פרוש לניידס: החרדים בעד רפורמה, העליון ‘הרוויח’ את זה ביושר

שר ירושלים נפגש עם שגריר ארה"ב: "אתם לא רוצים שנפגע בסטטוס-קוו בהר הבית, אל תצפו מאיתנו שנאפשר לרפורמים לשנות הסטטוס-קוו בכותל" • על מורת הרוח מהממשלה: "כשכיהן פה ראש ממשלה עם 6 מנדטים, בסיוע קואליציה צרה עם רע"מ, זה היה דמוקרטי מבחינתכם?"
אריה ריבקינד
כ"ד טבת התשפ"ג / 17.01.2023 15:07

שר ירושלים ומסורת ישראל, ח”כ מאיר פרוש, נפגש היום (שלישי) בלשכתו בכנסת עם שגריר ארצות הברית בישראל תומאס ניידס.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

בפגישה השתתפו מנהל אגף קשרי חוץ באגודת ישראל הרב אהרן דוד דייוויס, ומנהל הקשרים הפוליטיים בשגרירות ארה”ב בריאן ג’יימס ברוהאוס.

השגריר הדגיש את החשיבות שהוא רואה בחיזוק הקשר עם הציבור החרדי בישראל ועם נציגיו בכנסת ובממשלה, והזכיר בהתרגשות את המפגש שלו אצל מרן הגרי”ג אדלשטיין בביקורו בבני ברק.

השר דחה במהלך הפגישה את הניסיונות להתערב בצביון היהודי בכותל המערבי –  ואמר לשגריר: “אתם לא רוצים שנפגע בסטטוס-קוו בהר הבית, אל תצפו מאיתנו שנאפשר לרפורמים לשנות את הסטטוס-קוו בכותל המערבי”.

פרוש התייחס לדיווחים על מורת הרוח של גורמים בממשל האמריקני מהרכב הממשלה החדשה: “כאשר כיהן פה ראש ממשלה עם 6 מנדטים, בסיוע קואליציה צרה שהייתה בנויה על רע”מ, זה היה דמוקרטי מבחינתכם? אז הממשלה הנוכחית, שיש לה רוב מוצק של 64 מנדטים היא הרבה יותר דמוקרטית”.

השר פרוש הדגיש כי היהדות החרדית תומכת באופן מלא ברפורמה המשפטית שמוביל שר המשפטים יריב לוין: “השופט ברק חטף את השלטון לפני 25 שנה, מה שקרה אז היה לא דמוקרטי, ההצעה עכשיו היא להחזיר את הדמוקרטיה. רוב העם תומך ברפורמה, ושופטי העליון ‘הרוויחו’ את זה ביושר”.

השגריר ביקש מהשר לפעול כגורם ממתן בממשלה, למנוע מהלכים שיובילו להסלמה ביחסי ישראל והפלסטינים. השר השיב כי יהדות התורה לא דוגלת בעימות לשם עימות ובעד הרגעת הרוחות, אך הוא לא רואה בשום אופן אפשרות לשלום עם הפלסטינים, מאחר והם אינם מוכנים להכיר בנו כישות יהודית.

בתום המפגש החם סיכמו השגריר והשר לשוב ולהיפגש, בכדי לשמור על שיתוף פעולה פורה והדוק בין הממשל האמריקני לשרי הממשלה החדשה, ונציגי הציבור החרדי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות