נתניהו: תבהלת שווא, הרפורמה תצא לדרך, אין לנו כוונה להתנצל

ראש הממשלה התייחס בישיבת סיעת הליכוד לרפורמה המשפטית: "רק בישראל יש לשופטים וטו על בחירה והם ממנים ופוסלים אחרים" • תקף את השמאל: "ההפחדות אותן הפחדות, הרחבה אותה רחבה, העמותות אותן עמותות – רק השלטים מתחלפים. אין חדש תחת הכסף – הכסף הזר"
אריה ריבקינד
כ"ג טבת התשפ"ג / 16.01.2023 16:33

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (שני), בפתח ישיבת סיעת הליכוד, לרפורמה שמוביל שר המשפטים יריב לוין במערכת המשפט.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

“הדיון ברוב ערוצי התקשורת סביב הרפורמה הוא שטחי וחד צדדי, הכל נועד לייצר תבהלת שווא על קץ הדמוקרטיה, הרס המדינה ועוד סיסמאות”, אמר ראש הממשלה.

“האמת כמובן הפוכה. ברוב גדול של מדינות דמוקרטיות בעולם מתקיימות הרפורמות שהציג לוין. רק בישראל לשופטים יש זכות וטו, והם אלה שלרוב מממנים בפועל את חבריהם, ופוסלים אחרים. ברוב הדמוקרטיות בעולם היועצים הם כשמם – יועצים ולא מחליטים”.

לדבריו, “דעתם של היועצים נשמעת, אבל לא מחייבת. ברוב המדינות הדמוקרטיות בעולם יש פיסקת התגברות על החלטות שיפוטיות. כשבוחנים אחת לאחת את הרפורמות המוצעות, לא רק שאינן חריגות בהשוואה למדינות דמוקרטיות אחרות, אלא זו הנורמה שקיימת ברובן המכריע. מי שנמצא ב’אוף סייד’ מול הדמוקרטיות זו דווקא מדינת ישראל”.

הוא הדגיש: “אנחנו באים ליישר קו עם רוב המדינות הדמוקרטיות בעולם – ארה”ב, בריטניה וצרפת הן לא דמוקרטיות? יש שם הרס? קץ הדמוקרטיה? חורבן שלטון החוק? זה אבסורד מוחלט”.

נתניהו הוסיף: “אין לנו שום כוונה להתנצל על יוזמת השר לוין, להיפך. לאורך כל מערכת הבחירות הנושא עלה פעם אחר פעם, הוא הדגיש זאת במפורש. כך עשו גם חברי הליכוד. גם אני התראיינתי יומיים לפני הבחירות ואמרתי שנערוך תיקונים במערכת המשפט”.

“הרפורמה תצא לדרך, וכפי שלא נרתענו בעבר מהתקפות השמאל והתקשורת, לא נירתע גם הפעם. ההפחדות אותן הפחדות, הרחבה אותה רחבה, העמותות אותן עמותות – רק השלטים מתחלפים. אין חדש תחת הכסף – הכסף הזר. לאחר דיונים מעמיקים נקדם את הרפורמה ונעשה זאת לטובת כל אזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות