“זרקו ביצים”: התפרעויות אלימות מול חנות סלולר בגאולה • צפו

כוחות משטרה, כולל פרשים, פיזרו התפרעות אלימה בשכונת גאולה, לאחר שמפגינים ניסו לפגוע פיזית בחנות סלולר • הפורעים ריססו גז פלפל והשליכו ביצים לעבר השוטרים • בן גביר למפכ"ל: מה קורה בהפגנה? • אשת תקשורת: "לא ייאמן. המשטרה מודה שאישרה את המחאה נגד החנות"
יוני גרין
כ"ג טבת התשפ"ג / 15.01.2023 22:08

כוחות המשטרה, כולל פרשים, פעלו הערב (ראשון) בשכונת גאולה בירושלים, בעקבות הפרת סדר אלימה של קיצונים, במהלך הפגנת מחאה בה השתתפו כ-400 מפגינים נגד  חנות המוכרת טלפונים סלולריים ללא “כשרות” ברחוב מלכי ישראל.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

לפי המשטרה, בתחילת הערב פעלה המשטרה לאפשר את קיום המחאה נגד החנות כחוק, אולם בשלב מסוים החלו המפגינים הקיצונים לנסות לפגוע בחנות הסלולר, כשדחפו פיזית את השוטרים שחצצו בין המפגינים לחנות.

ידוי בקבוק לעבר השוטרים. צילום: דוברות המשטרה

בשלב מסוים פורעי חוק ריססו גז פלפל והשליכו ביצים לעבר השוטרים, ולאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה, ללא הואיל – והפרות הסדר נמשכו, תוך יידוי ביצים וחפצים לעבר השוטרים, כוחות המשטרה הדפו את הפורעים ועצרו חשוד אחד, שנתפס כשהוא משליך ביצים לעבר השוטרים.

כוחות המשטרה פועלים במקום לשמירת הסדר.

“משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר ונדליזם, התפרעות אלימה וכל ניסיון לפגוע בבעלי עסקים, באזרחים או בשוטרים”, נאמר בהודעת המשטרה.

אשת התקשורת אריאלה שטרנבך מחדשות 13 הגיבה בחשבון הטוויטר שלה על הודעת המשטרה: “זה פשוט לא ייאמן. המשטרה מודה שהיא אישרה את המחאה נגד החנות, שמי שעומד מאחורי המחאות האלה זו אותה מאפיה שכבר יותר משנתיים המשטרה לא מצליחה לשים את ידה עליה – למעט כתב אישום אחד – ולעצור את הסחיטה והאלימות והוונדליזם, ממנה סובלים בעלי חנויות הסלולאר במגזר. אין לתאר”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה הערב אל מפכ”ל המשטרה  קובי שבתאי, בעקבות תעודים של אלימות כלפיי מפגינים חרדים,  על מנת לבדוק את הנושא ולקבל את פרטי האירוע ותמונת המצב המלאה מהמקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות