לעיני התלמידים בבית הספר: תלמיד כיתה ב’ נלקח למתקן כליאה בנתב”ג

משטרת ההגירה עצרה ביום חמישי האחרון תלמיד כיתה ב׳, בסמוך לבית ספרו ביפו. זאת, בניגוד להתחייבות רשות האוכלוסין שלא לבצע מעצרי ילדים בבתי ספר. הילד בן ה-8, חסר מעמד חוקי שמשפחתו הגיעה לישראל מגאנה,  הוצא באמצע יום הלימודים, נעצר, והוכנס למתקן כליאה בנתב”ג שמיועד לשוהים לא חוקיים לקראת גירושם – מתקן סגור שאיש לא מורשה
חיים טוויל
כ"ב טבת התשפ"ג / 15.01.2023 15:29

משטרת ההגירה עצרה ביום חמישי האחרון תלמיד כיתה ב׳, בסמוך לבית ספרו ביפו. זאת, בניגוד להתחייבות רשות האוכלוסין שלא לבצע מעצרי ילדים בבתי ספר.

הילד בן ה-8, חסר מעמד חוקי שמשפחתו הגיעה לישראל מגאנה,  הוצא באמצע יום הלימודים, נעצר, והוכנס למתקן כליאה בנתב”ג שמיועד לשוהים לא חוקיים לקראת גירושם – מתקן סגור שאיש לא מורשה לבקר בו.

גורמים בבית הספר טוענים, כי נציגי רשות האוכלוסין הודיעו כי עובדת סוציאלית מטעמם תבצע תשאול במקום, בעקבות מעצר האם קודם לכן. רק בהמשך, כך נטען, הודו כי בכוונתם לעצור את הילד.

במוסד הלימודי טוענים עוד, כי לבסוף לא הייתה כלל עובדת סוציאלית.

הילד בן ה-8 נולד בישראל והוריו גרושים. רוב השבוע הוא שוהה אצל אביו, ופעמיים בשבוע אצל אימו, שוהה בלתי חוקית מגאנה משנת 2012, שנעצרה ביום ראשון שעבר  על ידי הרשות, וביום רביעי שוחררה בתנאי שתשוב למחרת עם בנה לקראת גירושם מהארץ.

כששבה ללא בנה וללא דרכון או ציוד אחר, לקחו אותה פקחי הרשות לביתה, ומשם המשיכו לבית הספר של הבן ועצרו אותו.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: “מדובר בשוהה בלתי חוקית מגאנה הנמצאת בישראל כבר כמה שנים, ואשר התבקשה בעבר לצאת מישראל ואף חתמה על התחייבות לכך. לגברת שני ילדים החיים בגאנה ועוד ילד החי איתה בישראל. היא נעצרה לפני כשבוע ושוחררה לאחר שהתחייבה להתייצב עם בנה להמשך התהליך.

“כאשר התייצבה ללא הילד ולא שיתפה פעולה עם ההליך, נאלצו עובדי מינהל אכיפה וזרים להתלוות אליה לביה”ס. בתיאום עם מנהלת ביה”ס ובסיועה, הוצא הילד לרכב בו שהתה האם, והתאחד עם אמו להמשך תהליך הרחקתה מישראל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה מה
    15/01/2023 15:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שחשוב????

  2. ושבו בנים לגבולם
    16/01/2023 12:09
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ושבו בנים לגבולם