לאחר פשרה: ישראל פריי חויב לשלם אלפי שקלים ל’ישיבת חומש’

בית המשפט ביטל פסק דין כנגד העיתונאי ישראל פריי, לאחר שלא התייצב לדיון בעינינו - אך הורה לו לשלם אלפי שקלים לישיבת חומש על הוצאות המשפט • התיק ימשיך להתנהל
אבי כץ
כ"ד טבת התשפ"ג / 17.01.2023 18:03

בית משפט השלום בירושלים פסק כי על העיתונאי ישראל פריי לשלם לישיבת חומש הוצאות משפט בסכום של 6,250 שקלים בעקבות אי התייצבותו לדיון בתביעת דיבה שהגישה נגדו ישיבת חומש, באמצעות עו”ד מנשה יאדו מחוננו.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

במסגרת זו הורה בית המשפט לבטל פסק דין שניתן בהיעדרו של פריי בסכום של 100,000 שקלים, וקבע כי ההליך המשפטי בתביעת הדיבה שהוגשה נגד פריי – יימשך.

בחודש ינואר 2022 הגישו הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש ומנכ”ל הישיבה, שמואל וונדי, תביעת דיבה – לאחר שפריי פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו ובו תמונה של מצבה ערבית שבורה וטען: “מתנחלים מהמאחז העברייני חומש תקפו בתים והשחיתו מצבות”.

יומיים לאחר מכן, בראיון לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM, טען פריי: “אנשים מאזור חומש לפני חצי שנה בלבד תפסו נער פלסטיני בן 14 תושב הכפר הסמוך, קשרו אותו לעץ, כפתו אותו והתעללו בו למשך חצי שעה. אני מספר את המציאות”.

בנוסף טען פריי: “סביב חומש יש אלימות קשה שמופנית כלפי הפלסטינים. יש אלימות רבה, כולל האלימות שמצוינת בתוך כתב התביעה, של התעללות בתושבי המקום של ניפוץ מצבות”.

בעקבות דבריו בריאיון הוגשה נגדו תביעת דיבה נוספת.

בית המשפט שדן בתביעות הדיבה הפנה את הצדדים להליך גישור. כאשר הגיעו ראש ישיבת חומש ומנכ”ל הישיבה לפגישה, הופתעו לגלות כי פריי אינו נוכח בה. לאחר ניסיונות רבים להשיגו ענה פריי כי לא ידע על דבר הפגישה וזאת למרות שעורך דינו קיבל את החלטת בית המשפט המפנה את הצדדים למגשר.

לאחר שפריי לא התייצב לדיון בבית המשפט הוא חויב במלוא סכום התביעה – 100,000 שקלים.

העיתונאי הגיש בקשה לביטול פסק הדין ובית המשפט קיבל את הבקשה והורה לחדש את הדיונים בתיק. לצד זאת נקבע כי פריי ישלם 4,000 שקלים הוצאות משפט לישיבת חומש וסכום נוסף של 2,250 שקלים על הליכים קודמים נגדו אותם לא שילם בעבר.

שמואל וונדי, מנכ”ל ישיבת חומש מסר: “פריי לא רק מפרסם שקרים שלא היו ולא נבראו אלא גם כאשר הוא נתבע על כך הוא בוחר לבזות את בית המשפט. אני שמח שבית המשפט חייבו על הוצאות המשפט. נמשיך להאיר את אורה של האמת עד מיצוי הדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות