בקרוב אצלכם, עמדת טעינה לרכב חשמלי?

תוכן שיווקי
|
כ"ב טבת התשפ"ג / 15.01.2023 10:56
הרכבים החשמליים הם העתיד של עולם הרכב העולמי והישראלי: מכירת הרכבים החשמליים שוברת שיאים בכל שנה מחדש • תדעו שהנסיעה ברכב חשמלי הינה חסכונית יותר, אמינה יותר ונוחה יותר מנסיעה ברכבי בנזין או סולר • רכשתם רכב חשמלי או שאתם מתכננים לרכוש אחד?

עמדת טעינה לרכב חשמלי זהו מוצר הכרחי עבורכם וככל שתציידו בו הנוחות היא מורגשת.

כל בעל רכב חשמלי עם חנייה בטאבו, בבית פרטי או משותף, יכול לבצע התקנת עמדת טעינה פרטית בחניה. שוק עמדות הטעינה רווי בהמון סוגי עמדות טעינה. אז באיזו עמדה כדאי לבחור? במאמר זה נעזור לכם לגבש החלטה.

שלב ראשון בחירת עמדת טעינה לפי סוג הרכב.

יש כמה דגשים שצריך לקחת בחשבון כדי לבחור את העמדה האולטימטיבית. השלב הראשון הוא סוג הרכב שלכם.

בשוק הישראלי יש מגוון לא מבוטל של רכבים חשמליים, לכל רכב מפרט שונה. שימו לב אם הרכב שלכם מקבל טעינה חד פאזית או תלת פאזית.

רכבים שיודעים לקבל טעינה חד פאזית, יכולים לקבל טעינה של עד 8 קילוואט שעה. בעוד שרכבים תלת פאזיים יכולים לקבל עד 22 קילוואט שעה.

רוב הרכבים התלת פאזיים כיום יודעים לקבל 11 קילוואט שעה תלת פאזי.

לאחר שאבחנתם את סוג הרכב תוכלו לדעת איזו עמדה אתם צריכים, תלת פאזית או חד פאזית.

אנו ממליצים לבחור בעמדה תלת פאזית בכל מקרה, כי אין לדעת איזה רכב תקנו לאחר מכן. אם תקנו רכב תלת פאזי עדיף שתהיה לכם עמדה תלת פאזית מותקנת בבית.

שלב שני בחירת עמדת טעינה לפי מקום המגורים.

אם אתם גרים בבית פרטי, שימו לב האם לוח החשמל שלכם הינו תלת פאזי. אם כן, רכשו עמדת טעינה תלת פאזית.

כמובן שעוצמת הטעינה של העמדה תהיה תלויה בהספק הלוח שלכם.

למתגוררים בבית משותף כדאי לבחור בעמדה חכמה יותר, מומלץ לבחור בעמדות עם כרטיס rfid לזיהוי משתמש.

כרטיס ה-RFID מונע גישה לטעינה ללא זיהוי משתמש. מה שלא מאפשר לכל אחד להתחבר לעמדה ולבצע טעינה.

במקרים שהחיבור הוא ללוח החשמל הפרטי שלכם בבית, כדאי לבחור עמדת טעינה עם ניהול עומסים דרך אפליקציה.

אפשרות זאת יכולה להוריד עומס מלוח החשמל שלכם במידת הצורך ובכך מונעת אפשרות של עומס יתר על הלוח.

שלב שלישי בחירת עמדה לפי יבואן ונותן אחריות.

כשרוכשים מטענים לרכב או כל מכשיר חשמלי אחד מצפים שהמכשיר יעבוד כמה שיותר זמן ללא תקלות. וגם אם יש תקלות שיהיה “אמא ואבא” למכשיר.

כאן בדיוק כדאי לבצע בדיקה של מי היבואן של העמדה ומי נותן האחריות. אם היצרן והיבואן היא חברה גדולה וותיקה. סיכוי גבוה שהמכשיר והשירות יהיו טובים יותר.

שנות האחריות הן גם נתון חשוב, הקפידו לבחור עמדת טעינה עם כמה שיותר שנות אחריות. לפחות 3 שנים.

בנוסף, שימו לב שגם נותן האחריות הוא היצרן בעצמו ולא חברה אחרת. חברות גדולות ומוכרות נותנות שירותים 24/7 ודואגות לטכנאי בזמן מהיר.

חברות קטנות ולא מבוססות יכולות לעקב את התיקון בהרבה זמן ולהשאיר אתכם ללא טעינה שבועות ארוכים.

הרי חברה גדולה ומוכרת גם אם היא מייצרת את העמדות שלה בסין אין בעיה כלל כי הם נותנים אחריות ומתכוונים לעמוד בה.

לעומת חברות פרטיות שאינם ממש מבינים אם בכוונה תחילה או לא את המהות של לתת שירות למוצר שרכשתם.

חברה גדולה גם מבצעת בדיקות של החומרה בתוך העמדה ולא רק מסתפקת בבדיקה של היצרן אלא מביאה דוגמאות ובודקת האם אכן כל מה שהציג היצרן קיים כלל.

הרי לא תרצה לעמוד מול לקוחות שמבקשים עכשיו שירות והם יהיו רבים אלא מתכננת שיהיו מעטים.

נכון גם אנחנו כצרכנים חכמים מבינים שאולי נשלם יותר כמה מאות שקלים יותר אך נקבל תמורה הוגנת לכסף ששילמנו, כך שאם זה כמה של מאות שקלים עדיף ללא כל ספק להעדיף חברה מוכרת מאשר סתם חברה פרטית וקטנה.

בעמדות טעינה מה עוד כדאי לבדוק?

לאחר שלושת השלבים הכי חשובים, תוכלו לבדוק עוד מספר דגשים. למשל אפליקציה ייעודית המראה נתוני צריכה.

אם תרצו לראות את נתוני הצריכה של הרכב ללא התקנה של מונה, יש אפליקציות המספקות את המידע הזה.

כדאי לראות שהעמדה מכילה רכיב זליגת DC. רכיב זה חוסך התקנה של פחת B שיכול להגיע למעל אלף שקלים. ובמקום זה נדרש להתקין רק פחת A סטנדרטי.

לעתים גם התקנה נוספת של פחת נוסף נחשב לצעד חיוני כי הוא מפחית את הסיכון בהתחשמלות בעיקר שתוואי הכבילה הוא ארוך מאד וישנו חשש להתחשמלות.

בנוסף בררו את הצורך שלם בשימוש בעמדת הטעינה כי ככל שתחשבו על צרכים מינימליים תשלמו גם פחות לא תמיד חשוב לקנות עם הרבה אופציות כמו ווי פי או בלוטוס שאין לכם את הרצון להתחבר כלל לתוך העמדה ואתם כלל לא טכנולוגים חשבו על כך ותוכלו לחסוך לא מעט.

לסיכום, עמדות הטעינה כאן כדי להישאר, עולם הרכב החשמלי רק בהתחלה שלו.

שימו לב שבחרתם עמדה איכותית שתשרת אתכם לאורך זמן.

מקווים שעזרנו לכם בבחירת העמדה האולטימטיבית עבורכם ושהתקדמתם לרכב חשמלי.

• הכתבה נכתבה בעזרת צארגינג פוינט. Charging-point