“יקבל את הראוי לו”: ח”כ יעקב טסלר הפך לסגן שר במשרד התרבות

סגן השר ח"כ יעקב טסלר אמר לאחר אישור המינוי: "הציבור החרדי משמר את התרבות והמסורת היהודית מדור לדור ואפעל בסייעתא דשמיא על מנת שיקבל את המענה הראוי לו"
אריה ריבקינד
כ"ד טבת התשפ"ג / 16.01.2023 22:39

ח”כ יעקב טסלר הצהיר היום (שני) אמונים לתפקיד סגן השר במשרד התרבות בישיבת מליאת הכנסת.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

המינוי אושר באיחור, מאחר ולבקשת סגן השר מיהדות התורה הצהרת האמונים נדחתה מהשבוע שעבר, בשל האבל הכבד על פטירתו של זקן חברי מועצת החכמים, הגר”ש בעדני זצ”ל.

סגן השר ח”כ יעקב טסלר אמר עם מינויו: “התרבות החרדית עשירה בתוכן ובעשיה ערכית נרחבת ומשמרת את המסורת היהודית מדור דור. בכוונתי ליזום תכנית מעמיקה לקידום צרכי התרבות החרדית והתורנית לציבור החרדי, שלא תמיד זכה ליחס הנדרש באופן ההולם את גודלו ואורח חייו.

“מהיכרותי את שר התרבות והספורט מיקי זוהר, אני יודע כי מדובר באיש חזון ומעש, מתאים וראוי. הספקתי לקיים עימו שיח ראשוני ושמחתי להיווכח כי צרכי המגזר החרדי חשובים לו מאוד.

“אין לי ספק כי בעזרת השם נוכל ביחד ובשיתוף פעולה לפעול למען אזרחי ישראל ולקידום צרכי התרבות במגזר החרדי”.

סגן השר הבהיר: “לתרבות החרדית יש שיח ושפה משלה, ושמורה לה כבוד ומקום מיוחד. בהתאם להסכמים הקואליציוניים התקציב יגדל בצורה משמעותית ואפעל יחד עם השר ומינהל התרבות לגבש קריטריונים להרחבת הפעילות, על מנת שהציבור החרדי יקבל את הראוי לו.

“אתמקד בס”ד בתמיכה במוסדות ציבור העוסקים במתן שיעורים והרצאות בהגות תורנית וחסידית ומחשבה יהודית, בהקמה, פיתוח ותמיכה במכוני מחקר תורניים וסיוע והכוונה בהקמת מוסדות תרבות חרדיים מקצועיים.

“לצד זאת, גם יצירת אפשרויות חדשות כך שכל אחד ואחד, באופן פרטי, יוכל ליהנות מתקציבי התרבות. דגש מיוחד יינתן עבור יצירת פעילות מתאימה לקשישים ומבוגרים, הורינו וזקנינו היקרים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמה בטלנים מאיישים את משכן הלייצים.
    17/01/2023 08:27
    משלם מיסים
  1. מי מספק את הקמח לתורה ולתרבות??

  2. הגיע הזמן
    18/01/2023 23:38
    בני
  3. כל הכבוד לחרדים שהחליטו להביא תחומים חדשים חשובים למגזר, לא צריך להתייחס להסתה