עם פתרון משפטי מקורי: ישראלית שוחררה ממרוקו אחרי 9 חודשים

ישראלית שנעצרה במרוקו על 'עוקץ' בצרפת, נשארה בתנאי כליאה קשים במדינה הערבית - משום שהצרפתים לא הגיעו לקחת אותה • היא המריאה לצרפת רק לאחר תרגיל משפטי של עורך דינה • ישראלי-אמריקני עדיין מוחזק במרוקו בשל הברחת גת • עו"ד מרדכי ציבין: "מרוקו אינה עיר מקלט"
חרדים 10
כ"ד טבת התשפ"ג / 17.01.2023 19:28

בשל סכסוך דיפלומטי עם צרפת: שני אזרחים ישראלים שנעצרו במרוקו, נתקעו במדינה הערבית בתנאי כליאה קשים.

נגד השניים, אישה ישראלית ואזרח ישראלי-אמריקני, הוצאו צווי מעצר בינלאומיים של האינטרפול – והם נעצרו כאשר נחתו במרוקו. אלא שאז התברר: הצרפתים לא מגיעים לקחת אותם.

במשך תשעה חודשים הייתה הישראלית עצורה במרוקו, זאת בשל מעורבותה לכאורה בפרשת עוקץ של 300 אלף אירו במכירת ביטוחים ברשת. היא הורשעה שלא בפניה בצרפת ונידונה לשנתיים מאסר.

האישה  הגיעה למרוקו כדי לחגוג חתונה של קרובים, אך כאמור, עם נחיתתה נעצרה והוחזקה במעצר.

לכל אורך הדרך הבהירה הישראלית כי היא מסכימה להגיע לצרפת כדי להישפט, אך בצרפת לא עשו מאמץ להעביר אותה לחזקתם.

עו”ד מרדכי ציבין – אשר הפעיל אישי ציבור ובעלי תפקידים בכירים בעבר, ביניהם אלוף (מיל’) גיורא איילנד, שכיהן בעבר ראש המל”ל, אלוף (מיל’) אודי שני, בעבר מנכ”ל משרד הבטחון, ח”כ אביגדור ליברמן, ישראל חסון, והדיין החיד”ו וויס מקהילת סטמאר באנטוורפן, קונסול מרוקו בישראל, ולשכת נשיא המדינה –
נתקל בסירוב המרוקאים להסגירה לצרפת, כל זמן שהצרפתים לא יגיעו למרוקו לקחת אותה, בהתאם לנהלי ההסגרה הנהוגים בעולם.

בסופו של דבר נמצא פתרון משפטי מקורי בצרפת: עורך דינה הודיע לבית המשפט בצרפת כי אם המדינה תבטל את צו המעצר הבינלאומי נגדה, הישראלית תגיע מיוזמתה ותישפט בבית משפט.

וכך, לאחר תשעה חודשי מעצר קשים במרוקו, היא הגיעה לצרפת.

הישראלית היא לא היחידה. במרוקו נעצר לפני חודש וחצי אזרח ישראלי-אמריקני בגלל צו מעצר בינלאומי שהוציאה נגדו צרפת, בגין הברחת גת. הוא מוחזק במעצר, ובישראל חוששים שייתקע במעצר ממושך גם כן.

עו”ד מרדכי ציבין

עו”ד ציבין, שמטפל בהתנדבות בשני התיקים ומתמחה בסיוע לעצורים ישראלים בחו”ל, הידוע כבעל קשרים לא שגרתיים ברחבי העולם, המתמחה בטיפול, בסוגיות אינטרפול וצוי מעצר בינ”ל, בעצורים ישראלים בחו”ל, כמו גם ערבים במדינות אויב – אמר: “אני שמח שבא הקץ לסבלה של הישראלית שעזבה את מרוקו, מקווה שגם מרשי השני ישוחרר בהקדם. אני מודה ומעריך את שיתוף הפעולה, ההתחשבות האנושית וזכויות האדם שגילו רשויות האכיפה המרוקניים”.

הוא ציין, כי מרוקו כמדינה מכבדת אמנות בינלאומיות ונשמעת לצווי מעצר בינלאומיים, בניגוד למה שסבורים רבים מהישראלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות