“משפחת מנגיסטו מאד רוצה, אולם מתקשה לזהות את אברה בסרטון”

דובר צה"ל על הסרטון של חמאס: "במערכת הביטחון כולה בוחנים בשעות האחרונות את רמת המהימנות של הסרטון. אנחנו מעריכים שרמת המהימנות שלו סבירה"
חרדים 10
כ"ד טבת התשפ"ג / 17.01.2023 10:34

ארגון הטרור חמאס פרסם אתמול סרטון בו נראה לכאורה אברה מנגיסטו, הישראלי שמוחזק ברצועת עזה כבר שמונה וחצי שנים, כשהוא פונה למדינת ישראל ושואל מתי ישוחרר.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

דובר צה”ל, תא”ל רן כוכב, שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב־103fm – וסיפר: “במערכת הביטחון כולה בוחנים בשעות האחרונות את רמת המהימנות של הסרטון. אנחנו לא ננהל מגעים בנושא השבויים והנעדרים בתקשורת. תנועת החמאס עושה שימוש ציני לא ראוי, בעיניי גם לא חוקי, לא ערכי, לא מוסרי, לא הומניטרי – בזה שהיא מחזיקה באזרח ישראלי באופן לא חוקי, בניגוד למוסר, בניגוד לדין הבינלאומי. זה מעיד יותר מכל על הערכים הנלוזים של ארגון הטרור הזה”.

לדבריו, “אנחנו מעריכים שרמת המהימנות שלו (-הסרטון) סבירה, נאמר את זה כך. משפחתו מאוד רוצה, אבל מתקשה לזהות אותו באותו סרטון. אני לא יכול להכחיש או לאשר את המהימנות של הסרטון הזה, מכיוון שאנחנו לא יודעים את זה בוודאות”.

כוכב נשאל האם מנגיסטו בחיים – וענה: “אני חושב שאפשר לענות על התשובה הזאת בתשובה חיובית”.

הוא הוסיף : “אנחנו כל הזמן מתעסקים בשבויים והנעדרים. אין דבר יותר ערכי ויותר חשוב מאשר להחזיר הביתה את הבנים. אני יכול להעיד לפעמים גם ממקור ראשון שאנחנו עושים ככל שניתן להחזיר, יש לנו לא רק את אורון והדר בעזה, יש לנו גם גופות נעדרים וחללים שמקום קבורתם לא נודע בארצות ומדינות אחרות. מתעסקים בזה עשרות ומאות אנשים יום-יום, שעה-שעה”.

על כניסת הפוליטיקה לצה”ל – הבהיר: “כוכבי אמר בקולו, והלוי גם אתמול בנאום, שהיינו רוצים לשמור על עיקרון אחידות הפיקוד, הממלכתיות, שהוא שמוביל אותנו ואין עליו התפשרות. פגיעה בעיקרון הזה או ניסיון להתערב בשיקולים מקצועיים, מבצעיים, ערכיים, חינוכיים והחלטות הרמטכ”ל והדרג המקצועי הצבאי היא טעות. אנחנו עשינו את זה תמיד מול כל דרג מדיני וככה נמשיך לפעול. גם יואב גלנט, שר הביטחון שלנו, אמר את זה בקולו אתמול בנאום החלפת הרמטכ”לים. אנחנו מאוד נשמח להשאיר את צה”ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות