יריב לוין רתח: “אין לכם עציצים במשרד, עשיתם מהשר עציץ!” • צפו

המשנה ליועמ"שית תקף בוועדת חוקה: "הממשלה תהיה מעל החוק" • שר המשפטים הגיב בחריפות: "לא הכרתי את עמדתך. אולי כדאי שהייעוץ המשפטי לממשלה ישמע מה יש לשר המשפטים להגיד? אתה חושב שעציץ יושב מולך. כך זה נתפס, כך זה נראה - וזה דבר שלא יעלה על הדעת"
אריה ריבקינד
כ"ג טבת התשפ"ג / 16.01.2023 14:02

ועדת חוק, חוקה ומשפט בראשות ח”כ שמחה רוטמן דנה היום (שני) בהצעת חוק היועמ”שים.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

על פי ההצעה, תפקיד היועץ המשפטי במשרדי הממשלה יהפוך למשרות אמון, ויכפיף את היועצים אך ורק לשרים ולא ליועצת המשפטית לממשלה. שר לא יהיה מחויב לפעול על פי הנחיות היועץ – וכן יוכל לבחור עו”ד פרטי שייצג אותו בבג”ץ, אם ירצה בכך.

המשנה ליועמ”שית עו”ד גיל לימון תקף בחריפות את הרפורמה המתגבשת: “מי שכותב את החוק, שולט על בחירת השופטים וגם מוסמך לעקוף את פסיקתם – אינו כפוף לחוק. אם יתקבלו ההצעות האלה – הממשלה לא תהיה מעל החוק, היא תהיה החוק”.

השר יריב לוין, שהשתתף בדיון, זעם על לימון וטען כי חוות הדעת שלו לא הובאה לידיעתו עד לרגע הדיון: “אתמול התקיימה בלשכתי ישיבה בהשתתפות היועמ”ש וכל המשנים, לרבות עו”ד גיל לימון. אף אחד לא חשב להגיד לי שזה מה שהולכים להגיד היום בוועדה. להכין חוות דעת מאחורי גבו של השר, לשמוע אותה פעם ראשונה כאן, אלו דברים שלא יעלו על הדעת.

“לא ביקשו את דעתי על כך.  אולי כדאי שהייעוץ המשפטי לממשלה ישמע מה יש לשר המשפטים להגיד? ככה אולי, ייתן לי צ’אנס לי לפחות. מתייחסים אליי כמו לעציץ. כשנכנסתי ללשכת שר המשפטים שמתי לב מיד לדבר אחד – שבלשכה הזו אין עציץ. ואמרתי, אני יודע למה – כי העציץ יושב מולך. כך זה נתפס, כך זה נראה וזה דבר שלא יעלה על הדעת.

“אני פרסמתי תוכנית והצגתי אותה לציבור, אבל אתם עסוקים לסכל זאת באמצעות סחבת. יש לי טענות קשות אלייך ברמה המקצועית.

”איך יכול להיות שיוצאת חוות דעת אחת, בלי מילה אחת על משפט משווה, בניגוד לחוקים שלכם שאתם קבעתם. אין אף מדינה בעולם שיכול להתרחש בה מה שקרה עכשיו, שהיועץ הוא הקובע והוא המחליט”.

לוין המשיך לתקוף: “אני רוצה לעדכן את הייעוץ המשפטי לממשלה: מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, אני מגיע לכאן כי אני רוצה לשמוע את נציגי הציבור מכל הקשת הפוליטית, אתם בכל הכבוד לא עומדים מעל מי שהציבור בחר. אף אחד לא שמכם לקבוע מי האינטרס הציבורי”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לוין צודק
    16/01/2023 20:00
    הפילוסוף
  1. ישר כוח לוין.המשך בדרכך הצודקת להבראת מערכת המשפט ולשיקום הדמוקרטיה מהנזק שנגרם להם על ידי עברייני מערכת המשפט שבזים לנבחרי הציבור ואכן נראה שרואים בהם כעציצים.

  2. יריב לוין תמשיך אל תכנע....
    16/01/2023 20:12
    מנש
  3. קולינו הושתק והוגכח ובוזה במשך שנים רבות המהפכה של 77 צריכה לקרות עכשיו או לעולם לא!!!! אל תשים לב לקולות היבבה שלהם ככה הם ולזה הם נולדו …..לשקר לרמאות לגזענות להתנשאות …..עכשיו הגיע הזמן לעשות את דרך האמת

  4. יריב לוין לא עציץ
    17/01/2023 00:19
    אירית דדון
  5. חזק ואמץ השר יריב לוין, השאר נאמן לדרכך ולצדקתך. לעולם לא תצעד לבד. אל פחד, אנחנו רבים יותר ואנחנו איתך!

  6. יריב לוין
    17/01/2023 06:54
    יואב
  7. צודק במאה אחוז

  8. בית משפט לרשע
    17/01/2023 09:19
    אריק
  9. חזק ואמץ יריב לוין

  10. לוין
    17/01/2023 16:40
    סטודנט לרפואה
  11. אתה לא עציץ.
    אתה דחליל בגינה של ביבי.