‘לובשי גלימות מנסים לבצע הפיכה שלטונית’: הזעם בקואליציה

ההחלטה לפסול את מינוי אריה דרעי לשר מעוררת סערה במערכת הפוליטית בקואליציה תקפו את בג"ץ: "אינו מעוניין בפשרות וחפץ בשלטון ללא מיצרים על נבחרי הציבור" • באופוזיציה קראו לפיטורי דרעי: "אם לא יפוטר - ממשלת ישראל עוברת על החוק"
אריה ריבקינד
כ"ה טבת התשפ"ג / 18.01.2023 16:34

ההחלטה לפסול את מינוי יו”ר ש”ס, אריה דרעי, לשר עוררה היום (רביעי) כצפוי סערה במערכת הפוליטית. בעוד שבקואליציה תקפו בחריפות את בית המשפט העליון, באופוזיציה קראו לפיטוריו של דרעי.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה: “כעת, הרשות המחוקקת תאמר את דברה”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “לכל מציעי הפשרות וההסכמות – היום הובהר שביהמ”ש, שאינו נבחר, אינו מעוניין בפשרות וחפץ בשלטון ללא מיצרים על נבחרי הציבור. מי שעשו הפיכה משפטית ללא הסכמה והידברות, אינם מפנימים שהעם אמר את דברו בבחירות האחרונות באופן נחרץ. רפורמה עכשיו!”

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: “מאות אלפי אזרחי ישראל הביעו את אמונם באופן מובהק ברב דרעי, ואת רצונם לראותו שר בממשלה. ההחלטה לפסול אותו היא עוד דוגמה מוחשית לסיבות שיצרו את משבר האמון בין אזרחי ישראל למערכת המשפט. יהדות התורה תתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים לקיום רצון העם שבחר ברב אריה דרעי שייצג אותו בממשלה. מדינת ישראל זקוקה לרב אריה דרעי בהנהגה”.

שר ירושלים ומסורת ישראל ח”כ מאיר פרוש: “אחרי שהשמאל הפסיד בקלפי, חובשי הגלימות מנסים לבצע הפיכה שלטונית ממגדל השן. אנו תומכים תמיכה מלאה בהליכי החקיקה הנדרשים בכדי להחזיר את הרב דרעי לתפקיד שר בהקדם”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: “בשמאל טוענים שהדמוקרטיה בסכנה – והאמת שככה זה נראה היום. לא יכול להיות שבמדינה דמוקרטית 10 שופטים יחליטו במקום רוב אזרחי ישראל מי צריך לכהן כשר ללא כל בסיס בחוק. הממשלה לא תתפרק. נמשיך בעזרת השם לקדם את הרפורמה במערכת המשפט עבור כלל אזרחי ישראל והחלטת בג”צ רק מוכיחה שוב כמה היא חיונית”.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: “בג”ץ פוגע בהחלטתו במערכת המשפט ובאימון הציבור. לכל מציעי הפשרות וההסכמות – היום הובהר שביהמ”ש, שאינו נבחר, חפץ בשלטון ללא מיצרים על נבחרי הציבור. מי שעשו הפיכה משפטית ללא הסכמה והידברות, אינם מפנימים שהעם אמר את דברו בבחירות האחרונות באופן נחרץ. רפורמה עכשיו!”

שר הרווחה יעקב מרגי: “פסק דין שערורייתי שמוכיח לנו שוב מדוע האמון הציבורי במערכת המשפט נמצא בשפל חסר תקדים. שופטי בג”צ מבטלים במחי יד את בחירתם של 400,000 מצביעי ש”ס שהלכו לקלפי והביעו את רצונם שהרב אריה דרעי יתמנה לשר בכיר בממשלה.

“לא יתכן ששופטים שלא נבחרו על ידי העם יבטלו את רצון העם בטענה של ‘סבירות ומידתיות’. ההיפך הוא הנכון, לא ‘סביר’ ולא ‘מידתי’ ששופטי בג”ץ יבטלו את בחירת העם.

“נעשה הכל, כולל הכל, כדי למנות בחזרה את מנהיג תנועת ש”ס הרב אריה דרעי לשר בממשלה ולממש את רצון העם”.

השר במשרד הרווחה והביטחון החברתי, יואב בן צור: “מבחן הסבירות לא יכול להוות סיסמא משפטית עלומה שאין לה כוח משפטי בחוק בכל מדינה דמוקרטית בעולם, אשר באמצעותה כבוד בית המשפט מקדם החלטות מרחיקות לכת המונעות על ידי אג’נדות אישיות. האם שני מיליון בוחרים שהצביעו עבור ממשלת הימין בידיעה ברורה ונחרצת שיו”ר ש”ס אריה דרעי יכהן כשר הבכיר בשולחן הממשלה, הם אנשים לא סבירים?

“האם ראש הממשלה שנבחר בחוק, ומינה אותו אין לו סבירות לבחור את שרי הממשלה? רוב חברי הכנסת שהצביעו בקולם בעד בחירתו לשר, הם אנשים לא סבירים?

“בכל פרלמנט דמוקרטי הרשות העליונה היא המחוקקת – נבחרי ציבור בבית הנבחרים שנבחרו בהליך דמוקרטי ע”י בחירה ישירה של העם. כמדינה דמוקרטית לא סביר שהרשות השופטת תעצור בגופה את רצון העם במקרה שאין עילה משפטית הגיונית לפסול את בחירתה ואף תפסול חוקים בהינף יד.

“כנסת ישראל הוקמה בשביל לחוקק חוקים למען האזרחים. לא נסכים שהרשות השופטת תרמוס ברגל גסה את בית הנבחרים. והרשות המחוקקת תאבד את כוחה לבלתי רלוונטית.

“רבי אריה כמנהיג הדגול בתולדותיה של ישראל, הקדיש את כל חייו למען השליחות הציבורית, עם עשייה ללא לאות לביטחון וכלכלת ישראל. ברגעים אלו כל אזרחי ישראל עומדים כחומה בצורה לצידו, והוא ימשיך להנהיג את מדינת ישראל עוד שנים רבות.

כאישי ציבור שומרי חוק, נפעל לאיזון בין רשויות החוק, המחוקקת, השופטת והמבצעת. נקדם במהירות הבזק את פיסקת ההתגברות למען חוסנה הדמוקרטי של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית.”

השר למורשת הרב עמיחי אליהו: “החלטת בית המשפט היא אינה אחראית ומושפעת מאינטרס פוליטי צר. לשופטים אין סמכות בחוק להתעלם מחוק יסוד ולרמוס את ממשלת הימין הזו על החלטותיה.אני קורא לחבריי בממשלה לא להיענות לפסיקת בג”ץ שכן זו החלטה שאינה חוקית. ולקדם במהירות את הרפורמה במערכת המשפט”.

סגן שר התרבות ח”כ יעקב טסלר: “בג”צ שוב הוכיח היום כי עילת הסבירות אינה סבירה בעליל, תוך התיימרות להחליף את דעת העם ורצונו הברור, לראות את אריה דרעי כשר בממשלה כמייצג נאמן של מאות אלפי מצביעים, כפי שהוברר בבחירות האחרונות אך לפני כחודשיים. הקואליציה מאוחדת בצורך להשלים את הצעדים הנדרשים שיאפשרו מינוי מחדש של דרעי לשר כחוק ובקרוב מאד בעזרת השם”.

סגן השר אורי מקלב: “זו פסיקה של עוול ברור מאוד לכל אחד המראה את הצורך בשינוי השיטה הקיימת במערכת המשפט. פסיקה זו תהפוך לטריגר המניע לשינוי חקיקה מהותיים בכדי לייצור את האיזונים המתבקשים במערכת המשפט.”

ח”כ יצחק פינדרוס: “השימוש בנימוק של חוסר סבירות מלמד שביהמ”ש הוא לא שומר הסף של החוק, אלא שומר הסף של האג’נדה הפוליטית שלו. נעשה לשר הרב אריה דרעי עוול. תמצא הדרך להמשך מנהיגותו ותרומתו האדירה לממשלת ישראל משולחן הממשלה”.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה ח”כ ישראל אייכלר: “פושעי מלחמת התרבות ניכסו לעצמם את תואר ‘האדם הסביר’. זהו מעשה של התנשאות ועליונות משפחת המשפט. הם מכתיבים כי רק חילוניות, כפירה ואתאיזם זה סביר בעיניהם. הם בזים לציבור המאמינים בבורא עולם ובתורתו, ולשיקול דעתם של רוב היהודים בארץ ישראל כפי שבא לידי ביטוי בקלפי.

“הם חושבים שהסבירות ההגיונית נמצאת דווקא אצלם, והאמת היא שלרוכל בשוק מחנה יהודה, בשוק הכרמל ובשוק הערבי בחיפה ולנהגי המוניות וכל אדם ישר יש שכל סביר יותר, מאשר אנשי תרבות הרוע והדיכוי הדיקטטורי”.

ח”כ דני דנון : “יש מחוקקים בירושלים – אריה דרעי יהיה שר בממשלת ישראל. אין ספק שנכבד פסיקת בית המשפט העליון אך נכבד גם את רצון מאות אלפי אזרחי ישראל שבחרו ביו”ר שס אריה דרעי ורוצים לראות אותו בתפקיד בכיר בממשלת ישראל. אנו נחל באופן מיידי בחקיקה הנדרשת אשר תסלול את דרכו של דרעי חזרה לשולחן הממשלה.”

דגל התורה: “שוב בית המשפט מתערב בדברים שאין לו סמכות אחרי שהכנסת חוקקה חוק יסוד. בג”צ מקדיחים את תבשילם פעם אחר פעם ומתערבים בדברים לא להם. נתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים כדי שהרב אריה דרעי יכהן בממשלה”.

ראש האופוזיציה ויו”ר יש עתיד יאיר לפיד: “אם אריה דרעי לא יפוטר, ממשלת ישראל עוברת על החוק. ממשלה שאינה מצייתת לחוק, היא ממשלה לא חוקית. היא לא יכולה יותר לדרוש מהאזרחים לציית לחוק. אם אריה דרעי לא יפוטר, ישראל תקלע למשבר חוקתי חסר תקדים והיא כבר לא תהיה דמוקרטיה ולא תהיה מדינת חוק”.

יו”ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי: “ברור שהחלטת בית המשפט קשה לאזרחיות ואזרחים רבים. אבל במדינה דמוקרטית, מכבדים את הכרעת בית המשפט, מימין ומשמאל. כולם שווים בפני החוק. על נתניהו ודרעי להפגין אחריות ולכבד את הכרעת בית המשפט. כל החלטה אחרת היא מרד של הממשלה במדינת ישראל ומתן הכשר לכל אדם לעבור על החוק ולא לכבד החלטות בית משפט”.

ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו: “לכל מי שמכנה את עצמו ‘המחנה האמוני’ וקורא לא לכבד את פסיקת שופטי העליון על פסילת דרעי מכהונה כשר- אני רוצה להזכיר לכם פסוק מספר דברים: “שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים תִּתֶּן לְךָ בְּכָל שְׁעָרֶיךָ אֲשֶׁר ה’ אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לִשְׁבָטֶיךָ וְשָׁפְטוּ אֶת הָעָם מִשְׁפַּט צֶדֶק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מקנן בי חשש כבד
    19/01/2023 11:18
    אבו ג'ילדה
  1. שמדובר בפרומו (קדימון) לתיקים התפורים במשפט נתניהו.
    בתפילה ותקווה שרבש”ע יפר את מזימתם