נתניהו: “לא ניסחף לסיסמאות מתלהמות, נשלים הרפורמה”

ראש הממשלה בישיבת הממשלה: "לפני חודשיים התקיימה הפגנת ענק. מיליונים יצאו להצביע על הכוונה לבצע את הרפורמה" • קרא לראשי האופוזיציה "להימנע מביטויים כמו 'מלחמת אחים', יש לקיים שיח ענייני בוועדת החוקה" • השרה מירי רגב: "יריב לוין - אל תחשוש ואל תפחד"
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשפ"ג / 15.01.2023 12:06

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, לעימות הפוליטי סביב הרפורמה במערכת המשפט ואמר כי הממשלה לא מתכוונת “להיסחף לסיסמאות” – ותשלים את תהליך החקיקה של הרפורמה המשפטית.

נתניהו קרא לראשי האופוזיציה להימנע מביטויים כמו “מלחמת אחים” וטען שכאשר הליכוד היה באופוזיציה, הוא נמנע משיח כזה.

“לפני חודשיים התקיימה בישראל ‘הפגנה ענקית’, אם כל ההפגנות”, אמר נתניהו בפתח דבריו. “מיליוני אנשים יצאו לרחובות להצביע בבחירות. אחד מהנושאים שהצביעו עבורם הוא ביצוע הרפורמה במערכת המשפט. בימים האחרונים טוענים גורמים שונים שהציבור לא ידע אז את כוונתינו. הנה ציטוט ממערכת הבחירות שאני אמרתי – ‘נעשה את התיקונים הדרושים במערכת המשפט, מתכוונים לתקן את המערכת, להציל אותה ולא להרוס'”.

נתניהו הוסיף: “אמרנו אין-ספור פעמים. מיליוני אזרחים שהצביעו עבורינו ידעו על הכוונה לבצע הרפורמה. יותר מזה – הם דרשו מאיתנו. יש גם רבים מאלה שלא הצביעו עבורנו שהסכימו לזה. הקריאה הזו באה לאורך השנים מכל הקשת הפוליטית. דברים ברוח זו נאמרו בעבר על ידי ממשלות מימין ושמאל, ואף אחד לא ביקש אז לומר שמדובר בקץ הדמוקרטיה.

“אנחנו מבקשים להשיב את האיזון לרשויות”, אמר ראש הממשלה. “יש לקיים שיח ענייני בוועדת החוקה של הכנסת, ולא להיסחף לסיסמאות מתלהמות של הרס המדינה ו’מלחמת אחים’. כשאנחנו היינו באופוזיציה לא קראנו ל’מלחמת אחים’. מצפה מראשי האופוזיציה לנהוג ברוח דומה. אנחנו נשלים את חקיקת הרפורמה באופן שיתקן ויחזיר את האמון של הציבור,  שכל כך זקוק לרפורמה הזאת במערכת המשפט”.

שרת התחבורה מירי רגב התייחסה לפני ישיבת הממשלה לביקורות על הרפורמה במערכת המשפט ותקפה את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

“אין ספק שהנאום של הנשיאה חיות בשבוע שעבר היה פוליטי. זה נאום של איבוד עשתונות שלא היה במקומו. במקום שתבוא ותגיד כיצד הם מנסים לטפל במשבר האמון הגדול של הציבור במערכת המשפט היא באה ותוקפת. הרשות השופטת דרסה ברגל גסה את הממשלה והכנסת, ואנחנו נבחרי הציבור הריבון, ולא הרשות השופטת שהלכה רחוק מדי”.

היא הוסיפה: “מה שראינו זה לא שמירה על הצדק אלא על הכוח במועדון הסגור שנקרא בית המשפט העליון. הגיע הזמן שהכוח יחזור לעם ולציבור. לכן אני רוצה לברך את שר המשפטים יריב לוין ולומר לו: ‘אל תחשוש ואל תיבהל'”.

הממשלה אישרה הבוקר את המנכ״לים החדשים: שלומי הייזלר – משרד האוצר. כפיר סויסה – משרד התרבות. קובי בליטשטיין – משרד האנרגיה. אמנון מרחב – משרד הכלכלה. יהודה אבידן – מנכ״ל הדתות. אסף צלאל – משרד החינוך.

הממשלה החליטה היום גם על הקמת משרד ההסברה, שבראשו תעמוד השרה גלית דיסטל אטרביאן וכן על צירוף חברת הכנסת מאי גולן כשרה בממשלה.

כמו כן, הממשלה החליטה על העברת שטחי פעולה וסמכויות ממשרד החינוך ומהמשרד לשיווין חברתי, למשרד ראש הממשלה, זאת בהתאם להסכמים הקואליציוניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות