלושים שנה, “אז התבטא האדמו”ר מבעלזא שהיצר הרע ראה את המהפכה הרוחנית, וביקש לצער את מרן הרב עובדיה זצ”ל ולעצור את הרב דרעי, כדי שלא יהיה ראשם פנוי להמשיך ולבנות ת”תים, מקוואות וישיבות בכל הארץ – והיא לא תצלח”.

עשרות תומכים התאספו מחוץ לבית ברחוב הקבלן וחיזקו אותו בשירה.  בין השאר נשמעו קריאות: “הוא זכאי!”, ו”דרעי העם איתך”.

מוקדם יותר הערב הגיע ראש הממשלה אל ביתו של דרעי. הפגישה בין השניים נמשכה 45 דקות, ובמהלכה דנו בדרכים להשאיר את דרעי בממשלה למרות פסיקת בג״ץ.

השניים דנו על התרחישים הפוליטיים האפשריים, כאשר עו”ד של הליכוד מיכאל רבאליו, הצטרף לפגישה. בתום הפגישה, יצא ראש הממשלה הישר למכונית השרד וסירב לענות על שאלות.

צילום: דוברות שס ויונתן זינדל, פלאש90 

מועצת חכמי התורה דנה הערב כדי להכריע מה עושים בהמשך. במקביל, בוחנים כעת מי ייכנסו לנעליו של דרעי – וימונו לשרים במשרדי הבריאות והפנים.

שופטי בג”ץ פרסמו היום בשעה 16:00 את ההכרעה, כי יו”ר מפלגת ש”ס אריה דרעי לא יוכל לכהן כשר הפנים והבריאות בממשלת נתניהו השישית.

ההחלטה התקבלה ברוב של עשרה שופטים מתוך 11. השופט אלרון היה בדעת מיעוט וחשב שצריך לאשר את מינוי דרעי ולדחות את העתירות שהוגשו נגד המינוי. לפי אלרון ראש הממשלה צריך לפנות ליו”ר ועדת הבחירות כדי שיקבע אם יש בעבירות המס שבהן הורשע דרעי משום קלון.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צדק צדק תרדוף
    18/01/2023 19:42
    שופטים
  1. בפרשתנו בני ישראל מצווים למנות שופטים שישפטו את העם משפט צדק, עפ”י העיקרון המנחה “צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף” (דברים ט”ז, 20).

    המקרא מסביר מיד שעל מנת להבטיח צדק, אין לעוות את הדין; אין לשפוט לטובת צד ספציפי, אין להעדיף אנשים מסוימים — עשירים ובעלי שררה נוטים לקבל יחס מיוחד – ואין לקחת שוחד. בפרשת ויקרא (יט, 15) נאמר: “לֹא-תַעֲשׂוּ עָוֶל בַּמִּשְׁפָּט–לֹא-תִשָּׂא פְנֵי-דָל וְלֹא תֶהְדַּר פְּנֵי גָדוֹל: בְּצֶדֶק תִּשְׁפֹּט עֲמִיתֶךָ.” כלומר, אין להעניק יחס מיוחד לעשירים, בעלי שררה ומקושרים אחרים. אפילו בארצות שבהן כולם שווים בפני החוק, עשירים ובעלי שררה משיגים תוצאות טובות יותר, בין אם זה בזכות עורכי דין טובים יותר, נגישות נוחה יותר או סטטוס גבוה יותר. בפרשת שמות, התורה מזהירה כנגד התופעה ומבקשת להקדיש מאמץ מיוחד כדי להבטיח שלא יקרה מצב שבו “תַטֶּה מִשְׁפַּט אֶבְיֹנְךָ בְּרִיבוֹ” (כג, 6).

  2. דרעי בעסקת טיעון סיכם על יציאה מפוליטיקה.....
    19/01/2023 13:51
    יואב
  3. אני בעד רפורמה במערכת המשפט אבל במקרה דרעי בג”ץ צודק. כול הצדיקים שתומכים בדרעי יודעים שזו הצגה ומבחינה חוקית דרעי אמור להיות לא רק לא שר אלא גם לא חבר כנסת וזאת לפי התחייבות שלו בעסקת הטיעון. יחד עם זאת אין מניעה שימשיך להנהיג את ש”ס. עצם מינויו העצמי לתפקיד שני שרים מצביע על רצונו למנוע שלא תהיה שום דמות בש”ס שחס ושלום תתגלע ככישרון נוסף בתנועה. מזכיר עוד מישהוא כזה בליכוד……

  4. מילים מאוד יפות כרגיל.. אבל למה הכסף תמיד נדבק לך לידיים??
    19/01/2023 14:02
    מתן
  5. משכורת מאוד יפה אתה מקבל. למה כל הזמן להתלכלך.
    העיקר אין לוקסוס למחשבות אישיות.
    וחלק מהציבור אפילו מאמין.
    תמימים