יהודי שהגן על עצמו מפני תקיפה של ערבים – זוכה מכל אשמה

יהודי אשר התעמת עם ערבים ברחוב השלשלת בעיר העתיקה בירושלים, אשר הוגש נגדו לפני כ-4 שנים כתב אישום המייחס לו עבירות של התנהגות פרועה במקום ציבורי, תקיפה ואיומים - זוכה בבית המשפט המחוזי בירושלים מכל אשמה
חיים טוויל
כ"ה טבת התשפ"ג / 18.01.2023 16:21

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה לפני מספר ימים יהודי אשר התעמת עם ערבים בעיר העתיקה בירושלים בחודש אוגוסט 2018.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

האירוע החל כאשר הנאשם, שהיה אחראי על חנות של עמותת ‘עטרת כהנים’ ברחוב השלשלת, ביקש מהסוחרים הערבים בעלי החנויות הסמוכות, לפנות את החפצים אשר הונחו על הדלת ומול פתח החנות, וזאת משום שרצה לערוך במקום קידוש למתפללים החוזרים בשבת מהתפילה בכותל.

חרף בקשותיו, הסוחרים המקומיים התעלמו מפניותיו, ובשל כך הוא פינה את לוח השש-בש, שחסם את המעבר והסיט בגדים שנתלו על דלת החנות.

בעקבות כך מספר ערבים מקומיים, בעלי חנויות, החלו להתגודד סביבו, לאיים עליו, ניסו לפגוע בו ואף פגעו בו פיזית.

צעיר יהודי, לוחם ביחידה מובחרת בצה”ל, שעבר במקום בדרכו לתפילה בכותל, הבחין בהתגודדות וניסה לסייע ליהודי שהתוקף ונעמד חוצץ בין הניצים. במקום התפתחה תגרה, כאשר בסופה הנאשם עשה שימוש באקדח גז פלפל שהיה ברשותו כאקט של הגנה עצמית, על מנת להניס את התוקפים.

למרות שהאירוע תועד כולו במצלמות העיר העתיקה, החליטה המשטרה להעמיד את היהודי לדין באישומים של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, איומים והתנהגות פרועה במקום ציבורי, תוך שהיא מקבלת את גרסאות הסוחרים הערבים שטענו כי היהודי הוא זה שהחל בתקיפה, כאשר לא ניתן היה להבחין בסרטון, באופן מדויק, מי החל באלימות הפיזית.

לאחר ניהול הליך הוכחות עיקש, אותו ניהל עו”ד משה פולסקי מחוננו, זיכה שופט בית המשפט השלום בירושלים, השופט מוחמד חאג’ יחיא, את היהודי מעבירות התקיפה והאיומים, אך הרשיע אותו בעבירה של התנהגות פרועה במקום ציבורי, תוך שהוא מקבל את טענת ההגנה העצמית של הנאשם כפי שעלה מעדות הלוחם והנאשם.

עו”ד פולסקי הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי על הרשעת הנאשם בעבירה זו. לפני מספר ימים, זיכה בית המשפט המחוזי בירושלים, את הנאשם מכל עבירה, וזאת בהסכמת הפרקליטות.

עו”ד משה פולסקי, שייצג את הנאשם: “לאחר ניהול הליך הוכחות, קיבל בית המשפט את טענת הלקוח שלנו כי פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שהותקף, וזיכה אותו מעבירות התקיפה והאיומים, אך למרות זאת, בית המשפט הרשיע אותו בעבירה של התנהגות פרועה במקום ציבורי.

“אנו מברכים על ההחלטה האמיצה של בית המשפט השלום, שקיבל את מרבית הטענות שלנו, ודחה את גרסת המאשימה, וזאת חרף העובדה כי לא ניתן היה לראות בבירור בסרטון מי החל באלימות. עם כל זאת, לא יכולנו להשלים עם העובדה, שהלקוח שלנו, שאך ביקש לפנות את החפצים שהונחו על דלת ופתח החנות בה עבד, יוכתם בכתם של רישום פלילי, רק בשל כך שעמד באופן דווקני על זכויותיו וביקש לפנות את החפצים מפתח ודלת החנות.

“כמובן שאנחנו מברכים על החלטת בית שופטי בית המשפט המחוזי שציינו מייד בפתח הדיון כי לא נוח להם מהרשעת הנאשם, וזאת חרף הביקורת המסוימת שהייתה להם על התנהלותו”.

הוא הוסיף: “עיקר הביקורת שלנו אינה על בית המשפט, אלא על יחידת התביעות של משטרת ישראל. מהסרטון המתעד את האירוע ניתן לראות באופן ברור כי לפחות 4 מקומיים מתגודדים סביב הלקוח שלנו, צועקים עליו, מתגרים בו, מתקרבים אליו בצורה מאיימת, ואף תוקפים אותו פיזית, ומשום מה וללא כל הסבר משטרת ישראל מחליטה להעמיד את המעורב היהודי לדין, וזאת חרף הגרסה המליאה שמסר, וחרף קיומה של עדות ראיה, של עד ראיה אובייקטיבי לאירוע לוחם בצה”ל, שתמך בגרסת הלקוח שלנו, שמשום מה החליטו להתעלם ממנה, כל זאת בעוד שאף אחד מן המקומיים הערבים לא הועמד לדין בגין מעשיו באירוע.

“מצער מאד שצריך לנהל מאבק עיקש של כ-4 שנים על מנת שהצדק יצא לאור, כאשר עם מעט יותר התבוננות ושיקול דעת, ניתן היה לראות את הדברים מראש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות