בערוץ 13: מדוע שרי רוט אמרה לעיסאווי פריג’ “כמוני כמוך…” • צפו

הפרשנית שרי רוט, איש התקשורת גדעון לוי, והשר לשעבר ממרצ עיסאווי  פריג', חברי הפאנל בתכנית 'אזור בחירה' בחדשות 13, בהגשת רביב דרוקר - על הנשיא הרצוג ותיווך על הרפורמה המשפטית • שקרי רוט: "לנשיא הרצוג זה לא קל, מגיעה לו מילה טובה"
חרדים 10
כ"ג טבת התשפ"ג / 15.01.2023 23:25

נתניהו, היום בישיבת הממשלה: לפני חודשיים התקיימה בישראל הפגנה ענקית, אם כל ההפגנות, מיליוני אנשים יצאו לרחובות כדי להצביע בבחירות. אחד מהנושאים המרכזיים שהם הצביעו עבורו הוא ביצוע רפורמה במערכת המשפט.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

הרצוג: בשבוע האחרון אני פועל כל הזמן בכל דרך ובמאמצים בלתי פוסקים עם הגורמים הרלוונטיים במטרה ליצור דיאלוג ושיח רחב היקף שאני מקווה שיניב תוצאות. אני מודה בכנות שאינני בטוח בהצלחת המהלך. יש רצון טוב מצד הגורמים השונים אשר האחריות מוטלת עליהם, אבל הדרך עוד ארוכה והפערים משמעותיים.

רביב דרוקר: אני חייב להודות שמאמץ התיווך של נפתלי בנט בין זלנסקי לפוטין היה נראה לי עם יותר פוטנציאל מאשר המאמץ הזה. עכשיו בואו נדבר ברצינות: אני מאמין להרצוג שהוא פועל ללא ליאות. האם, שרי רוט, זה תפקידו של הנשיא, לפעול במאמץ תיווך, או שתפקידו הוא להגיד את עמדתו בנושא?

שרי: תראה, גילוי נאות – אני מאד מעריכה את בוז’י הרצוג. אני חושבת שהוא מתחילת הדרך יודע ללכת על קו התפר בין הרצון להגיד, לבין הרצון להיות ממלכתי. ואני חושבת שזה משהו מאד חשוב בתפקיד הנשיא, בוא, היה לנו נשיא קודם שכל כך הרבה כשל בקטע הזה של איבוד קו התפר הזה, שאני חושבת שלהרצוג מגיעה מילה טובה. וזה לא קל לו, בטוח שיש לו את הדעה שלו, הוא בן אדם שבא מהפוליטיקה ויש לו את הדעות שלו, אבל הוא עושה את זה בזהירות ואני חושבת שזה יפה מאד.

גדעון לוי: מפא”יניק קלאסי, היה וישאר ועודו ויהיה…

דרוקר: תסביר, כשאתה אומר מפא”יניק, לא כולם מבינים את רמת התיעוב שאתה חש כלפי המושג הזה, מה המטענים שיש לך עליהם.

לוי: לא, לא, לא – כלפי ‘יש עתיד’ יש לי יותר תיעוב… מפא”י זה כבר היסטוריה. אבל אני מתכוון לדרך פעולה של לנסות תמיד לפשר ולהיות גם וגם ולנסות למצוא חן בעיני כולם.

אין כאן מקום לפשרה, יש פה שתי עמדות באמת חריפות מאד, האחת קיצונית ואחת קיצונית יותר, אולי לא קיצוניות אבל מאד רחוקות זו מזו וקשה לפשר בין שתיהן. מה זאת אומרת הוא יפשר? ישים במקום 61, 65?

דרוקר: עיסאווי, מה הדעה שלך?

עיסאווי  פריג’: הרצוג רוצה להיות ממלכתי בזמן שאין מקום לממלכתיות.

דרוקר: אני נוטה להסכים איתך. מה הסיכוי שהערבים יבואו?

פריג’: צר לי מאד להגיד לך, אני לא מאמין שהערבים יקחו חלק בהפגנות.

דרוקר: אתה באת?

פריג’: באתי, אבל כאינדבידואל.

דרוקר: למה הם לא יבואו?

גדעון לוי: כי לא רוצים אותם.

פריג’: כי יש חשבון ארוך של מערכת בתי המשפט עם הציבור הערבי. אני אומר לך, אני, כאזרח ישראלי ערבי, ציפיתי שמערכת בית המשפט תגן עלי בחוק הלאום, בחוק וועדות קבלה…

שרי רוט: כמוני כמוך…

פריג’:  אז עדיין הערבים לא שם, רק כיחידים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות