אהוד ברק: “מרי אזרחי הוא חשוב מאוד. הממשלה בלתי לגיטימית”

אהוד ברק אמר בריאיון ל'פגוש את העיתונות' מההפגנה בתל אביב כי נכון לחסום כבישים • "התוכנית של הממשלה היא לרסק את הדמוקרטיה הישראלית"
חרדים 10
כ"א טבת התשפ"ג / 14.01.2023 21:52

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק תקף במוצאי שבת, בריאיון ל’פגוש את העיתונות’, את הממשלה בראשות נתניהו – וטען כי הממשלה היא בלתי חוקית בעליל.

הוא הוסיף גם שמרי אזרחי הוא חובה “כאשר משתבשת דעתה של הממשלה”.

“הממשלה הזו חוקית אבל בלתי לגיטימית בעליל בגלל התוכנית שלה לרסק את הדמוקרטיה הישראלית”, אמר ברק. “אנחנו חוזים פה בהפיכה משטרית. זה התנקשות בהכרזת העצמאות, ודמוקרטיה חייבת להתגונן. העם לא הכריע נגד עמדתי. אני לא רוצה להיכנס לוויכוח מהו רצון העם”.

הוא הוסיף: “אף אחד לא דיבר על המהפכה במערכת הבחירות. אני מכיר בוחרים של נתניהו, הם לא התכוונו לדבר הזה. אף אחד לא התכוון לשינוי בחוק היועמ”שים. אני לא חושב שצריך מפקד באירוע הזה, במהפכת הנגד לא צריך מפקד, זה צומח מלמטה. לקראת הסוף יימצא מי ינהיג אותה.

“בלתי לגיטימי בעליל זה להתנקש בהכרזת העצמאות”, הוסיף ברק. “זה לא זכותו של כל אזרח, זו חובתו של כל אזרח לבוא ולהיאבק על ביטחונה של הממשלה ועל הזכויות ועל הכבוד של בני אדם על ביטחונה, עתידה של המדינה ועל השוויון ועל החירות. מרי אזרחי זה דבר חשוב מאוד וזה אומר חסימת כבישים, מרי אזרחי זה חובה של אזרחים כאשר משתבשת דעתה של הממשלה”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין בושה יותר
    15/01/2023 15:38
    ניר
  1. ראש הממשלה הכושל ביותר אחרי בנט
    עוד מעיז לדבר וכמובן נשרוף את המדינה כי זה לא לרוחו.
    בז לכל הערכים המקולקלים שהוא בעדם
    בקיצור אהודי קנאי אחד שב בשקט בבית שלך אדם עשיר מאוד ומושחת שכמוך