בקואליציה סוכם: בצלאל סמוטריץ’ יהיה אחראי על הובלת חוק הגיוס

יוקם צוות שיטפל בהכנת חוק הגיוס - ויהיו חברים בו נציגים מכל סיעות הקואליציה • יו"ר ישראל ביתנו הגיש מחדש את הצעת חוק הגיוס, שהוגשה בכנסת הקודמת כהצעת חוק ממשלתית - אך לא הושלמה
חרדים 10
כ"ה טבת התשפ"ג / 18.01.2023 10:55

השר בצלאל סמוטריץ’ יהיה אחראי על הובלת חוק הגיוס. כך סוכם בפורום ראשי סיעות הקואליציה בתחילת השבוע, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר סמוטריץ’, השר איתמר בן גביר, השר יצחק גולדקנוף, סגן השר אבי מעוז ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני.

הפגישה עסקה בנושאים הבוערים על שולחן הממשלה ובהם חוק הגיוס וחוק הגיור.

לגבי החוקים סוכם כי יוקם צוות שיטפל בהם – ובו יהיו חברים נציגים מכל מפלגה בקואליציה.

לפי דיווח בערוץ 7, סמוטריץ’ קיבל את האחריות על חוק הגיוס, בשל כהונתו בתפקיד שר במשרד הביטחון,  למרות שבדרך כלל את החוק מוביל שר הביטחון בעצמו.

לפני שבוע הגיש יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מחדש את הצעת חוק הגיוס, שהוגשה בכנסת הקודמת כהצעת חוק ממשלתית, עברה אז רק בקריאה ראשונה, אך לא הושלמה.

ההצעה מבקשת לבסס מתווה חדש לגיוס תלמידי הישיבות ובוגרי מוסדות החינוך החרדיים, תוך עדכון יעדי הגיוס, הצבת יעד עלייה שנתי והגדרת השלכות כלכליות במקרה של אי-עמידה בו.

החוק שהגיש ליברמן מעניק סמכות לשר הביטחון לדחות שירות של בני המגזר החרדי עד גיל 21, ומעל גיל 21 תהיה חובת גיוס לכל תלמידי הישיבות, למעט כמה מאות בודדות. כמו כן, מוצע להפחית את הגיל הנדרש לקבלת פטור משירות סדיר לאחר דחיית שירות מ-24 ל-21, כדי לעודד השתלבות בשוק התעסוקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דוגמא אישית
    18/01/2023 11:53
    ישראל
  1. בתור אחד שלמד משפטים בזמן שהצהיר שתורתו אומנותו, הוא יוכל לחוקק חוק שילמד איך לרמות את המערכת ולהשתמט