הדרכים בהם ניתן לקבל אזרחות ישראלית לבן זוג

זרים רבים מכל רחבי העולם רוצים להגיע ולהשתקע בישראל • הנה כמה נקודות שמומלץ לבדוק לפני שאנו בוחרים עורך דין לענייני הסדרת מעמד
תוכן שיווקי
כ"ג טבת התשפ"ג / 16.01.2023 01:11

בשנים האחרונות אזרחות ישראלית נעשתה פופולרית במיוחד. זרים רבים מכל רחבי העולם רוצים להגיע ולהשתקע בישראל. ישנם כמה דרכים בהם זרים יכולים לקבל אזרחות ישראלית. דרך אחת היא באמצעות חוק השבות. חוק זה אומר כי כל יהודי באשר הוא יכול לעלות לארץ ישראל ולקבל אזרחות ישראלית.

דרך שנייה בה אפשר לקבל אזרחות ישראלית היא דרך חוק האזרחות. חוק האזרחות מאפשר קבלת אזרחות על ידי שהייה בישראל.

חוק האזרחות מדבר על אדם בגיר, שהוא לא אזרח ארץ ישראל, עליו להימצא בישראל למשך כ-3 שנים מתוך 5 שנים שקדמו ליום בו הגיש את הבקשה, עליו לדעת את השפה העברית, ברגע קבלת אזרחותו הישראלית יהיה עליו לוותר על אזרחותו הקודמת ועליו להצהיר נאמנות למדינת ישראל.

דרך נוספת בה אפשר לקבל אזרחות ישראלית היא דרך זוגיות או נישואין. כאשר יש בני זוג ואחד מבני הזוג הוא זר והשני בעל אזרחות ישראלית, יש שתי דרכים בהם יוכלו לקבל אזרחות ישראלית לבן זוג. הדרך הראשונה היא באמצעות נישואין אזרחיים במדינה זרה. על הזוג יהיה להיכנס לתהליך הנמשך כ-4 שנים ובו יגישו בקשה להסדר המעמד. בנוסף לבקשה יהיה על בני הזוג לצרף מסמכים רבים המעידים על כנות הקשר. בהמשך התהליך יהיו ראיונות לבחינת הקשר ובדיקות ביטחוניות.

הדרך השנייה היא לזוגות שבחרו או לא יכולים להתחתן אך מקיימים חיים משותפים ביחד. לזוגות אלו קוראים ידועים בציבור, זוגות אלו מקבלים כמעט לחלוטין את אותן זכויות אשר מקבלים זוגות נשואים. בשל מורכבות קבלת אזרחות ישראלית ובשל כך שההליך עלול להיות ארוך, קשה ומייגע כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין המומחה בתחום.

הנה כמה נקודות שמומלץ לבדוק לפני שאנו בוחרים עורך דין לענייני הסדרת מעמדים.

• ניסיון לצד ותק – אחד הדברים החשובים ביותר שנרצה שיהיה לעורך הדין איתו נרצה לעבוד הוא הניסיון לצד הותק של העורך דין. עורך דין עם ניסיון וותק כבר עבר מספר בקשות לקבלת אזרחות ישראלית והוא יידע כיצד להתמודד עם הבירוקרטיה והמסמכים שצריכים בנושא.

• מוניטין – כאשר יש לעורך דין ותק וניסיון בתחום, לבטח צבר לעצמו מוניטין רב. מוניטין הוא דבר חשוב שיהיה לעורך הדין איתו נרצה לעבוד. מומלץ לבדוק לגבי המוניטין של העורך דין, לבדוק לגבי בקשות וטיפולים קודמים בהם עסק העורך דין וזאת בשביל לקבל אינדיקציה טובה לגבי מי שאתם הולכים לעבוד איתו.

• המלצות – כיום, ניתן למצוא המלצות רבות על עורכי דין במנועי החיפוש ומגוון הרשתות החברתיות השונות. מומלץ לבדוק במקומות אלו אודות עורך הדין איתו נרצה לעבוד. באתר האינטרנט של עורך הדין נוכל לראות מה לקוחות קודמים חושבים על אותו עורך דין והאם הם ממליצים עליו, אם לאו.

לסיכום, כאשר בוחרים עורך דין, חשוב מאוד לבצע את הבדיקות הנכונות ולבחור את העורך דין הטוב ביותר עבורנו. https://www.dangel-law.co.il/

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות